VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Tuesday, 31 December 2013

Gambar Sekitar Himpunan Bantah Kenaikan Harga Barangan Dan Perkhidmatan di Dataran Merdeka





















Bagi menghadapi tahun kenaikan harga barangan dan perkhidmatan 2014, orang ramai mula memenuhi jalan-jalan di sekitar Kuala Lumpur bagi menyatakan bantahan mereka.

Perhimpunan yang dipimpin Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) akan menyaksikan tiga tempat berkumpul, iaitu pusat membeli belah SOGO di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Pasar Seni dan Masjid Jamek.

Mereka merancang berarak ke Dataran DBKL dan seterusnya ke Dataran Merdeka, tempat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur menganjurkan konsert tahun baru.

Pihak berkuasa menganggap perhimpunan mahu menggulingkan kerajaan dan polis melabelnya sebagai perhimpunan haram.

Polis juga mendakwa terdapat senjata berbahaya dan bom akan dibawa dalam perhimpunan itu tetapi penganjur menafikannya.

Pengerusi TURUN Mohd Azan Safar sebaliknya menyifatkan isu itu ditimbulkan untuk mengalih perhatian terhadap kenaikan harga barangan dan kos sara hidup yang diketengahkan mereka.

[Live]Sambutan Ambang Tahun Baru Bersama Ustaz Azhar Idrus


Berlangsung di Padang Bandaran Butterworth, Pulau Pinang.

Sebarkan



Kisah Sebenar Pembelian Kereta Mercedes-Benz S300L Dengan Harga RM 298,263.75 Berbanding Dengan Harga Asal RM 657,218 Untuk YAB Ketua Menteri.


Kenyataan Akhbar Pegawai Kewangan Negeri Pulau Pinang Dato Mokhtar Mohd Jait Di Pulau Pinang Pada 31.12.2013.

Pembelian Kereta Mercedes-Benz S300L Dengan Harga RM 298,263.75 Berbanding Dengan Harga Asal RM 657,218 Untuk YAB Ketua Menteri.

Saya telah diarahkan untuk mengumumkan butiran lanjut berkaitan dengan pembelian kereta Mercedes-Benz S300L dengan harga RM 298,263.75 berbanding dengan harga asal RM 657,218.(sila lihat lampiran) oleh kerajaan negeri untuk YAB Ketua Menteri Tuan Lim Guan Eng.

Mesej Mahasiswa Untuk Kerajaan

Kenyataan timbalan menteri hina intelektual mahasiswa – Muhammad Najib Abdurrahim


DECEMBER 30, 2013
Saya tertarik untuk memberikan reaksi berhubung kenyataan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkenaan perhimpunan yang akan diadakan pada 31 Disember ini.

Di dalam laporan tersebut, Datuk Razali dilaporkan bahawa sekiranya mahasiswa bijak, mereka tidak akan memilih untuk menurunkan kerajaan melalui perhimpunan ini, bahkan akan memilih jalan pilihan raya yang akan dilakukan di dalam tempoh setiap lima tahun.

Saya kira, sudah cukuplah para menteri mengeluarkan kenyataan yang menghina nilai intelektual dan daya berfikir rakyat, kerana setiap kenyataan yang keluar daripada mulut menteri-menteri ini langsung tidak menggambarkan mereka itu layak memangku jawatan mereka sekarang. Adakah sememangnya menteri-menteri daripada kerajaan hanya menjadikan RTM, TV3 dan Utusan serta media-media yang dikawal oleh mereka sebagai bahan bacaan harian mereka?


Untuk pengetahuan Datuk [sekiranya Datuk benar-benar tertinggal di dalam isu ini], perhimpunan yang bakal dianjurkan oleh Gerakan Turun Kos Sara Hidup [Turun] pada 31 Disember ini adalah bertujuan mengumpulkan rakyat daripada pelbagai latar belakang ekonomi yang merentas fahaman politik, yang rasa tertekan dengan kenaikan kos sara hidup pada masa kini.

Saya kira, Datuk perlu lebih terbuka di dalam membaca berita-berita dari media alternatif, memandangkan segala dakwaan yang dicanang-canangkan oleh Datuk dan rakan-rakan Datuk telah pun dijawab satu persatu oleh pihak penganjur.

Saya melihat ia seakan telah menjadi suatu “trend” bagi menteri untuk merendah-rendahkan nilai daya fikir mahasiswa apabila kami dilihat tidak bersama dengan kerajaan di dalam satu-satu isu bahkan dituduh sebagai dipergunakan oleh pihak-pihak yang berkepentingan ataupun pihak pembangkang.

Ingin saya tegaskan kepada pihak Datuk bahawa, keterlibatan mahasiswa di dalam perhimpunan yang akan datang ini adalah bagi menunaikan hak demokrasi kami seperti yang telah termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia.

Mahasiswa juga ingin menghantar mesej kepada pihak kerajaan bahawa sebagai sebahagian daripada gerakan masyarakat sivil, mahasiswa sedang memerhati dengan serius setiap gerak geri kerajaan. Mahasiswa ingin menurunkan kerajaan? Ya! Kami bersedia dan tidak sabar untuk menantikan detik itu pada PRU14 nanti! – 30 Disember, 2013.

Monday, 30 December 2013

Sedang Heboh di Perkatakan Tentang Sekatan Jalan Raya di Hentian Rehat dan Rawat Gurun


Gambar ini menunjukkan Operasi Polis dalam sekatakan jalan Raya.. Adakah ini salah satu cara baru polis buat sekatan jalan raya selepas di kecam hebat kebelakangan ini.. Tujuan polis buat sekatan jalan raya bagus untuk mengekang penjenayah dan mengambil tindakkan kepada  persalah trafik.

Email Berjaya Di Pintas.. Rupanya C Untuk C4!!


Emel terbaru dipintas. Sebenarnya C untuk C4 !!

Haha pertandingan emel palsu. Hantarkan penyertaan lucu & berkaitan dengan isu semasa agar polis boleh siasat Najib dan macai2nya http://emailpalsu.blogspot.com/

Share

Aku sudah serik jadi pembela Najib dan Umno-BN kalau macam nie lah nasib rakyat Malaysia



Kepada Pembela Najib dan Umno-Barizan Nasional

Sila ambil maklum. Sebelum PRU13 para blogger dan facebooker pro kerajaan (macai) banyak membantu kempen untuk memenangkan Umno. Najib untuk kekalkan kuasa. Malah para pembela (macai) juga sama2 memainkan peranan membela Umno

Selapas keputusan PRU13 diumumkan, mereka ini lah juga yang tak putus2 memuji anda dan mengucap tahniah kepada kepada Najib.

Bilangan mereka ramai. Aku yakin dan teramat yakin, para2 blogger dan penyokong2 berkenaan telah memberikan undi kepada Umno pada PRU13 yang lalu.

Mereka undi Umno kerana nak selamatkan BN dan kerana nak angkat anda jadi PM. Mereka juga undi Umno kerana nak selamatkan kuasa politik melayu yang kononnya kian terhakis kerana bangsa lain dan rakyat tidak di tindas dengan kenaikan kos sara hidup.

Mereka telah di bodohkan dengan agenda kononnya tak rela melayu hilang kuasa memerintah negara ini. Mereka tak mahu Malaysia menjadi Singapore. Mereka di bodoh kan lagi dengan agenda itu tak mahu DAP menguasai kerajaan secara halus.

Ya, memang aku teramat yakin, mereka telah di bodohkan dengan permainan politik agama, bangsa dan negara.. Aku yang tinggal di Pulau Pinang tidak lah rasa macam mana agenda yang mereka momokkan untuk menarik undi dan membuat rakyat jadi takut dengan pembangkang..

Tengok lah sekarang apa sudah jadi apa bila Mereka termakan dengan agenda politik sempit mengapi-api kan politik bangsa dan agama..

Harga barang dan perkhidmatan naik mencanak-canak.. Dek kerana berselindung dari politik melaga-laga kan agama dan bangsa..

Sekarang pilihan di tangan anda.. Kalau sebelah tangan kiri anda di berikan kertas dan sebelah kanan di berikan tisu.. Untuk kesatkan air mata.. Anda pilih yang mana?

Buat lah pilihan yang tepat dan jangan ulangi kesilapan yang lepas..

Milik Siapakah BOM Tangan Itu Wahai PDRM?



KENYATAAN MEDIA
30 DISEMBER 2013 (2.10pm)

BOM TANGAN: SIAPA PESERTA ITU WAHAI PDRM?

Respon yang diberikan oleh Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh yang cuba mengelak dari notis saman RM100 juta oleh Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menggambarkan dirinya berada dalam kedudukan panik.

Datuk Amar Singh dalam kenyataan terbarunya nafi menyebut NGO merancang pengeboman, tetapi menyebut risiko pengeboman tersebut mungkin dibuat oleh peserta lain. Persoalan timbul, siapakah peserta itu? Apakah peserta itu dikenali di kalangan polis? Berapa banyak bom tangan yang ditemui?

Tuduhan melulu sabtu lalu bukan sahaja mencemar nama baik SAMM, malah mendatangkan kebimbangan awam yang melampau hanya berdasarkan sumber yang tidak kredibel dan maklumat risik yang tersasar. Ini tidak boleh dimaafkan, PDRM dan Amar Singh tidak akan terlepas kali ini walau dengan apapun helah dan 'cakap pusing'nya kerana SAMM mempunyai bukti berbentuk video dan keratan akhbar.

SAMM juga turut pelik, bagaimana sebuah institusi yang sepatutnya mententeramkan awam dan menjaga keselamatan, sebaliknya bertindak bagaikan agensi propaganda yang menggusarkan rakyat dengan berita 'bom tangan', ia semestinya dakwaan yang sangat serius.

SAMM terus menyeru orang ramai membanjiri Dataran Merdeka mengenakan pakaian hitam dan membawa bendera kebangsaan bersama secara aman.

SAMM sekali lagi menegaskan menolak fitnah 'himpunan guling kerajaan'. Himpunan ini adalah himpunan protes kenaikan kos sara hidup yang dianjurkan sendiri oleh rakyat, ekoran kegagalan kerajaan dan juga penipuan janji PRU oleh Barisan Nasional.

che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

*Dikepilkan salah satu bukti keratan akhbar online Harian Metro sebagai rujukan

Sunday, 29 December 2013

Sebelum dan Selepas Pilihan Raya Umum Apa Nasib Kita?

SEBELUM PILIHANRAYA


KUALA LANGAT 27 Feb 2013 - Manifesto pakatan pembangkang boleh menyebabkan kerajaan menjadi muflis kerana pelaksanaannya melibatkan perbelanjaan yang sangat banyak, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. 

Beliau berkata, sebuah kerajaan perlu mempunyai wang untuk mentadbir negara, dan manifesto pembangkang itu dilihat akan mengurangkan pendapatan kerajaan. 

"Manifesto ini dibuat oleh pihak yang tidak pernah menjadi kerajaan. Dia tidak tahu kerajaan perlu ada wang, tidak boleh belanja sahaja, dan jika kita lihat manifesto mereka ialah nak kurangkan pendapatan kerajaan dengan kurangkan cukai, tol dan sebagainya," katanya pada sidang akhbar selepas pelancaran kapal latihan kedua Tentera Laut Diraja Malaysia 'Teguh Samudera' oleh isteri beliau, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali, di limbungan NGV Tech Sdn Bhd di Sijangkang hari ini. 

SAMM Beri Kata Dua Kepada PDRM, Saman RM100 Juta Atau Mohon Maaf


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan mengambil tindakan saman terhadap Timbalan Ketua Polis Wilayah, Datuk Amar Singh Ishar Singh yang mengaitkan mereka antara dalang himpunan guling kerajaan 31 Disember ini.

Pengasasnya, Badrul Hisham Shaharin berkata, tuduhan Amar Singh yang turut mengaitkan namanya itu adalah bersifat fitnah jahat serta cuba mengalih isu sebenar terhadap kemarahan rakyat akibat kenaikan kos hidup.

Laporan Polis: JINGGA 13 Saman PDRM, TV3 dan Utusan



Kenyataan Media
JINGGA 13 Malaysia

29 Disember 2013

JINGGA 13 SANGKAL DAKWAAN FITNAH POLIS AKAN TIMBULKAN KEKACAUN,
SENJATA DAN BOM TANGAN

JINGGA 13 Malaysia menyangkal dan membantah serta menafikan
sekeras-kerasnya dakwaan yang dibuat oleh Timbalan Ketua Polis Kuala
Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh bahawa JINGGA 13 bersama Gerakan
Turun Kos Sara Hidup (TURUN), Solidariti Anak Muda Malaysia serta
Solidariti Mahasiswa Malaysia akan menimbulkan kekacauan serta membawa
pelbagai senjata termasuk bom tangan bagi melakukan kekecohan di
Dataran Merdeka pada 31 Disember 2013.

JINGGA 13 mendesak pihak polis mengemukakan bukti bahawa Jingga 13
terlibat dengan segala pertuduhan tersebut dan bukannya berdasarkan
daripada risikan yang ternyata dangkal, berniat jahat dan berunsur
fitnah yang melampau serta tidak masuk akal.

JINGGA 13 tidak pernah sama sekali mengeluarkan sebarang kenyataan
atau arahan kepada mana-mana pihak sama ada melalui apa jua instrumen
merancang untuk mengadakan kekacauan , apa lagi bersabit penggunaan
senjata dan bom tangan bagi tujuan melakukan kekacauan dan keganasan
bagi tujuan mengulingkan kerajaan.

JINGGA 13 menganggap dakwaan tersebut hanyalah untuk mengalihkan isu
besar mengenai 'kenaikan berantai' harga barang yang ternyata
membebankan rakyat dan JINGGA 13 akan terus komited membantah isu
'kenaikan berantai' harga barang tersebut.

JINGGA 13 tegas menyatakan bahawa segala tuduhan jahat yang dikaitkan
dengan JINGGA 13 adalah merupakan fitnah serta bertujuan memburukkan
imej kami serta bertujuan menakut-nakutkan rakyat dengan isu
kekacauan, huru hara, senjata dan bom tangan.

JINGGA 13 juga mendesak agar Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur menarik
balik dakwaan tersebut dan jika tidak, pihak JINGGA 13 juga telah
melantik peguam dan tidak akan teragak-agak untuk memfailkan saman
fitnah terhadap PDRM, TV3 dan Utusan.

MUAFAKAt*PRIHATIN*BERANI

Amizudin Bin Ahmat
Timbalan Koordinator
Jingga 13 Malaysia






Jingga 13 Mengamuk di IPD Dang Wangi Ekoran Satu Fitnah Terancang Memburukkan Imej Mereka



JINGGA 13 SANGKAL KENYATAAN POLIS : LAPORAN POLIS DAN AKAN SAMAN PDRM
Saya selaku Ketua Koordinator Jingga 13 Malaysia menyangkal sekeras-kerasnya tuduhan dan dakwaan kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur bahawa Jingga 13 terlibat sebagai penganjur Perhimpunan Guling Kerajaan dalam Sidang Media 27 Disember 2013 .

Satu FITNAH yang terancang dilakukan bagi memburukkan imej Jingga 13 di mata rakyat dengan tuduhan "bagi menunjukkan rasa tidak berpuas hati mereka ke atas kerajaan dan seterusnya mahu menimbulkan kekacauan ".

Malah kenyataan beliau yang tidak masuk akal dan dilihat tidak waras apabila mengaitkan Jingga 13 turut "dipercayai akan mendirikan khemah di sekitar Dataran Merdeka dengan membawa pelbagai senjata termasuk bom tangan bagi melakukan kekecohan".

Saya MENAFIKAN segala tuduhan dan dakwaan yang telah dibuat oleh Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur tersebut yang ternyata berniat jahat dan bertujuan mengaibkan Jingga 13 dengan sesuatu yang tidak melibatkan kami.

Justeru memandangkan saya sekarang berada di Malaysia Barat , satu laporan polis akan dibuat oleh Timbalan Ketua Koordinator Jingga 13 Malaysia Sdr. Amizudin Ahmad diiringi peguam kami YB Surendran terhadap PDRM dan Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur sepertimana di bawah :

Laporan Polis terhadap PDRM dan Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur :

Tarikh : 29 Disember 2013
Masa : 11 pagi
Tempat : IPD Dang Wangi , Kuala Lumpur

Sidang Media Jingga 13 Untuk Saman PDRM dan Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur :

Tarikh : 29 Disember 2013
Masa : 12.30 tengahari
Tempat : IPD Dang Wangi , Kuala Lumpur

Tuduhan dan dakwaan pihak PDRM terhadap Jingga 13 sedikit pun tidak melemah dan menggentarkan kami dalam gerakan membantah "kenaikan berantai' oleh Kerajaan UMNOBN yang dijangka bakal dilaksanakan pada tahun 2014 demi kepentingan rakyat marhean .

Saya mendapat maklumat bakal ditahan bila-bila masa sahaja . Saya tidak akan berganjak daripada pendirian bahawa tindakan mengaitkan Jingga 13 dengan perhimpunan Guling Kerajaan adalah merupakan FITNAH dan akan melawan habis-habisan .

Tindakan mengaitkan Jingga 13 dan beberapa NGO lain adalah satu usaha yang bertujuan mengekang demokrasi dan membuktikan PDRM menjadi 'boneka' kepada pimpinan Kerajaan UMNOBN yang gentar dengan kebangkitan dan kemarahan rakyat terhadap siri kenaikan yang bakal membuat rakyat sengsara daripada peningkatan kos sara hidup melibatkan kenaikan perkhidmatan dan harga barang makanan serta keperluan hidup ,

FARIZ MUSA
Ketua Koordinator
JINGGA 13 Malaysia

GAMBAR SEKITAR IPD DANG WANGI





FAKTA YANG HARUS RAKYAT TAHU!!! UMNO LAHIR DARI HIMPUNAN JALANAN


Demonstrasi jalanan bukan budaya kita, kata Sesiapa saja orang Umno. Katanya lagi, kita tidak boleh membiarkan demonstrasi jalanan menular di dalam masyarakat kita, terutama di kalangan anak muda. Jika mahu menyuarakan rasa tidak puas hati dan hantar memorandum bantahan sekalipun, ia boleh dilakukan mengikut saluran betul mengikut tata cara dan budaya kita, bukan mencetuskan suasana kecoh dan tegang. 

Saturday, 28 December 2013

Edisi Kantoi: Propaganda Guling Kerajaan


Gambar seorang lelaki yang di siarkan polis mengenai "himpunan guling kerajaan" tidak pernah muncul di mana-mana media maya dan tiba-tiba ianya muncul di saku pasukan PDRM. 

Setelah di amati dan bukanlah menuduh, agak jelas tahi lalat di sebelah pipi kanan polis yang pegang gambar ini, sama dengan gambar poster tahi lalat lelaki berlilit kepada kuning itu. anda lihatlah sendiri untuk bukti. 

Siapakah sebenarnya yang membuat tema HIMPUNAN GULING KERAJAAN? anda huraikan sendiri.. 

Adakah ini tahi lalat beliau sendiri?

Pakat-Pakat Kalih Desak Kerajaan PR Pulau Pinang Prihatin Dengan Perniaga Melayu Persisir Pantai

PARA peniaga yang merayu kepada kerajaan negeri Pulau Pinang supaya mereka tidak diusir.
PARA peniaga yang merayu kepada kerajaan negeri Pulau Pinang supaya mereka tidak diusir.
"TOLONG, jangan usir kami, " demikian rayuan tujuh peniaga Melayu di Pesiaran Bayan Indah, Daerah Timur Laut,kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang setelah menerima arahan dari Pejabat Daerah dan Tanah Timur Laut supaya mengosongkan premis perniagaan mereka pada 31 Disember 2013.

Apa Polis Buat? Warga Asing Tidak Halalkan Duit Yang Polis Ambil



Nurkilan nie ditulis dalam sebuah tandas awam..

Ni merupakan kes yang biasa kita lihat dan kita dengar..

Tak cukup ka dengan gaji polis yang sedia ada..

Aku yakin tak semua polis ada perangai macam nie.. Ada yang betul2 baguih.. Ada yang macam harrey lagi..

Cara penulisan warga asing nie macam dah lama duduk di Malaysia.. Indon mungkin..

Banyak lagi kes yang kita selalu dengar yang di buat oleh sesetengah Polis..

Cerita nie aku cedok dari sebuah blog..

Cerita polis cuai ni dah lama dah. Kereta peronda hilang, gari hilang, pistol hilang dan entah apa-apa lagi yang hilang. Ni tak termasuk salah laku polis yang lain lagi.

- Kes polis rogol orang dalam lokap.

- Kes polis tembak rambang sampai ada kematian.

- Kes polis makan rasuah.

- Kes polis jadi samseng pukul orang.

- Kes polis kaki pau.

- Kes polis kaki buli.

- Kes polis jadi alat samseng Umno.

- Kes polis jadi benteng politik Umno.

- Kes polis rampas dadah pastu jual dadah.

- Kes polis jadi benteng jentolak untuk rombak masjid, kedai dan rumah.

Blablablablablablabla............. Pukul Orang Awam..

Kalau dia tak mengaku pun, orang ramai dah tau. Semua KPN dan menteri KDN tinduk kepada kehendak BN dan bukannya Perlembagaan Persekutuan.

Kesepakatan Dicapai, Gerakan3112-TURUN Mewarnai Dataran Merdeka 31 Disember 2013

Kenyataan Media
27 Disember 2013

Kesepakatan Dicapai, Gerakan3112-TURUN Mewarnai Dataran Merdeka 31 Disember 2013

Setelah satu pertemuan berlangsung, kami dari Gerakan3112 dan NGO TURUN akhirnya mencapai kata sepakat bersama rakyat menganjurkan sebuah himpunan protes besar-besaran di Dataran Merdeka menjelang ambang tahun baru.

Gabungan Gerakan3112-TURUN yang mendapat sokongan dari beberapa NGO, kumpulan anak muda aktivis dan mahasiswa, dengan ini bersama dalam perkara-perkara berikut;

1. Menafikan bahawa himpunan yang akan berlangsung pada malam 31 Disember 2013 sebagai 'himpunan guling kerajaan' sepertimana tohmahan pihak tidak bertanggungjawab. Himpunan anjuran rakyat ini adalah himpunan aman yang dibenarkan menurut perkara 10 Perlembagaan Malaysia.

2. Menuntut pihak kerajaan;
Menurunkan segera segala punca kenaikan kos sara hidup.
Menggesa kerajaan supaya tidak mengkhianati janji yang telah ditabur sebelum mendapat kuasa pada PRU13.
Menghentikan segala pemborosan dan ketirisan yang berlaku, yang akhirnya ditanggung oleh rakyat. 
3. Mensasarkan orang ramai yang hadir pada malam tersebut masuk ke Dataran Merdeka dan menyatakan protes bantahan di sana.

4. Turut menyelaras beberapa perkara termasuk persediaan pasukan bantuan perubatan, keselamatan dan pasukan peguam perundangan. Talian (sms) hotline019-8013149 disediakan khas sekiranya berlaku tangkapan. Sila sms nama mangsa, nombor IC mangsa dan lokasi mangsa ditangkap / balai yang dibawa.

5. Bagi memudahkan perjalanan himpunan, pihak gabungan mengumumkan tiga spot permulaan 'check point' adalah seperti berikut;
-Sogo
-Masjid Jamek
-Pasar Seni (CM)

6. Peserta himpunan disarankan berkumpul di tiga 'check point' bermula jam 9 malam dan akan mula bergerak ke Dataran DBKL bersama kumpulan-kumpulan besar anak muda aktivis dan mahasiswa pada tepat jam 10 malam. Peserta himpunan akan bergerak masuk ke Dataran Merdeka setelah ketiga-tiga kumpulan 'check point' bertemu di Dataran DBKL.

7. Gabungan juga menyarankan semua peserta mengenakan pakaian serba hitam dan membawa bendera kebangsaan.

Pihak Gabungan Gerakan3112-TURUN mengharap kerjasama dari pihak polis dan tidak ada pihak samaran yang sabotaj. Kami memberi jaminan perhimpunan ini akan berjalan dengan aman sekiranya diberi laluan sepertimana himpunan rakyat sebelum ini.

Kami menyeru orang ramai hadir merentasi batasan politik kepartian dan fahaman agama, bahawa semua tidak terkecuali terkesan dengan polisi zalim yang diperkenal oleh pemerintah. Inilah masanya rakyat memperjuangkan nasib di bumi sendiri.

Harapan kami agar himpunan ini menjadi satu signal yang berkesan kepada pihak kerajaan, bahawa rakyat sudah bangkit dan tidak berdiam diri apabila sang penguasa sewenangnya membuli rakyatnya. Rakyat akan buktikan kuasa rakyat itu mengatasi mana-mana kerajaan pemerintah.

Ayuh, bersama rakyat pilih dataran merdeka bagi meraikan tahun kesengsaraan rakyat.

Sekian,

Gabungan Gerakan3112-TURUN

*Kenyataan bersama Gerakan3112-TURUN

Friday, 27 December 2013

Penghasut Berjaya Hasut Penyokong Pakatan Rakyat Mengundi BN Pada PRU 13 TETAPI Kecewa Apabila Najib Menyusahkan Rakyat

Tahniah atas kejayaan beliau kerana berjaya menghasut penykong tegar Pakatan Rakyat.. Tapi sekarang terpaksa menangung malu kerana tindakan dia yang lepas sehinggakan dia sendiri pon menyesal.. 

Terkilan dan tak dapat menjawab apa persoalan yang di ajukan mungkin dia akan mendapat penyakit kemurungan.. 

Sekarang.. 
Aku cuba selami hati seorang Ahli umno yang merasai terbebannya dengan kos sara hidup yang meningkat.. 

Paling terima kasih kerana Najib berjaya memimpin BN hingga menang majoriti mudah pada PRU yang lepas. Maknanya, nak tunggu kemenangan tu pun, para penyokong BN berpeluh dahi dan ketiak jugala melihat, satu demi satu kerusi parlimen jatuh ke tangan pembangkang.

Kemudian BN pun menang dan menubuhkan kerajaan..

Selepas menang, kami penyokong kerajaan merasa nikmat kehidupan yang sediakala dan serupa macam biasa. Kami bersyukur, kerana Malaysia masih aman dan mampu untuk kami mencari rezeki.

Lepas menang saja, Kerajaan BN sudah naikkan harga gula dan minyak petrol. Bila minyak petrol naik, maka berlumba-lumbalah barang keperluan lain juga telah naik. Sedikit sebanyak kenaikkan ini dirasai oleh rakyat. Janji pemantauan harga barang pula, hanya hangat-hangat tahi ayam. Hanya hebat pada mula, selepas sebulan, penguatkuasa pun dah tak nampak batang hidung.

Selepas minyak dan gula, rakyat Malaysia diberitahu bahawa minyak masak, tepung, tarif elektrik, tol dan beberapa lagi barangan keperluan lain akan naik tahun hadapan. Paling terbaru, ialah kadar tambang LRT dan Monorel pun akan di naikkan juga. Pehh.. memang hebat dan tersusun strategi kenaikkan harga barang yang dibuat oleh kerajaan Malaysia.

Disamping itu, cukai GST akan diperkenalkan, GST tu bagus, cuma perlaksanaan GST juga akan mengakibatkan sedikit inflasi, akibat daripada inflasi tersebut, kemungkinan besar harga barangan keperluan yang lain juga akan naik 3-4%. Ehh.. Naik lagi?

Bermakna tahun 2014 nanti, hampir semua barang keperluan, tol, tarif letrik, tambang LRT dan monorel akan naik. Agaknya cukup ke kenaikkan itu saja? Rasanya macam tak cukup lagi tu. Rakyat Malaysia kan kaya! Boleh naik lagi apa yang patut.

Cuma PRU ke 14 nanti, get readylah kita menjadi pembangkang. Bila semua harga dah naik, sudah tentu rakyat Malaysia suruh Najib turun pulak nanti kann. Asyik naik saja, bila nak turun, betui?

Tahniah Johor.. Hari Jumaat Terakhir Penjawat Awam Berkeja


Pada November, 2013, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar (gambar) mengisytiharkan hari cuti negeri itu ialah pada Jumaat dan Sabtu dan tidak lagi Sabtu dan Ahad bermula 1 Januari 2014.

Akhirnya Kantoi!!! Perlaku Yang Menyebar Berita Palsu Bukit Aman di BOM


Polis semalam menahan pemilik akaun Facebook yang beroperasi dengan nama Asmaelz Hadzeny II yang diburu sejak minggu lepas kerana menghasut orang ramai menyertai perhimpunan untuk menggulingkan kerajaan pada 31 Disember ini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu pejabat Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah berkata lelaki berusia 25 tahun itu ditahan pada 11 pagi di Saratok, Sarawak.

Pengerusi Jihad for Justice, Datuk Thasleem Mohamed Ibrahim Menyokong Turun ke Dataran Merdeka


Pengerusi Jihad for Justice, Datuk Thasleem Mohamed Ibrahim pernah mencuit perhatian para peserta himpunan aman Black 505 dengan dua buah lagi Tamil.

Beliau mendendangkan dua buah lagu yang bertajuk ‘Umno curi’ dan ‘Rosmah buka pintu’.

Dalam kenyataan yang disiarkan KeadilanDaily sebelum ini, beliau dalam satu himpunan aman berlangsung di jalan masuk bangunan Parlimen anjuran Jihad for Justice pada jam 8 pagi, 24 Jun lalu.

Menurutnya, himpunan berkenaan diadakan bersama 15 NGO lain untuk membuka mata kerajaan BN agar menubuhkan segera Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salahlaku Polis (IPCMC) bagi menghentikan kejadian kekerasan anggota polis terhadap orang awam.

Kali ini Datuk Thasleem Mohamed Ibrahim menyokong tindakan rakyat turun ke dataran merdeka.. Tahniah Datuk.

Thursday, 26 December 2013

Pusat Hiburan di Kedah Masa Zaman Arwah Ustaz Azizan Haram dan Masa Mukhriz Halal Ibarat Cendawan Tumbuh Selepas Hujan


Aku mengikuti perkembangan yang berlaku di Kedah semasa pemerintahan PAS KEDAH iaitu yang melibatkan isu arahan penutupan pusat-pusat hiburan sepanjang bulan Ramadhan. Seperti biasa, media massa yang dimiliki oleh UMNO terus menerus menghentam PAS dan melaga-lagakan di antara pimpinan Pakatan Rakyat dalam isu ini. Utusan Malaysia yang menjadi lidah rasmi UMNO pula mengambil kesempatan untuk membina keyakinan palsu di benak pembaca dengan tajuknya PAS Tunduk Kepada DAP.

Siapa Sangka Sebenarnya Kupasan Positif Dr. Muhaya Untuk Najib Razak Dan Rosmah Mansur

Surat terbuka seorang lagi anak muda kepada kerajaan.

Saya antara beribu-ribu peminat Prof Dr Muhaya Mohamad. Minatnya saya terhadap kata-kata positif beliau hingga membuatkan saya sering memuat turun ceramah-ceramah beliau untuk didengar kala waktu senggang.

Hari ini, membaca laporan mengenai respons beliau terhadap solusi keluar dari bebanan hidup membuatkan saya tersenyum sendiri. Tidak dapat dinafikan, inilah nasihat terbaik yang ingin saya dedikasikan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Haji Najib Tun Razak dan isterinya Datin Seri Hajjah Rosmah Mansor.

Surat Terbuka: 'Saya nak berdebate dengan Dr. Muhaya'

Assalamualaykum wa rahmatullahi wa barakatuh.

Ke hadapan Prof. Dr. Muhaya Mohamad,

Nama saya Amir Hamzah B. Akal Ali. Seorang lelaki yang dilahirkan di Kedah Darul Aman, pada tahun 1988 dan sekarang menetap di Shah Alam. Saya sudah bernikah, tapi kami dok asing – asing. Maka saya tidak tinggal sebumbung dengan isteri saya. Kami belum ada anak lagi. Jadi kos isi rumah kami tak tinggi. Di rumah yang saya tinggal sekarang, saya duduk dengan seorang lelaki atheis. Kami sama – sama membayar sewa rumah, sekitar RM100 seorang.

Keluhan Polis Preman (SB) Semasa Flash Mob Bantahan Kenaikan Harga Barang Tempoh Hari


Pada ahad lepas ada sebuah flashmob yang dianjurkan oleh badan bukan kerajaan(ngo) di hadapan sogo menandakan protes bagi kenaikan harga barang.

Aku yang haritu datang dengan berpakaian biasa yang tidak menunjukkan apa-apa sokongan malah tidak menegur rakan-rakan NGO yang aku kenali kerna ingin melihat 'majlis' tersebut dari luar sebagai 'orang biasa'.

Saifuddin Abdullah Tanya Mana Aku Janji Najib Kepada Rakyat



Dato Saifuddin mengingatkan UMNO-BN tentang manifesto BN yang berjanji tak akan naikkan harga petrol,elektrik dan tol.

Waktu PRU13 dahulu, BN buat pertama kali melancarkan Aku janji- bukan manifesto.

Aku janji tersebut menurut PM Najib adalah 'janji yang akan dilaksanakan' bukan manifesto yang sekadar janji pilihanraya. 

Mana janji itu? 

Ayuh orang umno, Turut serta bantah kenaikan menggila ini, semua terkesan, orang umno, pas,pkr,dap,psm,mic,mca, prm.

Ayuh semua rakyat turun di Dataran Merdeka nyatakan protes kita dengan nyata dan jelas!

TUJUAN KITA BANGUN NAK BANGKITKAN AMARAH RAKYAT, BUKAN NAK GULINGKAN KERAJAAN!!!

Keprihatinan Kerajaan Selangor Yang Tidak Mungkin Menjadi Bualan Di Kaca TV Kerajaan


Keprihatinan Kerajaan Selangor menyediakan subsidi tambang bas sekolah dialu-alukan, terutamanya menjelang tahun keperitan rakyat pada 2014 akibat pelbagai kenaikan harga barang dan perkhidmatan yang dilaksanakan Kerajaan BN.bas sekolah

Dengan pemberian subsidi bas sekolah sebanyak RM 300 bagi setiap pelajar, bebanan ibu bapa yang kini semakin terhimpit membesarkan anak-anak dapat dikurangkan.

Wednesday, 25 December 2013

Veteran Umno: Peserta himpunan TURUN buta sejarah


JERANTUT - Individu yang akan menyertai Himpunan Guling Kerajaan pada 31 Disember ini bukan sahaja dianggap penderhaka kepada negara, malah buta sejarah.

Veteran Umno, Abdul Manaf Abdul Kadir, 78, berkata, beliau sangat sedih apabila mengetahui ada pihak sanggup berbuat demikian.

Harga Ais Kiub dan Ais Bata Naik.. Apa Kaitan Dengan TOL, Elektrik, Minyak, Gula dan GST?



Selamat pagi pembaca Blog Pakat-Pakat Kalih. Pagi ni aku nak share berita baik buat semua. Hadiah tahun baru yang ke berapa pon aku dah lost count.

Tuesday, 24 December 2013

Calender Memperingati Rakyat Malaysia Tentang Kenaikan Harga Barang dan Perkhidmatan.. Mohon Cetak dan Edar

Untuk elak daripada rakyat Malaysia lupa dan nanyok dek kerana pemberian yang akan membutakan mata dan memekakkan telingan tentang isu kenaikan harga barang dan perkhidmatan si susuli dengan GST 6%.. Satu cadangan yang bernas dari Sahabat kita.. Cetak dan edarkan calendar seperti ini.. Lumrahnya manusia akan terlupa samada secara automatik atauppon secara manual.. Dengan isu dan umpan terbaru.. 

Reaksi penyokong Barang Naik bila dapat tahu permohonan BR1M sudah dibuka. Seronok betul!


Umpan sudah datang.. Sekarang seluruh rakyat Malaysia Bising.. Dengan apa yang akan terjadi pada tahun 2014 nanti.. Kenaikan itu dan ini.. Tetapi selepas nie akan semakin senyap sunyi disebabkan umpan baik untuk menutup mulut Rakyat.. Rakyat akan lupa sehingga 2018 (PRU 14)..

Guru KAFA Terengganu di BERHENTIKAN Kerja Kerana Tidak Mendapat Sokongan JKKK


Dari maklumat yg disebar pro-UMNO, guru2 KAFA ditamatkan kontrak sebab mulai tahun depan semua guru j-qaf diserap sebagai guru pai dan kafa untuk menjayakn program Ulul Albab. ALASAN.. Tapi dari maklumat sumber lain, kuat mengatakan guru2 ini ditamatkan perkhidmatannya kerana MENYOKONG Pakatan Rakyat khususnya PAS. Apa nih?! Kebanyakan guru2 KAFA ini adalah mereka yg menjadi jentera PAS semasa PRU13 lepas. Banyak rungutan dan luahan dari acc facebook mereka yang terlibat. Malah page Ustaz Azhar Idrus sendiri dah tunjuk komen komen dari mereka yang terlibat seluruh negeri Terengganu. Tak kurang juga komen pro-UMNO yang semangnya bodoh dan kurang ajar yang langsung xde simpati pada mereka.

Saturday, 21 December 2013

KEPADA RAKYAT PULAU PINANG YANG MAHU MEMILIKI RUMAH MAI TENGOK SINI

Aku minta maaf sebab lambat bagitau hangpa semua.. Sebab sebelum nie di komtar.. Diadakan majlis penyerahan borang kepada semua pemohon.. Kadar kehadiran orang melayu sangat menyedihkan.. Tapi tak pa walaupon hangpa tak dapat p komtar ambik borang.. Aku ada cara untuk hangpa mendapatkan secara online.. Kepada yang ada internet kat rumah.. Tolong2 la daftarkan kepada jiran2 yang kurang berkemampuan..

Jangan lupa untuk hebahkan kepada semua orang.. Nanti umno kata kita Pakatan Rakyat tak buat rumah untuk rakyat pulak..

Setakat nie saja aku mampu tolong.. Mau tak mau tu atas hangpa sendiri..

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN RUMAH KOS RENDAH / SEDERHANA RENDAH / MAMPU MILIK di pautan
                                                                                                 http://www.penang.gov.my/index.php/pengumuman/2781-muat-turun-borang-permohonan-untuk-satu-unit-rumah-kos-rendah-sederhana-rendah-mampu-milik



Peraturan Perumahan Baru Pulau Pinang Berkuatkuasa Pada 1 Februari 2014

Peraturan Perumahan Baru Pulau Pinang bermula 1 Februari 2014 dirancang untuk melindungi Pulau Pinang daripada terjejas akibat gelembung hartanah dan memastikan perumahan awam dan perumahan mampu milik yang dibeli oleh pembeli tulen kali pertama yang layak daripada kumpulan berpendapatan rendah dan sederhana.

Peraturan perumahan baru yang diumumkan dalam Pembentangan Bajet 2014 Negeri Pulau Pinang di Dewan Undangan Negeri dan cadangan berkuatkuasa bermula 1 Februari 2014 dirancang untuk melindungi Pulau Pinang daripada terjejas akibat gelembung hartanah dan memastikan perumahan awam dan perumahan mampu milik yang dibeli oleh pembeli tulen kali pertama yang layak daripada kumpulan berpendapatan rendah dan sederhana.

Perumahan awam adalah rumah kos rendah yang berharga sehingga RM42, 000 dan rumah kos sederhana rendah yang berharga dari RM72, 500 hingga RM400, 000 di kawasan Pulau dan berharga dari RM72, 500 hingga RM250, 000 di kawasan Seberang.

Sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab bagi memastikan pertumbuhan ekonomi yang mapan dan kekal membangun, Kerajaan Negeri Pulau Pinang sentiasa berhati-hati bagi mengelakkan daripada terperangkap dalam mana-mana gelembung hartanah yang kelak akan menjejaskan dan merosakkan ekonomi. Jepun adalah satu contoh terbaik mengenai bahayanya gelembung hartanah. Peraturan-peraturan perumahan ini telah dibincangkan bersama-sama dengan pemegang-pemegang amanah terutamanya dari industri hartanah yang membantah cadangan ini.

Kerajaan Negeri telah menubuhkan Dana Perumahan Awam dan Mampu Milik berjumlah RM500 juta untuk membina 20,000 unit perumahan awam dan perumahan mampu milik meliputi kesemua 5 daerah di Pulau Pinang. Ini adalah peruntukan terbesar yang ditubuhkan oleh mana-mana Kerajaan Negeri dalam sejarah Malaysia untuk membina perumahan awam yang mampu milik. Secara dasarnya, peraturan baru ini dilihat perlu memandangkan Kerajaan Negeri amat prihatin sekiranya pembelian rumah pertama tidak diberi peluang untuk membeli rumah dan bagi mengurangkan eksploitasi meraut keuntungan.

-104 unit di bawah Skim Milikan Bersama atau “Shared Ownership Scheme” (SOS) dan 51 unit di bawah Skim Sewa dan Beli atau “Rent-Buy Scheme”

Lanjutan daripada itu, Kerajaan Negeri juga akan melaksanakan Skim Milikan Bersama atau “Shared Ownership Scheme” (SOS) yang julung kali dilaksanakan di Malaysia – inisiatif bersejarah pembelian bersama antara Kerajaan Negeri dan Pembeli Kurang Berkemampuan yang telah terlepas daripada mendapatkan 90% atau 100% pinjaman bank dengan menawarkan 30% pinjaman tanpa faedah daripada Kerajaan Negeri manakala baki pinjaman 70% adalah daripada pihak bank berbanding 90% atau 100% pinjaman bank. 104 unit rumah kos rendah di Taman Sungai Duri, Seberang Perai Selatan akan menjadi skim perintis untuk SOS. Kerajaan Negeri juga akan melaksanakan Skim Sewa dan Beli atau “Rent-Buy Scheme” di 51 unit di Flat Taman Seruling Emas, Seberang Perai Selatan untuk golongan yang tidak berkemampuan yang tidak layak untuk memperolehi mana-mana pinjaman bank atau bank yang enggan memberi sebarang pinjaman kepada mereka.

Sebagai sebuah kerajaan yang berjiwa rakyat, Kerajaan Negeri Pulau Pinang mahu mencapai demokrasi perumahan yang membenarkan setiap keluarga yang bekerja memiliki rumah sendiri. Keutamaan adalah bagi memastikan perumahan awam (kos rendah dan kos sederhana rendah) dimiliki oleh mereka yang tidak berkemampuan dan pembeli tulen kali pertama. Kerajaan Negeri komited untuk membantu pembeli kali pertama agar berpeluang untuk membeli rumah mampu milik dan bersedia untuk menerima sebarang kritikan atau berdepan cabaran undang-undang daripada mereka yang menentang komitmen ini.

EXCO Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada mesyuarat semalam telah memperhalusi peraturan perumahan baru ini demi jelas dan pasti seperti di bawah :

A. Perumahan Awam – Kos Rendah dan Kos Sederhana Rendah
Semua rumah kos rendah (sehingga RM42,000) dan rumah kos sederhana rendah (sehingga RM72,500) yang dibeli tidak boleh dijual dalam tempoh 10 tahun dari tarikh Perjanjian Jual dan Beli. Mereka yang ingin menjualnya dalam tempoh 10 tahun pertama perlu membuat rayuan kepada Kerajaan Negeri dan hanya boleh dijual kepada pembeli tersenarai atau “listed buyers”. Harga niaga tidak akan ditetapkan oleh Kerajaan Negeri tetapi akan diberikan kepada pembeli berkemampuan, kesediaan pembeli atau “willing buyer, willing seller” oleh kedua-dua pembeli tersenarai dan penjual. Pembeli yang disenaraikan adalah mereka yang telah berdaftar dengan Bahagian Perumahan Kerajaan Negeri dan disahkan sebagai golongan berpendapatan rendah yang layak untuk membeli rumah kos rendah dan rumah kos sederhana rendah. Peraturan 10 tahun ini akan meliputi semua belian yang lepas dan akan datang. Cabutan rumah akan tertakluk kepada pegawasan oleh sebuah firma audit – pertama kali dilaksanakan oleh mana-mana Kerajaan Negeri di Malaysia.

B. Perumahan Mampu Milik
Perumahan Mampu Milik diklasifikasikan sebagai rumah yang pada mulanya dibeli dengan harga di bawah RM400,000 di dalam Pulau dan RM250,000 di Seberang Perai. Perumahan mampu milik yang dibeli tidak boleh dijual dalam tempoh 5 tahun dari tarikh Perjanjian Jual dan Beli. Mereka yang ingin menjual dalam tempoh 5 tahun pertama perlu membuat rayuan kepada Kerajaan Negeri dan hanya akan dijual kepada “pembeli tersenarai”. Harga rumah tidak akan ditetapkan oleh Kerajaan Negeri tetapi akan diberikan kepada “willing buyer, willing seller” oleh kedua-dua pembeli tersenerai dan penjual. Pembeli yang tersenarai adalah mereka yang telah berdaftar dengan Bahagian Perumahan Kerajaan Negeri dan disahkan sebagai kumpulan berpendapatan pertengahan yang berkelayakan untuk membeli perumahan mampu milik. Peraturan 5 tahun ini meliputi rumah yang diniagakan pada atau selepas 1 Februari 2014. Dengan erti kata lain, ia tidak akan dibelakangkirakan(retrospektif) tetapi akan hanya ke atas Perjanjian Jual dan Beli yang ditandatangani pada atau selepas 1 Februari 2014.

C. Pembelian oleh Bukan Warganegara
Bukan warganegara hanya boleh membeli hartanah di Pulau Pinang yang melebihi RM1juta dan bagi tanah dan bangunan di Pulau mesti melebihi RM2 juta. Semua pembelian hartanah oleh bukan pemastautin akan dikenakan fi kebenaran 3% atas harga transaksi untuk Perjanjian Jual dan Beli yang telah ditandatangai pada atau selepas 1 Februari 2014. Pengecualian diberikan kepada pembelian bagi tujuan industri atau tujuan untuk menggalakkan peluang pekerjaan, pendidikan, bakat manusia atau mempromosikan Pulau Pinang sebagai bandaraya bertaraf antarabangsa dan pintar.

D. Fi kebenaran 2% untuk Hartanah yang dibeli selepas 1.2.2014 dijual dalam tempoh 3 tahun pertama
Fi kebenaran 2% akan dikenakan ke atas penjual untuk semua hartanah yang dijual dalam tempoh 3 tahun dari tarikh Perjanjian Jual dan Beli (SPA) yang ditandatangani pada 1 Februari 2014. Dalam erti kata lain, ini tidak retrospektif. Hartanah yang dibeli di mana SPA ditandatagani sebelum 1 Februari 2014 tidak akan dikenakan fi kebenaran ini. Hanya hartanah yang dibeli dengan SPA pada atau selepas 1 Februari 2014 akan dikenakan fi kebenaran 2% jika dijual dalam tempoh 3 tahun. Fi kebenaran 2% ini tidak terpakai untuk perumahan mampu milik.

Perbincangan yang berterusan dengan Majlis Peguam, bank-bank, pemaju hartanah di dalam dan di luar Pulau Pinang bersama-sama dengan persatuan-persatuan lain akan terus diadakan bagi memberi penerangan berhubung dengan peraturan perumahan baru yang berkuatkuasa sebaik SPA ditandatangani pada atau selepas 1 Februari 2014, kecuali untuk perumahan kos rendah dan kos sederhana rendah.

Friday, 20 December 2013

FAKTA BUKAN AUTA!!! DIVIDEN & BONUS ASB SEMASA ANWAR IBRAHIM JADI MENTERI KEWANGAN ADALAH YANG TERTINGGI


Pemegang unit Amanah Saham Bumiputera (ASB) akan menerima dividen 7.70 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember, 2013 berbanding 7.75 sen tahun lepas.

Sejumlah 8.26 juta pemegang unit, yang kini memiliki sejumlah 127.2 bilion unit ASB, juga akan menerima bonus sebanyak 1.00 sen seunit.

Kuasa Rosmah!!! Akhbar Mingguan The Heat digantung Zahid Hamidi

KDN gantung akhbar mingguan The Heat

Kalau fitnah saman.. Apa pulak dok pakai kuasa veto nie..

Nampaknya menerbitkan artikel berhubung perbelanjaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor boleh menyebabkan sesuatu organisasi bermasalah.

Jangan Terkejut Sebenarnya UMNO Sama Teruk Dengan Syiah


Pada bulan tiga tahun lepas kecoh apabila AYAT AL-QURAN PUN DI 1 MALAYSIA KAN | Tak dapat dipastikan apa tujuan dan motif memaparkan ayat Al-Quran yang turut disertakan sekali dengan logo 1 Malaysia. Huruf Alif dalam Ayat Al-Quran diubah bagi mengantikan Logo 1Malaysia dan tertera pada halaman Surah Al Mulk.

Thursday, 19 December 2013

BUKTI!!! DATA PERBANDINGAN PENJUALAN TANAH DI PULAU PINANG, PAKATAN RAKYAT JUAL TANAH LEBIH MAHAL DARI BN


BN jual tanah 36 kali ganda tetapi hasil sedikit - Guan Eng

Barisan Nasional menjual hampir 35 kali ganda tanah di Pulau Pinang berbanding yang dilakukan oleh pentadbirannya sejak enam tahun lepas.

Kerajaan Negeri era Barisan Nasional menjual kira-kira 3,661 ekar tanah dengan hasil keseluruhan berjumlah RM1.0586 bilion, manakala, Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang sekarang menjual 106.1 ekar tanah dengan hasil keseluruhan sebanyak RM1.1102 ekar.

Saman Dalam Kampus Menghantui Pelajar UiTM



Ini lah dilema Pelajar UiTM.. Saman bersepah-sepah.. Kalau tak kena saman pasai tak da pelekat kenderaan boleh jadi saman parking..

Yang aku pelik pulak.. Bila student melayu UiTM.. Islam kot.. Dengan tak tutup aurat.. Rambut merah.. Pakai seluar getah.. Ala yang ketat tu.. Design baju menjolok mata.. Buat para laki-laki tergugat iman.. Tak pulak aku tengok pak guard UiTM nie saman masa budak2 ni masuk ikot pintu gate..

Yang paling aku tak boleh belah dengan pak guard nie.. Masa meronda naik 4x4.. Apa kejadah.. Naik lah motor.. Tugas hang menjaga keselamatan.. Bukan suka-suka ronda.. Suka-suka saman..

Pastu bila kita panggil depa pak guard amboi jeling.. Kononnya terhina lah.. Sebab depa di naik taraf sebagai polis bantuan.. Kena panggil polis bantuan baru depa layan kita..

Nie nak cerita sikit pasai parking kat UiTM.. Parking ada dua darjat.. Satu Parking staf dan Parking student.. Parking staf kat mana2 pon berlambak.. Sana sini.. Tapi parking student terhad sangat.. Kalau salah parking alamatnya mendapat la surat saman.. Tapi bila staf salah parking tak pulak aku tengok ada surat saman kat cermin depan.. Double standard..

Dalam kes budak nie.. Mengikut apa yg ada pada surat saman tu.. Menang tak patut.. Ada ka dalam akta saman menyaman UiTM nie tak boleh lekat sticker ulama? Kalau ada tolong tunjuk kan kat aku.. Aku pon nak tau jugak..

Kalau pasai salah parking tu hang kena terima lah.. Sebab parking kat UiTM ada tempat yg boleh ada yang tak boleh.. Aku sendiri pon hairan kenapa ada undang2 macm tu.. Mungkin kita student..

Nasihat aku.. Kalau hang nak bayar p jumpa pegawai atasan.. Slow talk dengan dia.. Mungkin dia boleh bagi 1 saman bayar RM10..

Aku dah dua tahun ada pelekat TGNA kat kereta dan Sticker SAMM dekat motor.. Buat masa nie.. Belum lagi kena saman.. Alhamdulilah.. Kalau aku kena.. Aku pon akan bising jugak la.. Gila apa.. Bukan aku kacau hangpa pon..

Ada lagi benda yang pelik kat UiTM.. Lecture aku masuk kelas suka cerita benda2 nie..

Ada sedikit cerita di atas aku cedok dari lecture aku dan pengalaman aku sendiri..


Teras Manifesto BN, Benarkah Kos Sara Hidup Semakin Rendah?

Masih kita ingat dengan ungkapan ini
"Saya sedar, kos sara hidup terus menjadi suatu isu yang amat penting kerana ia melibatkan kehidupan kita secara langsung. Malah, cadangan berkenaan kos sara hidup merupakan antara yang terbanyak disalurkan oleh orang ramai melalui laman web mikro #Bajet2014 baru-baru ini, dan ianya telah disampaikan kepada Kementerian Kewangan untuk dipertimbangkan selanjutnya. 
Kerajaan sentiasa peka dengan setiap keluhan rakyat. Justeru pelbagai inisiatif telah diambil di bawah naungan Program Transformasi Kerajaan dan Transformasi Ekonomi, dalam menangani isu kenaikan kos sara hidup, ekoran daripada ketidaktentuan ekonomi global." Najib Razak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.