VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 25 December 2013

Harga Ais Kiub dan Ais Bata Naik.. Apa Kaitan Dengan TOL, Elektrik, Minyak, Gula dan GST?



Selamat pagi pembaca Blog Pakat-Pakat Kalih. Pagi ni aku nak share berita baik buat semua. Hadiah tahun baru yang ke berapa pon aku dah lost count.

Berkuat kuasa 1 Januari 2014 ini harga ais akan dinaikkan sebanyak 50 sen untuk satu beg dan RM2.50 untuk satu blok. Insyallah ini bakal mengundang kenaikkan harga minuman..

Syukur asalkan Malaysia masih aman. Ais tidak akan mencetuskan peperangan..

Rentap: Jangan salahkan peniaga. Peniaga mana yang berniaga nak rugi?

Macai: Kenapa nak naik kan harga ais sedangankan papa Najib dan mama Rosmah tidak umumkan kenaikan bil air.. Kenapa? Hanya kenaikan TOL, Elektrik, Minyak, Gula dan GST bakal tiba.. Apa kaitan kenaikan harga ais? 

Tak suka dengan kenaikan harga Ais.. Jangan minum minuman berAis.. Nanti keluarlah di TV dan Surat Khabar penjilat tegar tentang keburukan pengunaan AIS demi menjaga kesihatan.. Hahahahahaha..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.