VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Saturday, 14 November 2015

Asbab Wajar Diabaikan Posting Alvin Tan Oleh Rakyat Malaysia


Asbab wajar diabaikan posting Alvin Tan oleh rakyat Malaysia

Sepatutnya ada gerakan jangan layan budak Alvin Tan ni seluruh malaysia. Ada pelajar di Amerika beritahu saya bahawa setiap 2 atau 3 bulan, sesiapa yang berada bawah suaka politik (seperti Alvin Tan) perlu mengemukakan bukti bahawa nyawa dia terancam jika pulang. Maka setiap 2-3 bulan dia akan keluarkan penghinaan terhadap rakyat Malaysia. Bila dia buat posting sebegini, beliau dapat banyak ancaman bunuh di twitter, facebook dan sebagainya yang berusur politik perkauman dan keagamaan. Maka, atas sebab itu, perlindungan suaka politik akan diteruskan. Kalau macam ni, sampai ke tua dia akan dapat perlindungan.

Wallahualam, kena research sikit tentang undang-undang suaka politik di Amerika Syarikat seperti syarat-syarat dan sebagainya. Jika betul, satu Malaysia kena buat tak reti je dengan budak ni. Baru ada sebab permohonan perlindungan suaka politik beliau ditolak.

Bila perlindungan suaka politik dia ditolak, dia terpaksa balik ke Malaysia. Masa tu kita sambut dia dengan kompang dan bunga manggar

Sebarkan Demi Islam

posted from Bloggeroid

Wednesday, 11 November 2015

LEMAN RAJA LAWAK PEMIMPIN KAWASAN PALING MUDA DALAM PARTI AMANAH NEGARA







LEMAN RAJA LAWAK PEMIMPIN KAWASAN PALING MUDA DALAM PARTI AMANAH NEGARA.

Sik - kawasan Sik merupakan satu daerah pedalaman dinegeri Kedah.kawasan ini majoritinya 97% adalah pengundi melayu.

Parti Amanah Negara telah meletakkan seorang pemimpin anak muda iaitu sdr Sulaiman Ibrahim @ lebih popular dengan nama panggilan Leman Raja Lawak.Beliau merupakan ketua pemimpin Parti Amanah Negara kawasan paling muda dalam ranking seluruh malaysia.

Umur beliau baru mencecah 34 tahun,tetapi telah membuktikan kebolehannya dalam arena politik tanah air.
Bekas peserta raja lawak 5 ini telah dilihat bakatnya dalam politik selepas menyertai PAS. Semasa beliau dalam parti PAS, telah diangkat menjadi IKON Parti dan merupakan aktivis PAS yg lantang menentang ketidakadilan dan sistem kerajaan BN.

Dahulunya berada dalam Lajnah Politik Dewan Pemuda Pas Malaysia.Kesungguhan beliau dalam menaikan isu2 setempat dan rakyat miskin membuatkan beliau disegani lawan kawan.Hebatnya beliau ialah mengolahkan bakatnya selari dengan kekuatan Parti.

Selepas pergolakan dalam PAS, beliau menyertai Parti AMANAH Negara dan diberi kepercayaan dan tanggungjawab penuh mengemudi kawasan Sik.

Walaupon beliau bukanlah seorang agamawan atau mempunyai kelulusan tinggi dari luar negara tetapi komitmennya terhadap rakyat begitu menyerlah dimata rakyat dan sahabat terdekat.Beliau dilihat berpotensi dalam gerak kerja mobilasi rakyat, ceramah politik dan susunan strategi idea2 baru.

Mereka yg rapat dengannya pasti tidak kering gusi kadang2 dengan seloroh gelak tawa tetapi dalam lawak itu mempunyai sifat ketegasan dan serius dalam permasalahan rakyat.

Penulis sempat menyelidiki perihal peribadi pemimpin muda ini.Beliau merupakan anak kelahiran Sik, Beliau dilahirkan di kampung Seri Bulan, Sik Kedah atau dikenali sebagai kg Baru sekarang ini. Lahir dari keluarga yg miskin. Anak ke5 dari dari 5 beradik. Dibesarkan dikawasan Padang Terap kedah. Mempunyai Sijil Seni Antarabangsa dalam seni lukis. Pernah belajar di kolej Islam Antarabangsa (IIC) jurusan perniagaan. Melanjutkan pelajaran di Universiti Malaya (Tidak menamatkan pelajaran). Pernah bekerja sebagai pembantu Guaman di Pulau Pinang. Beliau juga pernah bekerja di Mydin Selayang sebagai Display Artist suatu masa dulu.seorang peniaga warisan keluarga dan bijak berniaga baju diperda.Mempunyai dua org anak dan penulis tidak pasti beliau ada berapa org isteri.

Sahabat sahabat disini amat berbangga dengan kegigihan beliau dalam melaksanakan kebajikan rakyat, isu setempat. Sentiasa peka dengan permasalahan rakyat sekeliling.

Tahniah diucapkan dari kami kepada pemimpin muda ini yg berani memikul AMANAH yang besar.

posted from Bloggeroid

Sunday, 8 November 2015

Vape On: Kerajaan Cemburu bila "Orang Kita" Mula Belajar Kuasai Ekonomi


KERAJAAN AKAN UNTUNG LAGI DENGAN VAPE

Masyarakat kini hangat membincangkan isu penggunaan vape. Ada yang menganggap vape sebagai alternatif kepada rokok dan ada pula yang mengaitkan vape dengan penyalahgunaan dadah.

Apa yang menjadi persoalan adalah tiadanya satu tindakan konstruktif dan positif oleh pihak kerajaan.

Tiada satu peruntukan undang-undang mengharamkan penjualan dan penggunaan vape. Oleh itu, sebarang tindakan merampas vape adalah menyalahi perlembagaan dan undang-undang. Tiada sesiapa yang berhak meletakkan undang-undang di tangan sendiri. Namun, tiba-tiba kerajaan bercadang mahu mengenakan cukai ke atas vape yang jelas membawa maksud vape tidak menyalahi undang-undang, malahan boleh mendatangkan keuntungan kepada kerajaan sepertimana GST.

Tiada apa-apa ketetapan fatwa oleh Majlis Fatwa Kebangsaan lagi samaada vape haram atau pun tidak. Sekiranya satu ketetapan hendak diambil, Majlis Fatwa Kebangsaan perlulah mengambil kira pandangan pakar perubatan dan agensi kerajaan yang terbabit seperti pihak Polis, Kementerian Kesihatan dan Agensi Dadah Kebangsaan. Apakah kaedah maslahah atau sadduzzarai' yang perlu dipertimbangkan?

Jadi, adakah kerajaan akan bertindak sepertimana isu rokok. Rokok difatwakan haram, tetapi halal dijual semata-mata kerana keuntungan jutaan ringgit kepada kapitalis dan kerajaan melalui kutipan cukai. Bukan kesihatan yang diutamakan, tetapi keuntungan.

FAIZ FADZIL
TIMBALAN KETUA PEMUDA
AMANAH NASIONAL
8 NOVEMBER 2015

posted from Bloggeroid

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.