VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Sunday, 5 October 2014

Soalan Berani Mati Untuk Perdana Menteri Dari Ahli UMNO Bernombor 02982371


1. Awak ni sebenarnya pernah ke hidup susah ? Pernah ke makan anak tamban kering,bersayurcendawan liar dan di mamah dengan beras usang kerana kejatuhan harga getah ? Apa yg saya tengok kehidupan awak dalam filem TANDA PUTERA (filem wajib BTN) adalah semewah mewah kehidupan...(jangan pulak lepas ni awk arahkan Suhaimi Baba edit filem tersebut utk tunjuk awak motong getah)....

2. Awak ni pernah ke meniaga kecil kecil lan jual keropok lekor di pasar malam dgn gunakan kereta kancil 660.(kononnya sahut seruan mentri utk tambah pendapatan)..dah habih niaga kancil tak leh start pasal bateri kong...puncanya bateri yg sama diguna utk menerangi lampu waktu berniaga..?
Pas tu bila balik kena tahan polis pasal payung berniaga..terjojol kat tingkap kancil ? Lepas tu kena saman pasal "kereta persendirian tak boleh bawa berniaga"....

3. Awak tahu tak hari ni org berpusu pusu pergi pasar beli persiapan raya ...bukan saja harga ayam yg naik..bahkan harga lengkuas,serai,daun kunyit pun naik...mana dia yg dikata KPDN akan pantau harga? Sedangkan saya tak nampak seorang pun penguatkuasa yg bertugas.. Lepas ni saya agak mesti ada menteri2 pembodek (terutama hasan malek,ku nan,shafei afdal,mat maslan,mail sabri) yg akan berkata..harga lengkuas naik sbb rakyat malas tanam !

4. Awak pernah ke melawat sesuatu kawasan dan nampak realiti sebenar?
Yg saya tau..bila awak turun tempat itu akan di hias indah..jalan berlopak akan di tampal atas arahan Fadilah Yusof...dan dilaksanakan oleh Jurutera Daerah...semua yg indah2 akan di pasang hingga tertopenglah wajah sebenar...semua sepanduk alu aluan akan di pasang...oleh Pemuda2 UMNO dan BN..yg diupah 30 ringgit dan di belanja tomyam oleh UMNO Bahagian ?

5. Pernahkan awak jalan bersendirian (mungkin boleh di temani 2-3 UTK) memandu waja dan melihat kehidupan rakyat marhaen ? Supaya awak boleh menyelami kehidupan mereka....
Yg saya tau...sekiranya awak nak turun...seminggu lebih awal SB akan berkampung dulu...di waktu lawatan pula seluruh agensi keselamatan akan mengawal lokasi...siren peronda pula akan melalak lalak di setiap laluan hingga orang buta pun tahu awak dah sampai....

6. Pernah kah awak secara terbuka menjumlahkan kerugian negara yg di seleweng oleh kroni kroni awak? Berapa bilionkah jumlah itu hingga rakyat terpaksa membayar dgn kos kenaikan harga minyak? 

7. Bila awak nak letak jawatan?

73 comments:

  1. Terbaiiiiikkk....PERNAHKAH AWAK GUNAKAN OTAK UNTUK BERFIKIR SEMUA ITU..

    ReplyDelete
  2. Mcm tu la... Walaupun ddk dlm satu parti kalau dh salah mesti kita tegur.. Politik B.N dh tak boleh pakai.. Mase bertanding kroni2 support calon yg bertanding.. Dh menang kene balas budi kroni2 dia la.. Rakyat dpt ape.. Kene tipu je..

    ReplyDelete
  3. Soalan last tu bikin saya pun naik seram. Terbaik la kak...

    ReplyDelete
  4. ishh...nasiblah..klo x aku dh share dah

    ReplyDelete
  5. Cukup-cukuplah jadi perdana menteri tu. Orang tak suka, letaklah jawatan. Ko tu dahlah bodoh,samdol, toya, takut bini, tak kreatif langsung. Kasi peluang la kat muhyiddin yassin tu. Kesian aku tengok dia. Wife dia pun ok, baik, sejuk je aku tengok.Tolonglah pak jib....

    ReplyDelete
  6. Slagi rambut dia x tumbuh selagi tu la die x letak jawatan..

    ReplyDelete
  7. soalan last tu sah garu kepala nak jawab..haha

    ReplyDelete
  8. itu mangkuk apa tahu!!!

    ReplyDelete
  9. apo punyo bangang yg tulih artikel ni..dh dio pm mmg selayaknyo dio dapek segalo keistimewaan tu..yg kau pmr pun tak pas jgn mimpi la bongok!! jeles pulak dio kek pm..tengik muko kek comin dulu la bai..sekali lagi..BONGOK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko lg bongok.....pk pkai otak.....yg org dok bising ni psal si miskin la bongok....pasal si kaya myk naik rm5 seliter ape kisah....ko igt tuhan jadikan org ni sama kecerdikan die....BODOH la ko ni....ko ni...klu sruh mkn taik pun mkn taik nih....BANGANG pnya org......pk perut sndiri jer....cuba ko pk la org yg miskin tu ckit.....ko tu kalau pun kaya raya...sedar ckit.....sekejap jer tuhan nk tarik ko pny harta tu....igt ckit....jgn dok berlagak sgt.....sekali lagi BODOH.....

      Delete
    2. Tahu xpe...nak komen pakai bace tajuk je... xnak tahu citer... tetibe masuk2 bagi conclusion... kitorg tak seBONGOK ko la BONGOK... kitorg xmudah mcm ko mudah kena tipu je... ko pikir la bongok....dia bagi BR1M, contohnya rm500 la ye bongok... ni aku nak ajar ko kire la... ko kire la nilai subsidi minyak dia naik kan...contoh 20sen... ko kalikan berapa kali ko isi minyak.. contohnya la kalau ko naik moto... setiap 2 hari skali isi full... 30sen x 3liter x15x12 bulan = rm162... abis yang lain barang xnaik ke bongok... kena pulak GST nak start... agak2 ko la... CONFIRM BRG BARANG SEMUA NAIK....berbaloi ke dengan rm500 tu?hah? Bongok betul..org suruh g skolah pun xpandai2... betui mcm org ni ckp... org KPDN xde masa nye nak g pantau.. baik dia dok diam je dlm opis xyah wat keje..stiap bln gaji masuk... stiap tahun gaji naik...stiap tahun dpt bonus... bila semua mcm tu...tu yg dpt anak kuar2 macam ko bongok... xpernah hidup susah... keje kecik darah org... ko tak tahu ke azab kubur nanti... kot2 kubor ko dgn dorg sama je menggelegak panas je

      Delete
    3. Kan dah kena..padan muka..kahkahkahkahkah

      Delete
    4. Anon 19:43...bila masanya subsidi minyak naik?

      Delete
    5. Ape la bongak sgt ko ni..melampau sgt bongoknya...maleh nak ckp banyak sgt...ko pun da bebakul bawak blik bongok...

      Delete
    6. Anon 21:28...1/10/2014 minyak naik 20sen seliter.

      Delete
    7. bongok dio ni xdo ubek.. ubek ngan kaki elok... bangang dr lombu... kutu dlm rambut rosmah pun tak BONGOK mcm kau..

      Delete
    8. klau bodoh tu...simpan2 sikit...malu dek org tgk.....kebodohan tu boleh digunakn pd comment akn dtg.

      Delete
    9. xsodar laie ko kito ni kono tipu idop2 jang..ngok..haha

      Delete
    10. ado juo laie orang bangang cam kao ni kek ateh muko bumi nie... patut kao nie dah lamo pupuih...

      Delete
  10. Masa minyak naik pak jib gelak besar tgk org ramai beratur kt stesen minyak. Dia ckp aku peduli ape.. Aku naik jet dgn mah free je. Aku naik kerete bukan guna duit aku isi minyak. Aku makan kt hotel 5 bintang bukan byr pun. Aku melancong oversea fgn mah tak kuar duit poket aku. Tp korang kena faham la rambut mah tak shine dah.. Sb tu kena beli minyak mahal sikit.

    ReplyDelete
  11. Beratur Reramai Isi Minyak (BRIM)

    ReplyDelete
  12. Rakyat jadi mangsa untuk menampung masalah ekonomi yg ditakbir kerajaan.

    ReplyDelete
  13. Di syiria basyar sembelih rakyatnya terang terangan

    Di Malaysia pemerintah sembelih rakyatnya halus halusan + membangangkan sekali

    ReplyDelete
  14. Kena cabar ds najib ni hidup sendiri dgn gaji gred 17 slma sbln dh ckup. Hidup dkt bandar maju, sewa rumah sendiri.. tanpa ada bantuan dr org2 dia dgn kereta di byr sdri. Agak2 bleh x??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebln apa rasa..bg setahun..tgk mcm ner..bg kak mah basuh baju pki mesin semiauto..amik ko...

      Delete
    2. Hahaha, terbaiklah cadangan ko Anon oct 2014 20:40..aku setuju 101% kalau pak jib merasa hidup mcm kita ni, makan gaji bulanan, bayar kereta sendiri, p pasar beli sayur sendiri, cuci kereta pakaian sendiri..cakap rakyat didahulukan, puikkk!!

      Delete
    3. betul tu..KERAJAAN UMNGOK TAHIK BABI ni menepati jani..Rakyat Didahulukan MAMPOS..bukan haramjadah dah depa ni..depa ni anak haram!!

      Delete
    4. Bang... Tinggal no acc bank lah kalau teruk sgt. Insyaallah saya bantu. Tak cukup berapa duit bulan ni?

      Delete
  15. Pendedahan yg menarik. Siapalah penasihat PM ni? Keutungan hasil pengurangan subsidi hanya dinikmati oleh kjaan. Wp BRIM ditingkatkan, peningkatan BRIM tidak akan dpt mengatasi peningkatan harga barang yg mendadak disebabkan kenaikan harga minyak. Mereka yg susah akan bertambah susah wp dibantu oleh BRIM, golongan pertengahan juga akan berkurangan. Apa perancangan kjaan dgn hasil pengurangan subsidi? Apakah pengangkutan awam yg selesa dan affordable akan dimajukan agar rakyat tidak perlu lagi menggunakan kenderaan sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APCO yang bagi nasihat tu. kompeni yahudi!! mmg teruk la rakyat kena. pemimpin hidup senang goyang kaki tunjuk power.

      Delete
  16. Apa kalau ingat PR perintah dia boleh tambah subsidi minyak? Dia boleh hapuskan PTPTN? Dia boleh robohkan tol? Murahkan harga barang? Takat sekarang ni apa yg berjaya dia penuhi? Ada guna 3billion utk bayar PTPTN rakyat Selangor? Kalau susah sgt hidup gi tanya macamana DSAI penipu tu cara nak survive fuel price hike dengan gaji RM1 dia tu. Drama ja lebih. Kilang Carslberg pun tak de calar pun, siap tak boleh halang pesta arak lagi. Ape ke? Sembang kencang. Semua muka nak kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Weh bodoh.. Ko blum tgk PR perintah negara ko dah pikir mcm2.. Pemikiran kolot.. Ko bomoh ke boleh tau masa depan? Ko mmg suka dok takuk lama pastu bodoh abadi pisang berbuah juta kali pun masih tak berubah..

      Delete
    2. Sekurang2 nya selangor dh bebas hutang yg ditinggal oleh bn. Malah aset dan perbendaharaan selangor meningkat berbilion.. sebab tu umngok sebok nk rebut selangor

      Delete
    3. Sekurang-kurang nya aku masih x perlu bayar bil air selama PR memerintah kt selangor ni....selain aset selangor yg betambah...ada jugak warga petaling jaya dpt naik bas free...ko nampak mcm mana hasil negeri dikongsi utk jangka masa panjang dgn rakyat?

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Cheh... Mujur sgtlah dpt MB Khalid, tapi tgk apa layanan dia dpt atas kejujuran mentadbirnya? DSAI pun x suka pasal dia anti kronisme, apatah lagi nepotisme. Mcm tu kau kata belum tgk pemerintahan PR? Penat2 Khalid kumpul 3b, senang2 DSAI nak habiskan. Gaji RM1 katakan. Nak bayar bil air apa asyik dok catu shj.

      Delete
  17. Ini bukan isu pemerintah mana lebih baik.. Tak kesahla siapa pun pemerintah, tapi kalau perkara macam ini berlaku, yang kaya makin kaya, yang miskin makin miskin..yang tengah sengsara, keadaan makin buruk, maknanya ada la silap di mana2 tu.. Yang penting, pilih pemerintah yang paling kurang mudharat.. Tak ada pemerintah yang sempurna..yang ada hanyalah yang mana lebih baik..

    ReplyDelete
  18. Bukan bermaksud tukar kerajaan pr jadi lagi baik.. Cuma sebagai hint utk bn yang ramai org tak suka dan cepat sedar diri.. Kalau pr tak bagus pun kita hentam jugak.. Ape nak kait ngan anwar pulak..

    Macai umno banggang abadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada org hentam, penat ja Khalid tadbir dgn jujur.. Kena pedajal smpai sultan pun tegur PR, ada pengikut2 bengongnya protes? Apa BERSIH ke politik camtu? Politik penaik bini?

      Delete
  19. Alahai..
    Pumpang2 sini..
    Esok time ngundi, dia bg sorang rm10 sume lupe.. puii...

    Ko mlalak2 salahkan menteri yg bodoh, padahal ko yg mengundi tu 10x bodoh..

    Salahlan diri yg mmagkah n dperbodohkan oleh menteri umngok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul betul.. menteri2 tu semua cerdik2 (bab kelentong).. yang bodohnye ialah yang undi depa! hahaha nasib dulu aku pangkah PR.. biar kalah, jangan bodoh. kahkahkah

      Delete
    2. Penulis artikal ni bukan saja bodoh malah kongsi sama dosa menzalimi rakyat olih Umnob/Bn.
      Dia beri sumbangan yuran tahunan kpd parti NAjis yg menekan rakyat yg dia turut rasai.
      Tiba masa undi dpt rm50 terus pangkah dacing karat.
      He he he.

      Delete
    3. Korang semua bodo hahaha...mase korang ckp najib bodo najib ygh kira brp untung duit minyak kt atas sofa dgn adik mah.

      Delete
  20. Sy syorkn pm letak jawatan..hutang negara makin meningkat..br1m plak diteruskn tp x tepat pd golongan sasaran..rokok naik hrga boleh turun balik..ape kes?hentikn br1m..gunakn duut tersebut kurangkn hrga minyak..buat kilang..adakn program yg menjana pendapatan..barula semua rkyat rasa..barula kurang irg xde keje..kesan jenayah akan berkurangan...jadi PM sila ler letak jawatann...oenat dah dengar alasan x msuk akal

    ReplyDelete
  21. Pernahkah korang terfikir yg surat ni langsung tidak dibaca olehnya.... dan dia hapedulik haper dgn surat picisan mcmni... sebrnarnyer surat ini dikarang hanyalah utk menyedapkan sedikit hati kita..tu jek... pahit kan.

    ReplyDelete
  22. diaorg dah kalah sebenarnya kat pilihanraya dulu... guna taktik kotor utk menang...so yg kita hadap ni hasil dari dendam kesumat haji tu... haji jwp la kat padangmasyar sok ye..

    ReplyDelete
  23. Membiarkan rambut isteri mengebang itu maknenye tak mampu bg nasihat pada isteri. Ni pula nk mentadbir negara. Korang pun berebut2 nk salam cium tangan. Pemimpin ape namenye tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis, membiarkan rumah tangga anak punah ranah demi mengejar matlamat politik bapanya smpai bergelar janda boleh pula?

      Delete
    2. Skurg kurgnya anak bini dia tutup aurat. Ni ke thp pmikiran awk smpi hal cerai berai pun kait skali ngan pntdbiran ngara? Shame on you...!!!!!!

      Delete
  24. terima aje qada&qadar kalo sendiri yg malaş, orğ cina sebok mengumpul kekayaan dan telah menguasai semua bandar2 dimalaysia, korg duk kampung noreh getah, tanam sayur, turun kelaut cukup tahun gaji naik.kot...

    ReplyDelete
  25. bangsa cina pun rakyat malaysia dibwh pemerintah yg sama, knp mereka berjaya sedangkan korg ni asik nak harap subsidi, kuota bumi dll, apa kalau nuar jadi pm, melayu boleh jadi kaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau anwar jd pm..kita semua kne jual kat yahudi

      Delete
  26. ......moga negara yg aky sayangi dilindungi oleh -NYA sentiasa...aamiin....

    ReplyDelete
  27. rintihan org yg mnyesal tak sudah kerana beri kuasa pada Najib. Anak bangsawan yg tak mengerti kesusahan rakyat.Padan muka semua pcacai UMnongok

    ReplyDelete
  28. Hanya org yg beiman Akan menerima qadak dan qadak Dari Allah swt tanpa menyoal kelebihan org lain yg juga dikurniakan Oleh Allah swt,sesiapa sahaja yg dipilih Oleh Allah, mungkin saudara yg menulis sekarang sudah berjaya didalam kehidupan DUNIA,bak kata pepatah berakit rakit kehulu berenang renang ketepian, bersakit sakit dahulu bersenang senang kemudian. Sy mengingatkan kepala diri sy juga,mudah mudahan kita semua dijauhi azab neraka, nauzubillah.

    ReplyDelete
  29. Berapa org yg dpt BRIM DSN...klu gaji RM4001 tu byk ke dgn keadaan skrg...Anak 4 org nok skolah..
    byr pinjaman rumah...ansuran kereta..
    blh ke hidup dgb baki Rm2K skrg...minyak kereta...tmbg bas sekolah...pikir2 kanlh...
    lebih baik Mansuh je BRIM dan naikkan subsidi minyak klu betullh kerajaan yg bg subsidi...

    ReplyDelete
  30. asik nak merungut jer, xpyh nk brim bagai lah, buat mcm singapore, xpyh subsidi, xpyh kuota bumiputra, siapa berusaha dia dpt.... baru adil...

    ReplyDelete
  31. Hapuskan subsidi..pas tu baru minta mcm2 ...

    ReplyDelete
  32. Apa yg aku kesahkan sangat, PM kita ni boleh bangga pulak bagi kenyataan yg gst tu bagusss, kurangkan subsidi tu baguss..cubalah buat2 muka bersalah sikit bila bagi kenyataan tu. Aku tunggu khairy je yg komen. Kalo khairy pun menyokong PM, aku rasa dh takde org bijak lagi yg menjawat jawatan perdana menteri sekarang. N minta badan2 berkenaan check balik kalayakan diorang ni samada guna sijil ori ke beli.

    ReplyDelete
  33. Korang xnk plak ckp psl bil air kat selangor ni...mase khalid ibrahim pimpin bil air negative je.....skunk ni ape citer...trus jd positif...dah la macai2 PR...

    ReplyDelete
  34. pak jib ada baca ke artikel ni... haizzzz. kesian rakyat malaysia yg miskin. God is watching everything. korang senang sekarang sure susah di akhirat.... haizzzz

    ReplyDelete
  35. korg salahkan lah mak bapak korang yg gagal mendidik korg sampai berjaya, ini semua bapak yg salah....

    ReplyDelete
  36. Segala musibah spt operasi Lahad Datu, MH370 MH17 semua tu memakan belanja berbilion. PR juga yg dok bising dengan perbelanjaan defisit. Syria pula diambang perang dgn kuasa besar, ini semua tanda2 minyak nak celapak naik. Takda lah teruk kerajaan nak serap subsidi bila minyak naik mencanak. PR ada bagi solusi ke? Sikit2 bising ketirisan/korupsi yg mana sedang ditangani dengan mcm2 cara di bawah NKRA.

    ReplyDelete
  37. Masih Ada lagi org sokong pendirian pemimpin yg menzalimi rakyat macam ni??? Bongok....

    ReplyDelete
  38. pernahkan sibongok tu fikir kenapa dia xberjaya mcm org yg berjaya sedangkan dia berada dibwh pemerintah yg sama

    ReplyDelete
  39. kalau soalan berani mati, jwpn pun kenalah berani mati

    ReplyDelete
  40. Tabik spring....setuju sgt dgn korng semua...tapi kenapa id Anonymous???? Kata berani mati?

    ReplyDelete
  41. saya selaku bdk mentah dalam isu ini..wat per kita nak bertekak sesama sendiri..marilah kita sama2 bersatu padu..malu kat org luor tu dia duk gelak tgk kita berkelahi..

    ReplyDelete
  42. Tersentuh hati dengan luahan hati penulis ini yang benar benar memaparkan realiti

    ReplyDelete
  43. Isunya Di sini bukan sapa yg memerintah.. X kisah bn ke pr... Isu di sini 7 soalan yg di tanya.. Org BN jgnlah benda x betul nak dpertahankan jugak.. Org PR jgnlah asyik nak membongokkan org jer..

    ReplyDelete
  44. Rakyat terlalu bijak cuma tak cerdik jer ... spi kena kangkong oleh pak menteri pon tak sedar sedar ... Jom la kita baiki apa yg dh rosak demi keturunan bangsa kita ...

    ReplyDelete
  45. Dh lama bi en memerintah. Puluh2 tahun. Pilihan raya dh byk kali. Nk pilihan raya depa bohong. Hangpa pun sokong. Pas tu hangpa merungut. Hangpa terkena. Dtg lg pilihanraya. Depa bohong lg. Hangpa sokong lg. Pas tu hangpa merungut lg. Hangpa pun terkena lg. Padan muka hangpa lg. Pilihanraya dtg lg. Hangpa sokong lg. Hangpa merungut lg. Hangpa terkena dah berpuluh puluh tahun lg. Berpuluh2 tahun lg hangpa terkena. Pi melingkuplah hangpa sb yg bi en berpuluh2 thn ni hangpa sokong. Padan lah muka hangpa smpai bila2....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.