VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Thursday, 19 November 2015

Terima Kasih Tuan Leman Raja Lawak, bantuan mu akan kukenang sampai mati


"Terima Kasih Tuan Leman Raja Lawak, bantuan mu akan kukenang sampai mati"

Terima Kasih Tuan Leman, bantuan ni saya akan kenang sampai mati ', itu lah yg keluar dari mulut seorang penerima sumbangan daripada Leman Raja Lawak yg merupakan Ketua Parti Amanah Negara Parlimen Sik.

Penulis sempat mencari maklumat dimana tempat Leman Raja lawak selalu turun padang, kebetulan berjumpa dengan seorang pakcik yg buka kedai kopi di Sik, yg sememangnya mengenali leman dan sy sempat temuramah beliau.

Beliau menceritakan berkenaan seorang penduduk miskin yg sememangnya telah kehabisan duit dan untuk membeli susu dan barang dapur. Cerita ini menjadi buah mulut org ramai di kg belantik,Sik. Beliau sendiri mendengar cerita ini dari org kampung yg datang minum dikedai beliau.' dia akan kenang sampai mati '

'Didalam hujan yg lebat seorang pemuda yg berbaju oren keluar dari kereta dan pegi dari rumah kerumah tanpa mengira basah. Terus diberi salam dan beritahu, ' saya memegang Amanah Allah sebagai seorang islam untuk menyampaikan sedikit sumbangan kepada penduduk kampung yg tidak dapat menoreh getah kerana hujan lebat.Bantuan ni untuk ringankan beban makcik sekeluarga ya '

'Selepas itu pemuda berbaju oren itu terus kerumah yg lain dan berkata perkara yg sama.dalam plastik beg yg dia bagi tu ada gula, garam, kopi,teh, sardin, ikan masin, minyak,tepung dan sekampit beras 5 kilo. Setelah sy selidik rupanya dia leman raja lawak yg masuk parti baru yg kaler oren, dulu dia pas pon buat keja macam tu jugak, rajin turun padang budak leman tu.tak kira rumah sapa pon dia ketuk bagi bantuan ' kata pakcik tu.

Pakcik itu mengucapkan tahniah dan terima kasih kerana paham kesusahan rakyat tambahan pula diwaktu hujan kepada leman dan parti baru yg bernama Amanah.

Tahniah Sik kerana mendapat pemimpin baru dari Parti Amanah Negara yg memahami masalah rakyat dan kuat bekerja.

posted from Bloggeroid

Wednesday, 18 November 2015

Himpunan Bantah Penindasan Amerika dan Zionisma Sempena Kedatangan Obama!


Kenyataan Media
18 November 2015

Himpunan Bantah Penindasan Amerika dan Zionisma Sempena Kedatangan Obama!

Bersempena dengan kehadiran Presiden Amerika, Barrack Obama ke Malaysia bagi menghadiri Sidang Kemuncak Asean Ke-27, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) bersama sekutu anak muda bertekad untuk mengadakan sebuah aksi bantahan di tengah bandaraya Kuala Lumpur.

Mewakili suara ramai rakyat Malaysia, SAMM dan rakan sekutu organisasi massa lain akan berperanan memberitahu dunia bahawa kedatangan Obama tidak disenangi sama sekali.

Kedatangan Obama ke rantau ini juga dijangka bagi memuktamadkan perjanjian TPPA yang merupakan satu perjanjian berat sebelah dan hanya memberi manfaat kepada syarikat-syarikat transnasional besar Amerika. Perjanjian TPPA juga dikenali sebagai satu penjajahan baru terhadap tanahair yang turut akan menjejaskan kedaulatan negara, merompak hasil bumi dan satu pembulian ekonomi.

Rakyat Malaysia juga tidak mengalu-alukan kehadiran Obama di atas polisi peperangan oleh pentadbiran Rumah Putih. Amerika perlu mendesak negara haram Israel menghentikan serangan terhadap Palestin dan Amerika juga harus menghentikan semua perang di mana Amerika terlibat secara langsung atau tidak langsung (dengan menggunakan proksi di sesebuah negara).

Maka dengan ini kami mengumumkan aksi bantahan seperti berikut;

Himpunan Bantahan Kedatangan Obama
Tarikh: 20 November 2015 (Jumaat)
Masa : 2 petang
Lokasi : Bermula di Menara Tabung Haji, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.

Media tempatan dan antarabangsa dialu-alukan untuk membuat liputan.

Sekian,

 

EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

posted from Bloggeroid

Monday, 16 November 2015

Leman raja lawak perkenalkan Parti Amanah Negara ke pelusuk pedalaman Sik









Leman raja lawak perkenalkan Parti Amanah Negara ke pelusuk pedalaman Sik

Leman Raja Lawak tidak asing lagi nama panggilan itu buat kita semua. Beliau telah meninggalkan dunia hiburan lebih kurang 5 tahun tetapi namanya sentiasa menjadi sebutan hingga ke hari ini.

Sebagai Ketua Parti Amanah Negara Parlimen Sik, beliau mengatur langkah dan strategi dengan caranya sendiri menggunakan kelebihan populiriti yg ada bagi meraih sokongan dan penambahan ahli baru.

Jika kita melihat dari gerak kerjanya di group whatsapp dan facebooknya, setiap hari beliau akan posting gerak kerja kebajikan, lawatan, bantuan dan sebagainya. Ini adalah satu usaha yg gigih beliau lakukan.

Hebatnya leman ini, beliau tidak pedulikan tohmahan dan makian tetapi dilihat gerak kerja beliau tidak pernah berubah sejak bermulanya dari parti lamanya iaitu PAS dan sekarang beralih ke parti Amanah Negara.,beliau tetap meneruskan gerak kerja rakyat disegenap pelusuk pedalaman kawasan sik.

Yg peliknya disini, kami lihat dalam facebooknha penuh kata2 cacian. Tetapi diluar alam maya, beliau disambut dengan senyuman dari org kampung sehinggakan dapat menarik ramai ahli dari orang kampung menyertai AMANAH.

Disini kami lampirkan beberapa keping foto yg diambil dari facebook beliau.

posted from Bloggeroid

Langkah PAS Permatang Pauh Hanya Merugikan Parti


Langkah memutuskan hubungan politik dengan Dato' Mohd. Salleh Man hanya akan mengecilkan lagi pengaruh PAS dalam Kerajaan Negeri Pakatan Harapan Pulau Pinang.

Tiga JKKK di DUN Permatang Pauh yang kini masih disandang oleh wakil PAS kemungkinan akan dikosongkan juga.

Amanah Kawasan Permatang Pauh berharap Mohd. Salleh mengekalkan sokongan kepada Kerajaan Pakatan Harapan Negeri Pulau Pinang, walaupun terus menerima asakan daripada PAS.

Mohd. Salleh wajar terus melaksanakan tanggungjawab sebagai Yang di-Pertua MAINPP, sungguhpun terus diasak oleh PAS Kawasan berkenaan.

"Sesungguhnya kebaikkan untuk kepentingan umum lebih diutamakan daripada berkepentingan khusus."

Amanah Permatang Pauh berharap Mohd. Salleh terus mengekalkan sokongan kepada Kerajaan Pakatan Harapan Negeri Pulau Pinang, seperti diumumkan sebelum ini.


Amanah Parlimen Pmtg. Pauh

posted from Bloggeroid

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.