VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Thursday, 11 September 2014

Siapa Sebenarnya Pengkhianat Dalam Pakatan Rakyat?


Oleh EP

EP dengan ini MENJAWAB tuduhan Nik Mohamad Abduh yg kononnya Tuang Presideng dituduh pengkhianat oleh PKR dan DAP. Siapa Pengkhianat Nik Abduh kata.. NI EP lak kata..

Nik, bila masa 2 ADUN tu melompat?? Dan salahkah memberi sokongan kepada team seperjuangan? Beri sokongan pada Kerajaang PerpaduWang ngan UMNO x salah lak?

Ye ke PKR khianat?? Yg sebut dalam dialog di Terengganu tempoh hari "..setia pada PAS, x setia pada Pakatan. Ini kedahnya dalam kita berpolitik" tu Presideng PKR ka?? Atau DAP?? x setia tu maknanya apa??

2 ADUN tu lebih wala kepada Allah dan Rasul bukan Tuang Presideng. Ini hak mereka berdasarkan setiakawan dan konsensus PR 2008. PKR memutuskan setiakawan ngan PAS?? Bullshit!!! X tengok ke PEMUDA PAKATAN dan WANITA PAKTAN masih duduk semeja?? Jangan lontar fitnah!!

Mereka berdua pegang pada Keputusan Muktamar PAS! Mereka menghormati pengundi mereka, mereka wakil rakyat, bukan wakil Tuang Presideng! Dan mereka berdua dah kata, mereka berani tanggung akibatnya. Penentu kemenangaan mereka adaah rakyat, bukan Tuang Presideng!

Oh, Nik Abduh ada bgi beberapa soalan.. EP dengan ini menjawab..

1) Adakah PKE melihat dan memuliakan sikap toleransi yang tinggi itu daripada presiden PAS? Tidak bukan?

Jawapan EP: Adakah PAS melihat dan memuliakan sikap toleransi yang tinggi itu daripada presiden PKR? Pun tidak bukan?

2) Adakah anda melihat sebarang usaha pengenduran daripada PKR di dalam mengurangkan ketegangan dengan PAS? Tidak bukan?

Jawapan EP: PKR banyak berdiam tetapi pemimpin tertentu PAS dan jentera siber pro-PAS hari2 lanyak PKR dan membangkitkan kemarahan jentera cyber pro-PKR. Siapa membawa ketegangan???

3) Adakah tindakan budiman presiden PAS berjaya meredakan ketidakpuasan beberapa pemimpin PAS yang terus mengkritik beliau, malah terus memuja pengkhianatan 2 ADUN itu? Tidak bukan?

Jawapn EP: Tuan Presiden ada menyebut di hadapan ramai orang di Terengganu tempoh hari "..dalam hal ni kita mesti setia pada parti, x setia pada Pakatan. Ini kita kena faham. Ini KAEDAH kita berpolitik." Hellllooooo.. TINDAKAN BUDIMAN??

4) Adakah dalam tempoh tu, DAP sebagai rakan PR berusaha memberi sedikit nafas kepada kestabilan PR? Tidak bukan?

Ada!!! DAP berpegang teguh pada Konsensus Pakatan Rakyat 2008 yg ditandatangani oleh ketiga tiga Presiden!

5) Adakah situasi ini berjaya memikat pihak istana untuk menerima penyelesaian daripada dalaman PR? Tidak bukan?

Istana hanya nak yg terbaik. Nak solid! Tapi kalau PAS xnk bersatu dn bersama, bagaimana pihak Istana nak pastikan itu pilihan terbaik??

Jadi, siapakah yang memulakan pengkhianatan dan siapakah yang meneruskannya? Mari melihat kesimpulan EP pulak..

Presiden putuskan bahawa PKR dan DAP tidak perlu lagi diajak berunding.. Ok, Lagipun memang Presiden sendiri yg xnk berunding sbb banyak nipu fakta. Tuang Presideng sendiri pun jarang hadir meeting. Semua minit meeting sebelum ni ada, boleh rujuk!!

Presiden putuskan untuk menangani isu dalaman PAS dengan caranya sendiri.. PKR x pernah masuk campur urusan PAS selama ni.. Apa buktinya PKR mencampuri urusan PAS? Sbb Tuang Presideng cakap cmtu?? Allah beri akal utk kita guna, bukan letak dlm kepala jadi hiasan!

Beberapa pemimpin PAS dengan rakan PKR dan DAP x pernah untuk mematikan langkah presiden PAS. Yg jelas disini cubaan beberapa pemimpin PAS yg cuba mematikan langkah Presiden PKR. Ini telah mengguris hati ramai pihak termasuk pengundi PAS sendiri. Mungkin suatu hari nanti DAP pulak kene...

Nik Abduh, Selamat bertarung di #akhiratmove kelak!!! Jumpa disana..

9 comments:

  1. X abis2 la eh korg nie..keja nk hentam pas jer la korg nieee

    ReplyDelete
  2. entah la perangai dia org ni..pic camni pun dah tuduh org pengkhianat. klu bergambar dgn Obama takse plk dia org nak tuduh camtu

    ReplyDelete
  3. asal tak sependapat dgn perangai dia org je..dah dituduh pengkhianat. same je mcm UMNO

    ReplyDelete
  4. Wahai Nik Abduh jangan ingat awak sahaja yg Islamik. Cermin diri dulu. Jangan jadi munafik. Yang salah tetap salah yg benar tetap benar. Kalau org lain bersifat munafik adakah awak yg kata islamik akan mencontohi sifat munafik itu. Sepatutnya awak akan terus istikomah dengan sifat yang baik.

    ReplyDelete
  5. Pengkhianat atau tidak.......tidak sepatutnya seorang anak ulamak besar dan beliau sendiri dikategorikan oleh parti beliau PAS sebagai ulamak menggunakan bahasa yang sekesat itu kepada sahabat, teman, kawan seperjuangan beliau di dalam PAS. Kalau ulamak sudah menggunakan bahasa sebegitu rupa...dimana akhlak beliau sebagai ulamat..sedangkan nabi diutus untuk menyempurnakan akhlak....sedih..sedih.

    ReplyDelete
  6. Tuan presiden pas tu dah tertelan pil kuda....sbb tu tindakkan2nya nampak membodohkan diri

    ReplyDelete
  7. Macai Anwar memang bodoh....Pernahksh Anwar dan penyokong PKR menyokong perjuangan PAS? menyokong negara Islam ? menyokong laksana hudud? tak pernah sepatah perkataan pun...tapi anwarinas dlm PAS menyokong beliau..ini namanya munafik besar

    ReplyDelete
  8. Nik Abduh ni salah seorang yg dari awal lagi bila masuk politik tak setuju dgn PR. Hati yg cukup busuk. Ini adalah golongan yg hambat kemasyuran dunia. Tanya ipar dia Fahmi apa dapat dari TSKI.

    ReplyDelete
  9. Dalam UMNO di sebut taat setia kepada pucuk pimpinan. Dalam PAS di sebut wala'. PAS ganti UMNO dah tak ada makna.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.