VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Saturday, 11 October 2014

BAJET 2015: PENGHARAPAN YANG KECUNDANG



Kenyatan Umum
10/10/2014

BAJET 2015: PENGHARAPAN YANG KECUNDANG

Setiap tahun rakyat Kelantan termanggu di depan televisyen melihat Menteri Kewangan membentangkan belanjawan. Pengharapan yang cukup tinggi untuk melihat sesuatu mengalir ke bumi Kelantan.

Tahun ini sekali lagi bajet yang kononnya untuk rakyat mengecewakan rakyat Kelantan. Di saat rakyat Sabah mendapat manfaatnya bila PM mengumumkan pembinaan lebuhraya Borneo sejauh 1000 kilometer lebih. Rakyat Kelantan masih bergelut dengan lebuhraya maut.

Lebih memeritkan, disaat hasil bumi Kelantan yang disedut secara rakus oleh Petronas seolah kami ini umpama  tidak mempunyai apa-apa hak yang sewajarnya.

Dato Mustapha Mohd yang juga Menteri penuh dalam kabinet Najib seakan mengiyakan dan membiarkan Kelantan diperlakukan sedemikian.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Kelantan melihat situasi ini dengan cukup serius. Adakah hanya kerana perbezaan politik yang berlainan, Kerajaan Pusat menafikan hak rakyat Kelantan? Apakah rakyat Kelantan tidak mempunyai maruah sehingga begitu teganya Kerajaan Pusat mempermainkannya.

Selain lebuhraya, rakyat Kelantan juga melihat isu Royalti dan menaiktaraf Lapangan Sultan Ismail sepatutnya diberikan keutamaan dan hak yang sepatutnya. Namun seperti tahun-tahun sebelumnya ia hanya mimpi.

SAMM Kelantan berjanji, akan bersama-sama rakyat Kelantan mengembeleng tenaga untuk menuntut hak ini. Hak yang dinafikan oleh rejim zalim BN.

Hj Osama
Penyelaras SAMM Kelantan

Rumusan Bajet 2015 : Dasar Yang Baik Namun Perlu Pemantauan Perlaksanaannya



Kenyataan Media
10 Oktober 2015

Rumusan Bajet 2015 : Dasar Yang Baik Namun Perlu Pemantauan Perlaksanaannya

Secara dasarnya Pemikir Kaum Muda SAMM (PKM SAMM) melihat Bajet 2015 sebagai satu belanjawan yang sedikit baik jika dibandingkan dengan belanjawan-belanjawan yang dibentangkan oleh Perdana Menteri sebelum ini.

PKM SAMM menyambut baik pengumuman skim perumahan belia yang membolehkan belia membeli rumah melalui perkongsian pintar Kerajaan, bank dan pelbagai agensi. Walaubagaimanapun, jumlah rumah yang ditawarkan agak kecil berbanding nisbah populasi golongan muda dalam negara.

Selain itu, skim pembiayaan sewa-beli bagi skim PR1MA untuk individu yang tidak berupaya mendapat pembiayaan daripada bank juga merupakan satu langkah yang baik yang diutarakan dalam bajet kali ini.

Strategi ke 7 Bajet 2015 juga mensasarkan kepada peningkatan pengangkutan awam. Beberapa insentif peningkatan pengangkutan awam diperkenalkan seperti projek LRT 3 dan MRT namun begitu ia tidak menyeluruh kepada ibu-ibu negeri dan bandar-bandar utama di seluruh negara.

Adalah diharapkan agar pihak Kerajaan dapat memperincikan sepenuhnya pelan peningkatan pengangkutan awam ini agar meliputi ibu-ibu negeri lain dan bandar-bandar utama di seluruh negara.

Pembangunan bandar juga perlu turut sama mengangkat aspek kebersihan alam sekitar dan juga membina perumahan lengkap untuk komuniti dalam bandar.

Dengan mengambil Jepun sebagai contoh, Jepun menjadikan laluan sistem rel sebagai kunci kepada penyusunan bandar mereka. Di mana terdapat integrasi di antara stesen pengangkutan rel dengan bangunan-bangunan sekitar. Malah, pusat-pusat tumpuan komuniti juga dibina berdekatan dengan stesen-stesen pengangkutan rel bagi memudahkan pengguna.

Selain itu, PKM SAMM melihat Bajet 2015 ini akan membawa satu transformasi sosial kepada negara. Dengan penekanan kepada pengukuhan peranan wanita dalam aspek pembangunan negara dan pembuat keputusan adalah satu langkah yang baik dalam mengangkat martabat wanita kita.

Bagi kelompok anak muda pula, Bajet 2015 memberikan tumpuan untuk memberdayakan usahawan muda melalui Program MaGIC, SME Bank, Agro Bank dan Online Resource Centre. Bajet 2015 ini juga memberikan tumpuan ke arah mempromosikan aktivitisme dan kesukarelawan kepada anak muda yang mana akhirnya ia akan membantu kepada pembinaan modal insan negara.

Bajet 2015 juga menarik apabila menawarkan dan mengukuhkan lagi insentif-insentif kepada majikan untuk memberikan latihan-latihan kepada pekerja mereka bagi meningkatkan diri kepada tenaga separa mahir dan mahir.

Secara tidak langsung dengan peningkatan melalui latihan seperti ini juga, pekerja dapat juga meningkatkan taraf hidup dan pendapatan mereka nanti.

Namun begitu, PKM SAMM juga masih melihat Kerajaan Persekutuan terpaksa mengeluarkan perbelanjaan mengurus yang agak besar ekoran daripada saiz kabinet yang agak besar dan pertindihan bidangkuasa di antara agensi-agensi. Seharusnya pihak Kerajaan dapat menilai semula kewujudan beberapa portfolio Menteri di JPM dan agensi-agensi yang dilihat bertindih kuasa agar perbelanjaan mengurus dapat dikecilkan jumlahnya.

Rumusannya, PKM SAMM menyambut baik Bajet 2015 yang agak komprehensif ini namun dalam masa yang sama menyeru kepada rakyat dan masyarakat sivil yang lain untuk memantau perlaksanaan setiap dasar yang digariskan dalam Bajet 2015 ini. Ini adalah perlu bagi memastikan Bajet 2015 ini benar-benar mencapai sasaran yang diharapkan dan tidak tersasar sehingga mengakibatkan kita terus menanggung defisit demi defisit untuk tahun-tahun mendatang.

Ahmad Anwar Asyraf
Pengarah Pemikir Kaum Muda
Solidariti Anak Muda Malaysia

Friday, 10 October 2014

Nak Tahu! Kenapa RON95 & Diesel Dikecualikan GST?


Berita baik bagi kita sempena pembentangan BAJET 2015 yang dibentangkan tadi, Petrol RON95, Diesel dan LPG akan dikecualikan daripada GST! Namun demikian rasionalisasi subsidi untuk petrol, diesel dan LPG akan dibuat secara berperingkat mengikut mekanisma kerajaan dan akan diumumkan kelak.

Lagipun baru-baru ini kita sudah menerima kenaikan petrol RON95 dan Diesel sebanyak 2o sen kan!

Kita tunggu giliran LPG pula.. Sabar menanti..

Bahan api RON95 & Diesel tak kena GST sebab:

RON95: GST6% x RM2.10 = RM0.126
DIESEL: GST6% x RM2.00 = RM0.12

RON95 RM2.30 & DIESEL RM2.20
RON95: RM2.10 + RM0.126 = RM2.226
DIESEL: RM2.00 + RM0.12 = RM2.12

Mana lagi RM0.074 dan RM0.08?

Thursday, 9 October 2014

HASIL SIASATAN INSIDEN LETUPAN BOM OLEH PDRM


INSIDEN LETUPAN BOM

Satu letupan disyaki hand grenade meletu p di hadapan kelab malam Chery Blossom.
THSL 34966/14. Area Bkt Bintang KL.

Insiden
Pada 9/10/14 jam l/kurang 0425hrs, pengadu terima panggilan melalui mess 999 dr seorang lelaki Cina ada berlaku letupan di hadapan bangunan Sun Komplex.

Hasil siasatan.
1. Sehingga kini terdapat 10 orang cedera ( 8 lelaki Dan 2 perempuan)
2. Letupan disyaki bom hand grenade ( telah disahkn olh unit bom dan Forensik )
3. Terdapat 4 Kereta Ada kesan sprinter letupan,

Senarai nama mangsa2:

Mangsa yang dirawat di Hospital Tong Shin:
1.Lim Soon Hock (L)
KPT: 631210-07-5045

2.Teoh Keow Meng (L)
KPT: 740710-07-5167

3.Yaw lee Hock (L)
KPT: 730530-06-5181

4.Revindran chitavelu (L)
KPT: 650717-04-5391

5.Jasu (L/Thailand)
No passport: Y844674

6.Wong Kim Teng (L/Singapura)
No passport: S0843417D

7.MA Yunfeng (P/China)
No passport: E19669631

8. YONG Jiaqin (P/China)
No passport: belum diperolehi

9. WONG Kim Teng (L/Singapura)
No passport: S0843417D

10.TIONG KWANG YIE(L)
KPT: Belum diperolehi

4buah kereta yg ada kesan sprinter letupan:

1. WVL168 Toyota alphard warna putih

2. WTT8999 Toyota Camry warna putih

3. WTV36 BMW325i warna putih

4. WXJ333 Mazda2 warna kelabu.

Pemantauan diteruskn.
Siasatan lanjut ditempat Kejadian letupan Bom oleh unit bom dapati, bom yang digunakan adalah Hand Grenade.
Keterangan Asp akhbar ( unit bom IPK kl )
1. Lot 3-83 ( adalah tarikh tahun di keluarkan- bulan Mac 1983.
2. Masa letupan berlaku sebaik liver renggang (delay) 4.5 saat.

Report Polis: Pelaku Yang Menghina Pemandu Lori dan Bas Diminta Mohon Maaf




Selepas kejadian menyayat hati dimana sebuah keluarga yang menaiki kereta proton saga terlibat dengan satu kemalangan di lebuhraya utara selatan. Dimana sebuah lori trailer yang mengalami masalah break yang gagal berfungsi. Bertimpa-timpa cemuhan dan hinaan di terima oleh pemandu lori dan bas. Salah satunya seperti di atas.

Selalunya malang tidak berbau, bukan kita minta untuk sesuatu kemalangan itu berlaku. Mungkin atas masalah teknikal dan sikap pemandu yang sambil lewa jugak mainkan peranan untuk terjadinya kemalangan.

Kita walaupun marah dengan apa yang terjadi tak semestinya kita harus bertindak melebelkan semua pemandu dengan hinaan yang tak sepatutnya. Pemandu lori juga ada motosikal dan kereta. Memandu lori ada pekerjaan mereka, mencari rezeki untuk anak dan isteri. Memang semua orang lakukan kesalahan tapi bukan semua orang patut dipersalahkan.

Walau apa pun kenderaan yang anda pandu, pandulah berhati-hati

Dialog PASMA Di Pulau Pinang Memperkasakan Pakatan Rakyat


Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) meminta semua pihak tidak membuat tanggapan buruk terhadap penubuhannya kerana tujuannya bagi memperkasakan Pakatan Rakyat (PR) ekoran perpecahan dalam PAS

Wednesday, 8 October 2014

Apa Sudah Jadi Dengan DBKL? Perniaga Bermotosikal Diangkutnya


Apa sudah terjadi dengan Malaysia? Di manakah keperikemanusian? Pakcik Pakcik tu bukannya merompak atau membunuh tetapi cuma sedaya upaya untuk mencari makan..kalau ya pun pakcik2 tu menggangu lalu lintas, cara terburuk halau mereka je la...

Peminjam PTPTN Disuruh Bertaubat, Kerajaan Dan Kroni Bila Nak Taubat?


Hutang pelajar kamu KEJAR...
Hutang kerajaan & kroni kamu buat2 BODO aja...

PTPTIPU..

BN kan sayangkan rakyatnya. Sebab itu lah BN sentiasa 'IKAT HUBUNGAN' dengan rakyat lama2 agar boleh menindas & cekau duit rakyat....

Bertaubatlah.. Hentikan hutang negara dan menyusahkan rakyat

SIAPAKAH ROSMAH SEBENARNYA DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN MALAYSIA?


Sehinggakan boleh guna jet rasmi kerajaan NR1 dengan nombor pendaftaran 9M-NAA terbang ke Padang pada 27 Ogos lalu SEMATA2 NAK TERIMA anugerah darjah tertinggi suku Minangkabau di Padang, Indonesia... !!!

Di kala subsidi rakyat DIKURANGKAN, KEMEWAHAN KEHIDUPAN SEORANG BINI PERDANA MENTERI M'SIA tidak boleh disangkal kerana beliau adalah R.O.S.M.A.H !!!

Adakah ANDA SANGGUP LAGI melihat ROSMAH bergelar bini PM slps PRU14 nanti ???

Realisasikan 'Langkah Kajang' ke Putrajaya



Kenyataan Umum
8 Oktober 2014

Realisasikan 'Langkah Kajang' ke Putrajaya

Segmentasi Wanita Muda SAMM (Wanita Muda) mengucapkan tahniah kepada Menteri Besar Selangor yang baru, YAB Azmin Ali dan juga barisan EXCO negeri Selangor yang baru. Sepertimana yang pernah dinyatakan SAMM sebelum ini, krisis pertukaran MB Selangor harus ditamatkan dengan segera.

Wanita Muda menghargai sikap YAB Azmin yang melantik lebih ramai barisan exco dari kalangan anak muda seperti YB Nik Nazmi, YB Amir dan YB Zaidy. 

Seperti mana yang kita sedia maklum, langkah kajang dicaturkan bagi menukar MB Selangor selepas MB terdahulu dilihat gagal untuk terjemahkan manifesto yang diumum Pakatan Rakyat.

Antara slogan 'Langkah Kajang' ialah untuk melangkah ke Putrajaya. Sebagai NGO yang mesra PR, suka kami mengingatkan tentang salah satu janji pilihanraya PR ialah Pendidikan Percuma. Isu yang melibatkan anak muda khususnya golongan mahasiswa ini wajar diambil perhatian.

Walaupun PR tidak berjaya menguasai kerajaan persekutuan pada pilihanraya umum lalu, tetapi PR masih mengekalkan penguasaan besar terhadap kerajaan selangor, sebuah kerajaan maju, kaya dan sangat mirip dengan persekutuan malaysia dari segi komposisi kaumnya.

Pendidikan Percuma

Sehubungan itu, besar harapan Wanita Muda mahu melihat YB Nik Nazmi selaku pengerusi tetap pendidikan melakukan sesuatu untuk melaksanakan manifesto PR bersesuaian dengan kemampuan kerajaan negeri.

Wanita Muda Mencadangkan; 

1. Pendidikan percuma kepada semua pelajar institusi selangor ialah unisel, kuis dan inspens, atau

2. Pendidikan percuma kepada pelajar anak selangor di institusi Selangor, atau

3. Pendidikan percuma kepada pelajar miskin di institusi pendidikan Selangor atas inisiatif mengesan golongan ini dengan lebih tepat.
 
Jika pendidikan percuma dapat dilaksana, Unisel contohnya boleh menjalankan temuduga terbuka bagi memilih pelajar terbaik dari seluruh negara. 

Namun sebagai menghormati dasar hak belajar dan pendidikan percuma untuk semua, Wanita Muda mencadangkan supaya ditetapkan kuota bagi memberi keadilan sewajarnya seperti 40% untuk anak selangor,  30% pelajar-pelajar pintar dari seluruh negara, 20% pelajar pertengahan dari keluarga miskin dan 10% pelajar antarabangsa. 

Wanita Muda SAMM percaya YB Nik Nazmi mempunyai idea yang lebih baik, bagaimana cadangan ini mampu dilaksanakan.

Program ini jika berjaya dilaksanakan,  mampu melonjak istitusi pendidikan selangor dengan cepat dan membuka mata rakyat malaysia bahawa pendidikan percuma bukanlah mustahil.

Dasar Perumahan

Masalah seterusnya yang membelengu anak muda ialah soal perumahan. Kini kawasan-kawasan yang dahulunya dilihat sebagai terkebelakang seperti Puncak alam, Kundang, Rawang dan lain-lain telah membangun dengan begitu pesat, pembangunan tersebut turut menyebabkan harga rumah melambung tinggi. 

Jika dahulu kerajaan melaungkan slogan rumah mampu milik, kini rakyat hanya membaca slogan tersebut sebagai rumah mampu tengok. Ia langsung tidak mencecah kadar mampu dari sudut pendapatan bulanan.

Kerajaan selangor perlu segera menyelesaikan permasalahan ini, samada dengan membina rumah mampu milik yang boleh dibeli oleh rakyat melalui kaedah sewa beli ataupun membina rumah rumah untuk disewa oleh rakyat dengan kadar yang berpatutan.

Permintaan terhadap perumahan dan permainan dalam industri perumahan boleh juga dikurangkan dengan kaedah waqaf. Di mana, waqaf Selangor membeli rumah-rumah dikawasan strategik dan menyewakannya kepada rakyat dengan syarat-syarat tertentu. 

Ini jika dilakukan tentu dapat menyekat nafsu golongan berkemampuan untuk menambah bilangan hartanah untuk disewakan, di mana mangsa sewaan mahal ialah golongan miskin, anak muda dan pelajar. Jika permintaan terhadap perumahan berkurangan, dengan sendiri harga rumah mampu diturunkan.

Sekian,

Young Syefura Othman
Penyelaras Segmentasi Wanita Muda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Tuesday, 7 October 2014

KANTOI! Fitnah Billboard Pesta Arak Di Selangor




IKLAN BILLBOARD PALSU
Ada juga yang timbulkan, ya benar kata YB! Tetapi billboard yang ada di Shah Alam ni bagaimana?

Saya jawab, “ada ke billboard tu? Di mana?”

Hakikatnya MBSA sudah sebut tiada billboard sedemikian rupa yang telah diluluskan oleh MBSA. Saya yakin ianya kerja cyber-trooper ISMA atau UMNO (sudah semakin sama) yang sengaja ingin membesar-besarkan isu ini. Hakikatnya sebelum ini tidak tahu mengenai program Oktoberfes. Dikatakan ianya telah diadakan di Subang pada 20 September. Ada yang tahu? Atau adakah yang hadir?

Kita tidak tahu kerana ianya tidak diiklankan di akhbar atau kawasan orang Islam. Ianya mungkin diiklankan di akhbar Cina, mungkin juga di akhbar Inggeris dan di tempat-tempat tertentu melalui media tertentu. Di papan tanda Masjid sudah pasti tiada. Utusan dan Berita Harian saya tidak tahulah sebab saya tidak baca, tapi rasanya tiada juga. Begitu juga di Sinar Harian. Maka, ummat Islam tidak tahu.

Masyarakat Islam hanya mula tahu apabila ISMA yang mengiklankan dan mempopularkannya. Sekira ISMA yang mengiklan dan mempopularkannya, maka adakah patut mempersalahkan orang bukan Islam? Yang ISMA sibuk sangat iklankan siapa suruh?

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

Beri Makanan Pada Kucing, Majlis Bandaran Port Dickson Saman RM500.00




Inbox rakan....

"Bagi makan kucing pun kena saman.. Ce kabo apa rasionalnya saman ini selain dapat masuk akaun majlis perbandaran dan memberi bonus kepada pekerja mereka? "

Hamba allah ni kena sama semata beri makanan pada kucing 'gelandangan'...

Ayuh Bersama Serah Memorandum Protes Harga Minyak dan Bantah GST di Parlimen



Kenyataan Media
7 Oktober 2014

Ayuh Bersama Serah Memorandum Protes Harga Minyak dan Bantah GST di Parlimen

Penurunan jumlah subsidi yang juga menyebabkan kenaikan harga bahan api tempatan dijangka akan menyebabkan kenaikan kos sara hidup rakyat. Malah respon umum menunjukkan penurunan subsidi yang disebut 'tak sengaja' oleh Perdana Menteri, cukup mengguris perasaan orang ramai.

Harus diingat, subsidi adalah hak milik rakyat Malaysia sebagai galang-ganti kepada setiap hasil galian khazanah negara yang ditemui, termasuklah petrolium, gas asli, bijih besi dan semua hasil bumi. Maka sekiranya mana-mana subsidi dipotong tanpa alasan yang kukuh, ia menjadi satu rompakkan terbuka hak milik rakyat.

Lebih parah, kenaikkan harga minyak berlaku ketika kerajaan dalam rangka memperkenalkan cukai baru iaitu GST. Secara tidak langsung, semua kenaikkan harga barang/perkhidmatan yang berpunca dari kenaikan harga minyak akan dikenakan jumlah cukai yang lebih besar. Ini menguntungkan pihak kerajaan berkali ganda manakala rakyat pula yang sengsara.

Justeru itu, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyokong penuh usaha gabungan NGO Bantah GST dan PROTES menyusun gerakan massa. 

Bersempena perbahasan pembentangan bajet yang bakal berlangsung, satu aksi perarakan serahan memorandum akan diadakan di perkarangan Parlimen. Memorandum bantahan ini akan diserahkan kepada ahli parlimen dari pihak Pakatan Rakyat dan juga pihak ahli parlimen penyokong kerajaan (BBC) di mana kedua-dua belah pihak telah dimaklumkan.

SAMM menyeru kepada semua pihak, NGO atau NGI, berparti atau tidak berparti, penyokong kerajaan mahupun sebaliknya, untuk bersama dalam aksi tersebut adalah seperti berikut;

Perarakan dan penyerahan memo bantahan
Tarikh: 8 Oktober 2014 (Rabu)
Masa: 10 pagi
Lokasi: Depan Parlimen (berkumpul di Tugu Negara)

Kepada semua yang tidak bersetuju dan rasa tertipu dengan janji-janji yang tidak ditepati, anda dijemput hadir dalam aksi ini. Mohon juga kerjasama semua pihak khususnya pihak media untuk bantu hebahan dan membuat liputan.

Ayuh kita lihat, wakil rakyat mana yang benar-benar ambil peduli keresahan rakyat dari kerakusan demi kerakusan pemerintah. Terjemahkan undi anda dengan lebih berhati-hati agar tidak ditipu lagi.

Sekian,

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Kegagalan 2 Temasya Sukan Berprestij, KJ Perlu Fokus Kerja Bukan Berzumba



Kenyataan Media
7 Oktober 2014

Kegagalan 2 Temasya Sukan Berprestij, KJ Perlu Fokus Kerja Bukan Berzumba

Khairy Jamaluddin memulakan karier sebagai seorang Menteri Belia dan Sukan dengan penuh bergaya dan berketerampilan. Dengan memperlihatkan keterbukaan penuh progresif seorang Menteri muda, Khairy Jamaluddin berjaya menggamit perhatian ramai anak muda di kala prestasi ramai anggota Kabinet Persekutuan dipersoal. 

Namun selepas berakhir dua temasya sukan yang punya prestij tersendiri iaitu Sukan Komanwel dan Sukan Asia, nampaknya Khairy terus bergelut dengan prestasi pelbagai sukan negara kita. 

Kegagalan mencapai sasaran emas di Sukan Komanwel dan ditambah dengan persembahan yang jauh tersasar dalam Sukan Asia menambah perit Khairy. Tambah buruk seorang atlit kita terperangkap dalam persoalan penggunaan bahan larangan hingga mengakibatkan pingat emas yang dimenangi telah ditarik balik.
 
Dalam temasya Sukan Komanwel, prestasi atlit kita bukan sahaja tidak dapat mencapai sasaran pingat, malahan kita berada di kedudukan lebih bawah daripada seteru jiran, Singapura. Manakala dalam Sukan Asia pula, jumlah pingat emas yang diperolehi setaraf negara Mongolia.
 
Mengapa mutu sukan kita semakin merosot? Apakah kita tidak mempunyai atlit-atlit yang baik di sebalik 30 juta rakyat kita berbanding Singapura yang hanya mempunyai populasi 4 juta lebih penduduk sahaja? Atau pun KBS telah hilang keupayaan untuk menggarap dasar pembangunan sukan kita?
 
Khairy perlu segera mencari formula kemenangan jikalau tidak mahu mengikut jejak kegagalan Menteri terdahulu dalam mengangkat martabat sukan negara. Sama ada rombakan MSN dan ISN dengan suntikan "orang baru" yang ingin dilaksanakannya itu akan berjaya, hanya masa yang menentukan.
 
Tetapi sebagai seorang Menteri Kabinet berkelulusan Oxford sepatutnya Khairy telah mempunyai satu perancangan menyeluruh pembangunan sukan sebaik sahaja menjejakkan kaki di Pejabat Menteri KBS. Bukannya menunggu sehingga imej sukan negara terus merosot dan tercalar dalam dua aksi sukan berprestij ini.
 
Masakan Khairy tidak mempunyai idea progresif untuk pembangunan sukan seperti mana yang ditonjolkan dalam aksi Zumba sempena pelancaran FIT Malaysia? Masakan Khairy tidak mempunyai bakat sebagai seorang Menteri dan pemimpin muda seperti mana bakat yang ditonjolkan di layar perak?
 
SAMM mempersoalkan di manakah Khairy ketika negara perlu melahirkan lebih ramai atlit pelapis masa depan? Apakah Khairy tidak dapat melihat keperluan untuk memunculkan pelapis Dato' Lee Chong Wei? 

Apakah Khairy sedar akan kelemahan Persatuan Sepak Takraw hingga menyebabkan skuad kita tewas kepada Korea Selatan?
 
Khairy perlu berbuat sesuatu jika mahu terus glamour di kalangan anak muda, tetapi bukan dengan aksi zumba dan aksi lakonan layar perak tetapi perlu hadir dengan idea progresif untuk membangunkan sukan negara kita. Janganlah hanya berbelanja besar dalam bidang sukan tetapi hasilnya memualkan - ini suatu tragedi. 
 
Jika kegagalan mencapai sasaran emas dalam temasya-temasya sukan berprestij sebegini terus berulang, tidak dapat tidak Khairy perlu berbisik kepada Perdana Menteri untuk menukar ke Kementerian lain ataupun menghantar sepucuk surat perletakkan jawatan sebagai Menteri Belia dan Sukan.

Khairy Jamaludin menteri kelahiran Oxford yang disangka hebat, rupanya hanya seorang hero 'bed time story' semata.

Zuraidi Abdullah
Penyelaras Segmentasi Sukan SAMM
Solidariti Anak Muda Malaysia

20 Sen: Hadis Riwayat At Thabrani Untuk Perdana Menteri


"Kelak pada AKHIR ZAMAN akan ada pemimpin yang aniaya,menteri-menteri yang fasik,hakim-hakim yang curang dan ulama-ulama pendusta.Barangsiapa diantara kamu nanti SEMPAT MENEMUI ZAMAN INI,maka hendaklah ia tidak menjadi pegawai pajak,kaki tangan kerajaan dan PENGUASA UNTUK MEMBANTU KEBURUKKAN yang telah mereka lakukan."(HR.Thabrani).

SALAM 20 SEN BUAT Najib Razak... Semoga pemimpin2 negara sedar & bertaubat kembali ke pangkal jalan sebelum terlambat selagi nyawa dipinjamkan oleh Allah terhadap hambaNya masih ada...

BANTULAH RAKYAT BUKANNYA MENINDAS RAKYAT...
KALAU SUBSIDI RAKYAT KAMU TERGAMAK KURANGKAN, Kami Juga Mahu Gaji & Elaun2 Pemimpin UMNO/BN JUGA DIKURANGKAN !!!

Rakyat yang dizalimi dan hak-hak mereka untuk bersuara telah dinafikan maka segala dosa dan kesalahan ini akan dituntut oleh rakyat di hari akhirat nanti...

Wallahualam~

Kupon Parking Dewan Bandaraya Negeri Pimpinan BN Laksanakan GST Lebih Awal


Dewan Bandaraya Kota Kinabalu laksana Goods Service and Tax secara senyap sebelum tahun 2015 yang di umumkan oleh Najib Razak.

Rm10.60 termasuk 6% GSTn

Adakah perkara ini sudah mendapat perkenan pihak Kerajaan Negeri dan Persekutuan?

Jangan Tipu Lagi! Sudah Berkali Subsidi Bahan Api Dikemaskini, Hutang Kerajaan Semakin Bertambah


JANGANLAH BOHONG... DAH BANYAK KALI SUBSIDI MINYAK DIKURANGKAN TETAPI HUTANG KERAJAAN TETAP SEMAKIN BERTAMBAH!!!

Semenjak Najib & Menteri2 bodek keluar kenyataan kebangangan mereka TAK SENGAJA NAIKKAN MINYAK maka timbul lah beberapa pakar menonjolkan diri tahap 'kecerdikan' mereka membela Najib..

Twitter Najib Di Serang Rakyat Kerana 20 Sen


Hangpa tak kasihan ker Najib diserang bertubi2 'MINYAK 20 SEN'... Puas Rosmah nak re-tweet balik...

AMEK HANG!!!.. “Macam mana nak bertolak pulang kalau isi minyak pun tak cukup duit. Naik kereta lembu lah macam ni !!!"

PEMIMPIN YANG TAK SEDAR DIRI.. SUBSIDI RAKYAT HANG KURANGKAN & HAPUSKAN.. TETAPI ELAUN & GAJI HANG RAKYAT TETAP TANGGUNG !!!

Protes 20 Sen, Sampai Najib Mengalah Dengan RAKYAT

Monday, 6 October 2014

Bot Tempur CB204 Hilang Di Perairan Sabah



Assalamualaikum YBhg Dato', tnx dan pnx..Dimajukan untuk makluman semua. Dimaklumkan kronologi kehilangan CB 204 adalah seperti berikut:-

0500- CB 204 telah keluar PTKK, diiringi oleh KD PAUS untuk ke RMN STA UNIFORM.
1030- KD PAUS menghubungi Bilik Operasi MAWILLA 2 menggunakan INMARSAT, menyatakan tujuan untuk berpatah balik ke PTKK bersama CB 204, disebabkan cuaca yang tidak mengizinkan dan sea state 4/5.

1035- Bilik Operasi MAWILLA 2 mengubungi semula KD PAUS untuk menyatakan "permission granted" untuk berpatah balik ke PTKK bersama CB 204.

1305- KD PAUS menghubungi terus KPSO MAWILLA 2 untuk menyatakan "lost comm" dan "lost visual sight" terhadap CB 204.

1400++ PWL 2, KPSO MWL 2, OPSO KD LEKIU, OPSO KD SERANG, Pilot & TACCO Super Lynx berada di Bilik Operasi MWL 2, untuk ketetapan beberapa perkara:-
* Menghubungi RMN STA LIMA, dan tidak kelihatan CB 204 di persekitaran RMN STA LIMA.
* Memaklumkan agensix lain, dan agensix yang lain tidak mengesan kedudukan CB 204.
* seterusnya CB 204 diisytiharkan hilang based on "lost comm procedure".

1525- Bilik Operasi MWL 2 menghubungi POU MAWILUD 2 untuk bantuan pencarian udara.

1730- KD LEKIU dan KD SERANG keluar PTKK ke Pu Mangalum.

1736- B200T take-off Labuan ke Pu Mangalum, dijangka smpi di Pu Mangalum 1800.

Sekian makluman awal untuk perhatian tnx semua.

Sunday, 5 October 2014

Soalan Berani Mati Untuk Perdana Menteri Dari Ahli UMNO Bernombor 02982371


1. Awak ni sebenarnya pernah ke hidup susah ? Pernah ke makan anak tamban kering,bersayurcendawan liar dan di mamah dengan beras usang kerana kejatuhan harga getah ? Apa yg saya tengok kehidupan awak dalam filem TANDA PUTERA (filem wajib BTN) adalah semewah mewah kehidupan...(jangan pulak lepas ni awk arahkan Suhaimi Baba edit filem tersebut utk tunjuk awak motong getah)....

2. Awak ni pernah ke meniaga kecil kecil lan jual keropok lekor di pasar malam dgn gunakan kereta kancil 660.(kononnya sahut seruan mentri utk tambah pendapatan)..dah habih niaga kancil tak leh start pasal bateri kong...puncanya bateri yg sama diguna utk menerangi lampu waktu berniaga..?
Pas tu bila balik kena tahan polis pasal payung berniaga..terjojol kat tingkap kancil ? Lepas tu kena saman pasal "kereta persendirian tak boleh bawa berniaga"....

3. Awak tahu tak hari ni org berpusu pusu pergi pasar beli persiapan raya ...bukan saja harga ayam yg naik..bahkan harga lengkuas,serai,daun kunyit pun naik...mana dia yg dikata KPDN akan pantau harga? Sedangkan saya tak nampak seorang pun penguatkuasa yg bertugas.. Lepas ni saya agak mesti ada menteri2 pembodek (terutama hasan malek,ku nan,shafei afdal,mat maslan,mail sabri) yg akan berkata..harga lengkuas naik sbb rakyat malas tanam !

4. Awak pernah ke melawat sesuatu kawasan dan nampak realiti sebenar?
Yg saya tau..bila awak turun tempat itu akan di hias indah..jalan berlopak akan di tampal atas arahan Fadilah Yusof...dan dilaksanakan oleh Jurutera Daerah...semua yg indah2 akan di pasang hingga tertopenglah wajah sebenar...semua sepanduk alu aluan akan di pasang...oleh Pemuda2 UMNO dan BN..yg diupah 30 ringgit dan di belanja tomyam oleh UMNO Bahagian ?

5. Pernahkan awak jalan bersendirian (mungkin boleh di temani 2-3 UTK) memandu waja dan melihat kehidupan rakyat marhaen ? Supaya awak boleh menyelami kehidupan mereka....
Yg saya tau...sekiranya awak nak turun...seminggu lebih awal SB akan berkampung dulu...di waktu lawatan pula seluruh agensi keselamatan akan mengawal lokasi...siren peronda pula akan melalak lalak di setiap laluan hingga orang buta pun tahu awak dah sampai....

6. Pernah kah awak secara terbuka menjumlahkan kerugian negara yg di seleweng oleh kroni kroni awak? Berapa bilionkah jumlah itu hingga rakyat terpaksa membayar dgn kos kenaikan harga minyak? 

7. Bila awak nak letak jawatan?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.