VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Saturday, 22 December 2012

PENJELASAN AMANAT TUAN GURU HAJI HADI

Sumber: Dr.Amirul Amin

Petikan ucapan Datuk Seri Hadi Awang yang dinamakan sebagai 'Amanat Haji Hadi' tidak pernah sama sekali mengkafirkan mana-mana ahli-ahli Umno, kata Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Sebaliknya, Khalid berkata, dakwaan bahawa Hadi mengkafirkan orang Umno menerusi 'amanat' itu adalah "putar-belit media Umno" semata-mata.

Dipenjara 1 bulan dan denda RM1,000 kerana merakam video.


Dalam penghakimannya, Majistret Zaki Asyraf berkata, "tertuduh tidak sepatutnya berada terlalu dekat dengan rakannya, Fahmi Reza untuk mengambil gambar sehingga menghalang penguat kuasa DBKL menjalankan tugas."

Selain Umar, terdapat 3 kawan-kawan occupier Occupy Dataran lain yang merakam video insiden penangkapan pada hari tersebut, tapi hanya Umar saja ditangkap, didakwa dan dihukum.

UMNO/BN MAMANG SUKA FITNAH TIDAK SUDAH2



Kelab malam yang dibuka di Setia Alam di sini sehingga menimbulkan kontroversi sebenarnya beroperasi secara haram menggunakan lesen kafeteria.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad berkata, berdasarkan mesyuarat dengan bahagian perlesenan dan penguatkuasaan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) pada Khamis, pihaknya mendapati kelab malam berkenaan menyalahgunakan lesen bagi tujuan itu.

Friday, 21 December 2012

Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka 12/1/13

SEBARKAN KEPADA RAKYAT


Himpunan Kebangkitan Rakyat yang berlangsung lebih sebulan di seluruh negara sampai ke program kemuncaknya - dirancang diadakan di Stadium Merdeka, 12 Januari ini.

SIRI MEMBONGKAR AMANAT PELIK-PELIK edisi Fatwa Tunggang Langgang!































"berdoa selepas solat maghrib adalah BERDOSA!" kata ulama muda UMNO, Dr Fadlan Mohd Othman.

sejak bila berdoa ke hadrat Allah ini berdosa?

Gambar Sekitar Jelajah Merdeka Rakyat Suara Anak Muda, Penampilan Ezad Exist

Tahniah!!
Seorang lagi selebriti bersama dengan Pakatan Rakyat!! Walau apa pun komen yang hadir, walau apa pun reaksi orang ramai, ketika berdirinya artis ini di pentas Pakatan Rakyat, ini bukti keberaniannya berdepan apa jua halangan yang mungkin muncul selepas ini… Terutamanya dalam soal ‘cari makan’  dan pasti beliau percaya rezeki itu bukan dari Umno dan Barisan Nasional!!

Thursday, 20 December 2012

UUM Alat UMNO/BN


tuu dia aihh UUM..sampai terra tu sekali buat kaji selidik...

Wang Haram: Laporan GFI bukti rasuah Malaysia teruk



Laporan terbaru Global Financial Integrity (GFI) yang meletakkan Malaysia sebagai negara kedua paling teruk dalam senarai aliran keluar wang haram menggambarkan besarnya ketirisan ekonomi negara dipindahkan ke luar negara.

Wednesday, 19 December 2012

Jom Kenali Syaitan Gombak Berkerambit

INILAH MAKHLUK YANG MAIN TIKAM2 KAT GOMBAK!

akhirnya admin berjaya mendapatkan informasi daripada sumber yang amat2 boleh dipercayai ttg siapakah macai yang menikam sorg penyokong PR sewaktu ceramah Jelajah Merdeka Rakyat kat gombak minggu lepas. sila lihat betul2 dan camkan.

nama dia Herry. duduk berhampiran dengan kawasan kejadian. baru berusia dalam 22-23 tahun. budak lagi. pernah kerja polis
 tapi dibuang akibat kes rasuah dan salah laku. abang dia pula org kuat kepada ketua pemuda UMNO gombak, megat zulkarnain omardin.

menurut informasi yang admin dapat, dia ni DIBAYAR SEBANYAK RM 1,000 khusus untuk buat haru biru dan menimbulkan kekecohan. admin tak pasti sama ada pembuat kecoh yang lain itu turut dibayar sebanyak itu, tapi dengan jumlah RM1,000 tu la yang membuatkan dia ada "lesen besar" bawak kerambit dan menikam bahu salah sorg penyokong PR masa tu.

inilah bukti kejijikan politik ala-BN - sanggup memperalatkan belia untuk menimbulkan kekacauan dan keganasan semata2 ingin menghalang kemaraan Pakatan Rakyat. sebarkan perkara ini! biar satu malaysia tahu kebusukan hati perut UMNO BN dan penghuni2nya!































Sumber: Pemudabatu.com

Tuesday, 18 December 2012

Stadium Runtuh.. Jom Kita Tengok Dalamnya



Apa cerita sekarang.. agak2 ingat tak.. Inilah Stadium yang runtuh di Terengganu satu masa dahulu.. Dah tumbuh hutan pun.. masih macam ni lagi ke..?? Macam mana dengan kerugian tu siapa yang ganti..?Akhirnya yang rugi rakyat Terengganu.. Duit habis beratus juta.. Stadium Runtuh dan sekarang langsung tak boleh guna lagi.. Yang kenyang Kroni2 BN UMNO yang suka memperbodohkan rakyat dengan slogan Hidup Melayu..!! Puuiii 





AES Hanya Beku Bukan Mansuhkan.. Jangan Seronok Sangat


Putrajaya mempertimbangkan untuk membekukan pelaksanaan kontroversi Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) untuk mengelakkan saman berganda dengan sistem saman polis yang boleh menambahkan kesusahan kepada pengguna jalan raya, menurut sumber.
Projek swasta bernilai RM700 juta bermula pada bulan September dengan 14 kamera fasa percubaan tetapi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berikrar untuk melancarkan sebanyak 831 kamera menjelang akhir 2013 untuk menangkap pemandu laju dan mencegah lebih banyak kematian di jalan raya.
Gambar fail menunjukkan kamera perangkap kelajuan. Hampir 300,000 saman telah dikeluarkan sejak pelaksanaan AES pada September 23, 2012.
Pihak polis yang menguatkuasakan undang-undang hadlaju, berkata mereka akan meneruskan penguatkuasaan dan meletakkan perangkap kelajuan mudah alih berhampiran kamera AES, meningkatkan prospek denda dua kali bagi pemandu ingkar.
“Kerajaan sedang mempertimbangkan membekukan pelaksanaan AES disebabkan pertindihan sistem saman. Ini akan menyebabkan kesusahan,” kata satu sumber kepadaThe Malaysian Insider.
Beliau juga menyatakan beberapa ahli parlimen dari Barisan Nasional (BN) juga meminta kerajaan untuk menghentikan pelaksanaan sehingga semua pandangan dipertimbangkan.
Sumber lain berkata kerajaan mahu memastikan AES akan membantu memastikan pemandu mengikut had laju sepanjang perjalanan mereka bukannya hanya di kawasan-kawasan di mana kamera diletakkan.
“Sistem ini adalah untuk menguatkuasakan had laju dan memastikan keselamatan jalan raya,” tambah beliau.
Kira-kira 10,000 pemandu sudah membayar saman mereka di bawah AES sejak ia dilaksanakan 23 September lepas. JPJ berkata ia juga mengeluarkan hampir 300,000 saman sejak itu.
Ketua Pengarah JPJ Datuk Solah Mat Hassan berkata awal bulan ini bilangan kesalahan trafik menurun sebanyak tiga perempat semenjak kamera AES digunakan.
“Rancangan pelaksanaan AES tidak akan ditangguh dan ia akan diteruskan kerana ia adalah satu usaha murni dan bukan untuk menghukum pengguna jalan raya,” katanya dipetik dari agensi berita Bernama.
Daripada 14 kamera yang sudah dipasang di seluruh negara: tujuh di Perak, dua di Selangor, dan lima di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya. Empat kamera lagi adalah unit mudah alih.
Tetapi polis mengumumkan ia akan mengekalkan perangkap kelajuan bersama-sama AES untuk menangkap pemandu memandu laju, kata timbalan menteri kepada Parlimen bulan lepas, dalam usaha membuktikan kontroversi dan mencetuskan lebih banyak bantahan orang ramai kepada kamera baru yang dipasang di lebuh raya dan jalan awam lain.
“Kerajaan tidak akan menghentikan saman ekor oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) walaupun Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dikuatkuasakan.
“Pendekatan sekarang yang digunakan oleh polis akan masih lagi dilaksanakan kerana AES akan dilaksanakan oleh JPJ,” kata Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Abu Seman Yusop menjawab soalan di Parlimen pada 5 November.
Timbalan menteri itu menegaskan penggunaan kamera AES dan perangkap kelajuan polis  akan membantu mengurangkan kadar kemalangan negara dengan meningkatkan kesedaran dan “persepsi ditangkap”.
Beberapa ahli parlimen berhujah bahawa AES hanya akan memberi manfaat kepada dua syarikat menjalankan sistem tersebut — Beta Tegap dan Ates — oleh kerana syarikat tersebut didakwa akan mendapat RM16 dari setiap saman yang dikeluarkan oleh sistem.
Sumber: TMI

Konspirasi Botak Gendut Untuk Menyokong AES






Suka Makan Durian? Tapi Tak Tau Cara Nak Hilangkan Bau.. Baca Sini


untuk mengelakkan tangan anda dari berbau durian.
sila cucurkan air di buah durian biar mengalir di tangan anda.
aku dah try...comform tak berbau tangan.


untuk mengelakkan kereta anda dari berbau buah durian.
sila lekatkan tangkai buah durian di air cond kereta.
aku dah try...comform 1 jam hilang bau durian dalam kereta.

Sumber: Haslan Ampang 


Monday, 17 December 2012

Live Streaming: Himpunan Kebangkitan Rakyat PERLIS

LIVE!! NOW!! SEKARANG!! Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat Perlis. Tayangan Perdana malam ini. Kepimpinan yang bakal berceramah, Mat Sabu dan Saifuddin Nasution. 



Live video for mobile from Ustream
Himpunan Kebangkitan Rakyat PERLIS. 17/12/2012

30K RAKYAT PERAK BERHIMPUN MALAM INI UTK TUMBANGKAN UMNO/BN

30K RAKYAT PERAK BERHIMPUN MALAM INI UTK TUMBANGKAN UMNO/BN..

Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) peringkat negeri Perak diadakan tadi bermula jam 3 petang tadi sehinggalah 12 malam, bertempat di Bandar Seri Iskandar, Perak.

Samseng upahan UMNO menyerang bas Jelajah Merdeka Rakyat lagi!!


Sekali lagi samseng-samseng upahan UMNO mempamirkan keganasan mereka terhadap bas Jelajah Merdeka Rakyat.


Bas yang dalam perjalanan ke Bandar Baru Seri Iskandar, Perak bagi turut bersama dalam sambutan Deepavali di Taman Hijau, Tapah dilaporkan telah diserang.

click this

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.