VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Thursday, 19 November 2015

Terima Kasih Tuan Leman Raja Lawak, bantuan mu akan kukenang sampai mati


"Terima Kasih Tuan Leman Raja Lawak, bantuan mu akan kukenang sampai mati"

Terima Kasih Tuan Leman, bantuan ni saya akan kenang sampai mati ', itu lah yg keluar dari mulut seorang penerima sumbangan daripada Leman Raja Lawak yg merupakan Ketua Parti Amanah Negara Parlimen Sik.

Penulis sempat mencari maklumat dimana tempat Leman Raja lawak selalu turun padang, kebetulan berjumpa dengan seorang pakcik yg buka kedai kopi di Sik, yg sememangnya mengenali leman dan sy sempat temuramah beliau.

Beliau menceritakan berkenaan seorang penduduk miskin yg sememangnya telah kehabisan duit dan untuk membeli susu dan barang dapur. Cerita ini menjadi buah mulut org ramai di kg belantik,Sik. Beliau sendiri mendengar cerita ini dari org kampung yg datang minum dikedai beliau.' dia akan kenang sampai mati '

'Didalam hujan yg lebat seorang pemuda yg berbaju oren keluar dari kereta dan pegi dari rumah kerumah tanpa mengira basah. Terus diberi salam dan beritahu, ' saya memegang Amanah Allah sebagai seorang islam untuk menyampaikan sedikit sumbangan kepada penduduk kampung yg tidak dapat menoreh getah kerana hujan lebat.Bantuan ni untuk ringankan beban makcik sekeluarga ya '

'Selepas itu pemuda berbaju oren itu terus kerumah yg lain dan berkata perkara yg sama.dalam plastik beg yg dia bagi tu ada gula, garam, kopi,teh, sardin, ikan masin, minyak,tepung dan sekampit beras 5 kilo. Setelah sy selidik rupanya dia leman raja lawak yg masuk parti baru yg kaler oren, dulu dia pas pon buat keja macam tu jugak, rajin turun padang budak leman tu.tak kira rumah sapa pon dia ketuk bagi bantuan ' kata pakcik tu.

Pakcik itu mengucapkan tahniah dan terima kasih kerana paham kesusahan rakyat tambahan pula diwaktu hujan kepada leman dan parti baru yg bernama Amanah.

Tahniah Sik kerana mendapat pemimpin baru dari Parti Amanah Negara yg memahami masalah rakyat dan kuat bekerja.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.