VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 4 January 2014

Wajah-wajah Anak Muda Yang Bersemangat di Malam Ambang Tahun Baru 2014

Tanggal 31 December 2013, malam ambang tahun baru 2014.. Anak Muda bersama seluruh rakyat Malaysia berhimpun menyatakan bantahan mereka kepada kenaikan harga barangan dan perkhidmatan..

Bersama dengan tulis aku hari ini aku kepilkan sekali wajah-wajah anak muda yang bersemangat kental mewakili Anak Muda Mainland, Pulau Pinang dan seluruh Malaysia..















Walaupon ada sesetengah kawan-kawan aku dalam gambar nie di Fitnah kawan mahu pon lawan.. Aku tetap hargai pengorbanan kawan-kawan semua..

Sewajarnya hari itu tidak dikenang sebagai satu sambutan malam tahun baru yang membazir. Ianya adalah satu manifestasi kesepaduan rakyat pelbagai kaum, dan generasi muda pastinya, untuk membantah dan membangkitkan amarah rakyat tentang bebanan kos sara hidup yang kian meningkat.

“..sebuah negara demokrasi yang merdeka dan berdaulat serta berdasarkan kebebasan dan keadilan dan sentiasa menjaga dan mengutamakan kesejahteraan dan kesentosaan rakyatnya dan mengekalkan keamanan antara segala bangsa.”

Dataran Merdeka ini sendiri mencatatkan sejarah yang unik, apabila menjadi medan muafakat pelbagai generasi untuk menentang dan menyatakan bantahan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan.

Aku ucapkan tahniah kepada semua Anak Muda yang menjayakan Bantahan ini..

Kepada Anak Muda di luar sana teruskan berjuang demi masa depan Malaysia tercinta..

INGAT: Asalkan Kita Berjuang Untuk Kepentingan Rakyat, Kita Menuju Ke Landasan Yang Tepat

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.