VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Tuesday 17 December 2013

Antara Kebanggan Rakyat Malaysia Hidup Di Jerman.. Ulasan Gred Ori Kilang




Dari Rizq Fadzlin Mohd Ramli 
ye dan lebih bermakna hari bekerja empat hari seminggu.
kestabilan ekonomi jerman diasaskan selepas perang dunia kedua dimana setiap pimpinan negara itu hanya berkhidmat utk negara dan rakyat.jerman mempunyai kerajaan yg diurustadbir dgn cekap jujur telus dan yg paling utama setiap hasil kekayaan negara dikongsi bersama rakyat.even janitor(kerja angkut sampah) menikmati taraf hidup yg lebih sempurna dan lestari dr jurutera di negara kita.
sewajipnya kita sebuah negara yg mempunyai kepimpinan islam telah lebih terkehadapan dr jerman 
dua org adik saya tinggal di jerman dan mendirikan rumahtangga dgn rakyat jerman.seorg dreba keretapi laju manakala seorg lg bekerja sebagai jurulatih bulutangkis.dpt dibuat perbandingan taraf kehidupan mereka dan keluarga dijerman berganda ganda lebih baik lebih terkehadapan dlm segala hal. malah kerajaan jerman menjamin hak hak setiap insan itu melebihi banyak negara islam..
mereka mempunyai integriti.sifat kebertanggungjawaban dan maruah diri (honour). manakala kita punya kepimpinan yg gagal iaitu zero (0).

German yang satu masa dulu penah muflis lepas perang dunia 1 sebab dia kalah dan kena bayar segala kemusnahan akibat perang pada negara-negara eropah yang lain tapp diorang boleh bangkit semula menjadi negara terkaya dan termoden dengan currency yang stabil. Rakyat mendapat semua kemudahan dan tidak terbeban... - Aini Ahmad

Tapi Malaysia bakal muflis sebab Korapsi dan Menindas Rakyat... 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.