VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 20 April 2019

MODAL RUU AKTA 355 MULA DIMAINKAN SEMULA SETELAH HADI SENDIRI GAGAL


MODAL RUU AKTA 355 MULA DIMAINKAN SEMULA SETELAH HADI SENDIRI GAGAL  

Sewaktu awal2 dulu, Pas nak bawa usul RUU Akta 355, kita dah beritahu elok bincang lebih mendalam, elok bawa dalam 'select' komiti yg dianggotai oleh pakar2 dlm bidang undang2 Islam  untuk diperhalusi terlebih dahulu, sebelum dibawa ke Parlimen.

Tapi, lebai Hadi degil.  Mahu tunjuk hero kononnya, maka dibawa usul RUU Akta 355 melalui usul persendirian tanpa dibincangkan melalui AJK Pas pusat pun.  Ketua Penerangan Pas waktu itu, Mahfuz Omar pun tidak tahu menahu.  Waktu itu mahu hadapi PRU14, Pas mahu cari modal maka dijajanya bahawa RUU 355 itu seperti hukum Hudud.  Tidak sokong, mati boleh masuk jirat, kata seorang lebai sebelah utara.  

Umno pun ambil kesempatan di atas kebebalan Pas.  Menteri agama, Jamil Khir berjanji Umno akan sokong usul yg akan dibawa oleh Hadi itu.  Akhirnya, semua tahu apa yg berlaku di Parlimen.

Hadi baca usul, kemudian duduk.  Tidak mahu bahas tapi minta tangguh.  Sesi seterusnya, Hadi baca lagi, kemudian duduk.  Speaker tanya, mahu bahas atau tidak, Hadi minta tangguh.  Semua ahli Parlimen dari PH minta bahas segera, tapi Hadi buat tidak tahu saja.  Terpaksa Ahli2 Parlimen PH buat sidang Parlimen olok2 untuk membahaskan usul berkenaan bagi membuktikan bahawa Ahli2 Parlimen PH telah bersedia untuk membahaskan usul RUU Akta 355.  Lebai2 buat tidak tahu, asyik main telor sampai PRU14.  Dalam kempen dan khutbah mereka, lebai2 jaja fitnah kononnya usul RUU Akta 355 yg walaun percaya itu hukum Hudud telah ditolak oleh Dap, Amanah dan Keadilan.  Ini fitnah wajib hukumnya buat lebai demi menjaga kemaluan parti.

Sekarang, PH telah jadi kerajaan.  Tiba2 usul Hadi yg tidak laku dulu diminta kerajaan PH tanggung pula.  Drama apa lagi yg lebai mahu main sekarang ini?  Jangan sibuk pasal RUU Akta 355 selagi siang malam tidur satu kelabu dgn perompak kleptokrasi.  

WFAUZDIN NS

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.