VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Tuesday 17 December 2013

Penjilat di Perlukan Ketika Mana Isu Kenaikan Kadar Harga Tol Sedang Rancak Tersebar di Ruang Media Maya


Bagaimana kenaikan kadar tol akan mempengaruhi mereka-mereka yang tidak menggunakan tol?

Kadar tol semasa dinaikkan.

Kenaikan ini akan diserap oleh syarikat-syarikat yang menggunakan laluan darat untuk hantar barang-barang mereka kepada kedai-kedai, kilang dan sebagainya.

Kenaikan ini akan meningkatkan kos operasi mereka.

Dan beban kenaikan ini akan disalurkan kepada pengguna akhir melalui harga barang dan perkhidmatan.

Dan beginila caranya orang2 kampung yang mana jalan dia takde tol pun dipaksa membayar tol secara tidak langsung.


Macam mana boleh ada orang yang berfikiran sempit dan jumud nie.. 

 Iya la, kan aku beli handphone hari-hari macam aku lalu tol.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.