VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 19 December 2013

Kesian Wahid Omar dipergunakan Untuk Mempertahankan Kerakusan Kerajaan Najib Razak


Maka hari rabu pun kembali la tiba. Maka sekalian menteri2 bangang, bodoh, tolol, bengap pun berkumpul la masing2 untuk bermesyuarat bagi membincangkan apa lagi langkah seterusnya untuk menipu rakyat di negara Jin Bertendang.

Menteri Bengap memulakan bicara.


Saya ada masalah neh, YB (Yang Bangang) BODOH NAK MAMPOS. BODOH NAK MAMPOS merupakan perdana menteri bagi negara Jin Bertendang.

Apa masalah kamu YB Bengap? Ceritakanla. Sementelah menteri2 bangang, bodoh, bebal, tolol semua nya ada disini. Boleh kami salurkan buah kebodohan kami kepada kamu pula selepas ini. Kata YB BODOH NAK MAMPOS dengan penuh bangga dan wasatiyah.

Begini, YB. Saya neh dok pening kepala dok fikir. Macam mana agaknya nak tipu rakyat pasal kenaikan tol yang akan berlaku tak berapa lama lagi. Nampaknya YB, sejak2 ada FACEBOOK, rakyat semakin lama semakin pandai dan cerdik, YB.

Hah.. itulah pentingnya FACEBOOK EDUCATION, sampuk menteri Tolol.

Saya rasa menteri Bengap kena ambil peluang memperguna2kan FACEBOOK ke arah kebaikan. Dulu saya pernah sekali online facebook. Ternampak penyokong2 kita bagi idea macam mana nak menipu rakyat cerdik pandai. Idea itu saya gunakan dalam cerita saya YB Bengap. Sampuk si menteri Bebal pula, yang mana baru2 ini terkenal dengan kehebatan nya membanteras syiah di negara Jin Bertendang..

Yeke neh YB Bebal? 

Kalau begitu sekarang juga saya online FACEBOOK. Moga2 bertemu la idea yang terbaik untuk menipu rakyat cerdik pandai.. maka sepantas kilat menteri Bengap capai telefon dan online facebook..

Dan selepas beberapa hari..

Jika rakyat rasa tol mahal, tak mengapa. Ikut la jalan lama. Tak perlu bayar tol..

Jawab menteri Bengap kepada soalan yang di utarakan oleh reporter apabila diminta mengulas mengenai kenaikan kadar tol baru2 ini..

Catatan Acik (Ameno World)


1 comment:

  1. Dalam tiap tiap era mesti ada orang saperti Pak Kadok.
    Wahid ni adalah Pak Kaduk melayu era century 21st.
    Tinggalkan jawatan selesa dan terlindung pergi kapada kubang buaya,kunun nak dapat lebih harta.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.