VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Monday, 9 December 2013

Luahan Hati Pertugas Bantuan Banjir Yang Mangsa Banjir Tak Tahu



Kepala pening. Sendi sakit2. Hari ni fokus di area sg isap. Jaya + perdana + murni + damai. Edar barang keperluan. Tak berapa larat nak dengar rintihan. Gua nak diam je hari ni.

Berhari2 kita salahkan polisi dan jabatan kerajaan. Juga sikap pihak pengurusan pusat pemindahan. Tapi hari ni gua nk tulis sikit pasal sikap rakyat. 

Lapar semua lapar. Sejuk semua pun sejuk. Susah pun sama2 susah. Tapi sikap orang kita amat hodoh. Tamak dan pentingkan diri. Berebut makanan. Seboleh mungkin mahu ambil sebanyak2 utk family sampai membazir dan menindas orang belakang yang langsung tak dapat merasa makanan.

Diberi pinggan sepatutnya lepas makan dipulangkan untuk orang lain guna depa dok simpan. Supaya senang bila tiba waktu makan. Di pusat yang pertama gua terlibat... Gua supply 1000 pinggan polistrene. Disebab sikap buruk manusia ada yang terpaksa kongsi pinggan polistrene.

Lebih sedih rata2 tempat ada yang mengadu. Ambil makanan tadah pakai tangan kosong, pakai surat kabar, pakai plastik sampah, ada juga yg koyak kertas manila dalam bilik darjah buat tadah makana... Setakat kutip pinggan polistrene recycle basuh balik tu memang kerap gua dengar.

Sebak hati gua dengar luahan. Entahlah pada lu orang. Mungkin lu orang rasa bala bencana tuhan itu tidak akan terjadi pada lu orang pulak suatu masa nanti.

Banyak lagi rintihan tapi gua takde masa panjang nak type kat fon ni.

Satu lagi sikap adalah berlakunya kecurian dan khianat harta awam. Nantilah kalau gua rajin...

#Bangsa apa ini? Bangsa melayu? Bangsa umno? 

Atau...

#BANGsa + SharizAT = BANGSAT ?

Catatan P.Aimar

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.