VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 9 December 2013

Jahara "nenek fitnah perkauman"



Jahara 'nenek fitnah perkauman', kata Guan Eng

Ketua Menteri, Y.A.B. Tuan Lim Guan Eng menggelar Datuk Jahara Hamid sebagai nenek fitnah perkauman gara-gara Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang itu menuduh Kerajaan Negeri mengamalkan penguatkuasaan terpilih ke atas gerai-gerai tanpa lesen di Pantai Bersih dekat Butterworth.

Jahara pada sidang DUN pagi tadi berkata, pihak berkuasa tempatan (PBT) hanya merobohkan dua 'gerai haram' milik Melayu serta membiarkan empat gerai lain milik Cina terus beroperasi di kawasan kawasan sama.

Guan Eng dalam satu sidang media berkata, sebenarnya lebih empat gerai milik bukan Melayu turut berdepan tindakan pihak berkuasa

"Dia menyebut hanya empat gerai (tanpa kebenaran) Melayu dirobohkan, tetapi tidak menyebut gerai (tanpa lesen) bukan Melayu lebih (banyak diroboh oleh pihak penguatkuasa.

"Dia cuba putar belit isu...dia adalah nenek fitnah yang cuba (cuba mewujudkan) perkauman dan tidak boleh diterima," ujar Guan Eng di luar sidang DUN Pulau Pinang, George Town.

Gambar: MOHD. Salleh Man (kiri) berkongsi harapan bersama Lim Guan Eng mengenai masa depan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang, di Dewan Jamuan DUN, George Town pada petang tadi. 

Pakaq

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.