VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 1 December 2013

Nik Abdul Aziz Nik Mat Pendakwah Bebas dimakan Serigala


Saya tertarik dengan istilah 'pendakwah bebas' yang selalu disebut-sebut oleh masyarakat. Saya faham maksud bebas tersebut ialah tidak terikat dengan mana-mana fahaman organisasi khususnya politik. Tetapi sebenarnya, pendakwah sebenarnya tidak mungkin bebas. Dalam arus politik, seseorang semestinya mempunyai pendiriannya masing-masing apatah lagi seorang pendakwah yang bertanggungjawab membawa kebaikan kepada masyarakat. 


Di dalam Islam, cuma ada iman atau kufur. Di akhirat kelak, cuma ada neraka atau syurga. Begitu juga di dunia, yang ada ialah benar atau batil. Seorang pendakwah wajib memilih untuk menyeru manusia kepada kebenaran atau kebatilan. Dia tidak boleh bebas tanpa apa-apa pendirian politik. Jika dia benar-benar menjadi bebas dari sudut pendiriannya, lambat laun mudahlah ia dimakan oleh 'serigala'.

Justeru, saya tidak pelik jika mana-mana 'pendakwah bebas' tiba-tiba dimakan oleh 'serigala'.

Video pendakwah bebas dimakan serigala.. SINI & SINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.