VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Wednesday, 24 July 2013

Pantun Bilik Ayaq Sekolah Seri Pristana

[Pantun Bilik Ayaq]

Otak berkarat di bilik guru besar,
Ambil galah tolong jolokkan.
Kan dia orang hanya budak pelajar,
Bau jamban mana boleh tahan?

Pisang emas dibawa ke sekolah,
Planning nak masak sebiji diatas peti.
Mana tau pengetua pandai pulak buat lawak
Bilang kantin masih under renovasi.

Dua tiga murid berlari,
Mana u tau mana satu yang belum makan lagi.
Masa rehat sepatunya gembira hati
Kenapa pulak halau mereka masuk bilik mandi?

 Suka Pantun Nie?

Pelajar dilihat makan dalam tandas bersama orang dewasa.

Tindakan pentadbiran sekolah rendah untuk memaksa pelajar bukan Islam makan didalam tandas semasa bulan Ramadan tersebar luas di internet dan laman sosial Facebook dan menyebabkan kemarahan pengguna internet.

Gambar pelajar-pelajar tersebut sedang makan dalam tandas tersebar dalam Facebook.

Dipercayai arahan untuk pelajar bukan Islam untuk makan dalam tandas itu dikeluarkan sempena menghormati pelajar dan kakitangan Islam yang sedang berpuasa. 

Gambar Kantin
Cakap tempat yang budak-budak makan tu bukan tandas. Tapi bilik persalinan. Then kantin sedang direnovate. Nak ganti pintu kayu kepada pintu kaca.

Lihat gambar. Kalau nak tahu ini gambar terkini mengenai keadaan kantin tersebut. Tiada renovate apa bagai pun. Yang ada kantin tu ditutup kerana bulan ramadhan.

Lhor. Kalau makan di bilik mandi atau bilik persalinan yang bersebelahan dengan tandas takpa ka?

Ibu kepada kanak-kanak tu dah mengadu. Ianya berbau. Dia menerima aduan dari anak nya sebab tu dia pergi buat sportcheck, betul ka anak dia kena makan dalam bilik air. Selepas dah mengesahkan hal tersebut dia pergi mengadu kat pihak sekolah. Tapi takde respon. Dia pun bengang ah dan upload gambar kejadian di facebook.

Rujuk sini ==> TMI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.