VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Friday 24 January 2014

Kes Mata Lebam! Seorang Penuntut UPNM di Belasah Teruk Oleh Pegawai Perpangkat Kapten dan Buat Laporan Polis


Kiriman Wira Damai

DINGIN SUNGGUH UDARA DI KAWASAN KEBUN. TAPI HATI PANAS APABILA TERIMA BERITA DARI U.P.N.M.

DILAPORKAN SEORANG PEGAWAI BERPANGKAT KAPTEN
TELAH BERTINDAK MEMUKUL SEHINGGA CEDERA SEORG KADET.

PELAJAR TERBABIT TELAH MEMBUAT REPOT POLIS & PERUBATAN.

NAMPAKNYA MASIH ADA LAGI SPESIS PEGAWAI BODOH
BERTINDAK TAK RETI NAK GUNA AKAL.

[TERINGAT AKU KES MATA LEBAM ANWAR IBRAHIM]

Tiada istilah ragging dalam askar..semua yang dibuat adalah sebagai latihan..

Tetapi kalau dah keterlaluan mencederakan ataupun mendatangkan kecacatan kepada anggota boleh diambil tindakan..

Semua anggota askar pernah rasa teruk.. Kalau dah sampai mata lebam silap-silap mata pula buta kan sia-sia orang tu berlatih..

Kalau keluarga aku masuk askar kena teruk aku pon tak kisah sebab kawan aku sendiri pernah rasa tapi kalau dah sampai tahap macam ni dah lain dah ni..

Ni bukan nak mengajar bukan nak melatih tapi ni macam sengaja untuk mencedrakan..

1 comment:

  1. satu hari akan ada yang mengamuk..angkat senjata tembak rambang..semua pegawai dan sapa-sapa kat situ.. sapa salah?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.