VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 20 January 2014

Kenyataan Media Oleh ADUN Machang Bubuk, Lee Khai Loon


Kenyataan Media Oleh ADUN Machang Bubuk, Lee Khai Loon di Bukit Mertajam, Pulau Pinang pada 20 Januari 2014
 
UMNO Tidak Boleh Lari Daripada Tanggungjawab Akibat Keganasan Politik Yang Berlaku Di Depan Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Machang Bubuk
 
UMNO dan sekutu mereka telah mengadakan perhimpunan siri kedua di depan Pusat Khidmat Masyarakat saya semalam. Dalam perhimpunan tersebut, peserta himpunan tersebut telah bertindak ganas dan kekerasan termasuk menyerang dua orang awam serta mengeluarkan kenyataan yang bersifat rasis.
 
Kenyataan Naib Pengerusi UMNO Pulau Pinang Reezal Merican bahawa perhimpunan tersebut bukan dianjurkan oleh UMNO sebenarnya merupakan cubaan untuk memisahkan hubungan keganasan dan tidak terkawalnya himpunan tersebut dengan UMNO.
 
Akan tetapi, saya ingin menegaskan bahawa pemimpin yang mengetuai himpunan tersebut termasuk Setiausaha UMNO Pulau Pinang merangkap Ketua Bahagian UMNO Bukit Mertajam Musa Sheikh Fadzir, Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Rafizal Rahim, Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang Rahmad Isahak, Ketua Wira PERKASA Ridzuan Azudin dan PEKIDA. Kesemua mereka adalah pemimpin dari UMNO, ahli atau persatuan yang pro-UMNO. Adakah dengan menafikan himpunan tersebut dianjurkan oleh UMNO boleh lari daripada tanggungjawab keganasan dan kekerasan yang telah berlaku?
 
UMNO telah berulang-kali mengguna taktik kotor iaitu mengguna persatuan-persatuan pro-UMNO sebagai samseng di barisan hadapan untuk mengapi-apikan semangat perkauman. Mereka telah menjadikan himpunan aman kepada keganasan dan kekerasan. Tindakan mereka membuli dan mengugut saya adalah cubaan untuk menakutkan saya dan seterusnya memberi amaran kepada rakyat yang berani bersuara. Kesemua taktik tersebut bertujuan untuk menakutkan dan menekan suara bantahan harga barang naik daripada rakyat.



Saya, dua orang awam yang diserang serta wacana politik yang sihat di Malaysia telah menjadi mangsa dalam himpunan yang ganas dan keras tersebut. Walau bagaimanapun, saya tidak akan tunduk kepada keganasan serta perkauman, malahan saya menyeru semua rakyat Malaysia untuk bangkit dan fokus kepada membantah harga barang naik serta cukai GST. Jangan membiarkan kerajaan Persekutuan mengambil kesempatan ini untuk lari daripada tanggungjawab mengawal harga barang serta menjamin kehidupan rakyat yang sejahtera.
 
Lee Khai Loon
ADUN Machang Bubuk
Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN Pusat
Ketua Penerangan Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN P. Pinang

1 comment:

  1. bravo yb lee, saya anak melayu sokong anda demi rakyat malaysia yang dizalimi oleh kerajaan amnobn. penunjuk perasaan yang bodo tu sebenarnya telah memperbodohkan diri mereka sendiri...rakyat gelak terguling-guling melihat feel bodo dan pengampu mereka..hahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.