VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Friday, 1 November 2013

Kampung Hakka: Pengajaran Sebelum Pilihan Raya Umum




Penduduk Kampung Hakka Bagi Undi, BN Balas Dengan Robohkan Rumah Mereka.
Ini yang rakyat terima setelah mempercayai BN. Sekarang bukan BN yang bersama-sama mereka tetapi DAP dan PSM.

Jangan di ulangi lagi kesilapan macam nie semasa PRU akan datang. Jadikan ia pengajaran dan iktibar yang sangat-sangat berguna. Dengan tidak berniat untuk menyalahkan mana-mana penduduk Kampung Hakka yang kini teraniaya [jangan tambahkan kesedihan dan beban mereka lagi], boleh jadi mereka juga mangsa keadaan. Mungkin mereka telah mempercayai kata-kata dusta bahawa BN berjanji tidak mahu robohkan rumah mereka namun akhirnya janji dimungkiri. Tak siapa yang tahu.

Sekarang rumah dah roboh, nak duduk mana?

Lihat paparan berita yang dipetik dari Utusan ;



Video Kampung Hakka di Robohkan
Siapa kata semua penduduk kampung nie orang cina? Tak dak orang melayu.. 
Memang ada orang-orang melayu, non muslim, pelbagai bangsa kat Kampung Hakka.


Dah jual satu hal. Bagitau last-last minit satu hal. Cuba hang bagitau awal-awal tanah tersebut dah jual. Pemilik baru sekian-sekian. Dan pemilik yang membeli tanah tu pula mestilah faham bahawa kat atas tanah tu ada orang yang tinggal. Dari awal lagi mereka dah menetap disitu. Buka penempatan kat situ. Nak halau-halau orang macam orang tak dak perasaan. Bayaran pampasan pun rm7,000. Orang tua nak pinjam loan pun tak lepas. Nak hidup macam mana dengan rm7,000? Mana nak cari duit untuk bayar rumah tiap-tiap bulan pula?

Sekurang-kurangnya bagi la sebuah rumah kos rendah ataupun kos serdahana. Ada  la tempat depa nak menapak lagi lepas nie. Sekurang-kurangnya kan

Nak di ikutkan, penduduk-penduduk kampung faham bab pembangunan. Depa tak degil. Yang menjadi isu sekarang ialah rundingan nilai pampasan belum dimuktamadkan lagi. Penduduk teraniaya tau. RM7K? Hang ingat dorang nie hapa? Nak suruh duduk bawah jambatan ka?

Yang merepek cakap itu tanah yang diduduki cara haram jangan sembang kencang di facebook. Call PSM now ==> 03-22747791. Dapatkan fakta kes, bukti dan dokumen apa seme. Sebelum tuduh2 dorang tue duduk secara haram.

Najib dah berjanji tak kan roboh Kampung Hakka. Tapi janji tinggal capati. Apa pasai tahun lepas boleh ja Najib berjanji tak kan robohkan tapi lepas sebulan Najib mungkiri janji dia? 

Terlajak makan nasi lebih boleh berdiet di kemudian hari, Terlajak undi BN, tak pasal-pasal kena tunggu 5 tahun lagi..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.