VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 5 August 2013

Di Mana Aisyah? Kanak-Kanak Hilang [UPDATE]

Mohon Sebar!


Sebarkan.. Cikgu Arbaiyah dah bantu ribuan murid, kini dia dalam kesusahan. jom kita bantu, paling tidak dengan sekelumit doa dan share berita ini.

Lokasi Hilang JUSCO RAWANG
Suspek Sharizal Yusoff (Viva Putih BLC 1894)

Siapa yang kerja atau kawan kerja dengan JPJ mungkin boleh minta tolong Trace No Plat Viva Putih BLC 1894

"Anak ini dilarikan pada Selasa lepas. Masih belum ditemui.

Mohon sebarkan dan doakan. Untung-untung rezeki lailatul qadr, Aisyah dapat kembali ke pangkuan ibunya dengan selamat. Amin, amin ya Rabb."
-Azzah Abdul Rahman

Suspek Culik Aisyah Di Kesan

UPDATE!

Sebentar Tadi Aku Check IC Mamat Sharizal Nie Kat SPR Tak Wujud Pon.. Mungkin dia tak pernah daftar mengundi.. Biar Betol Hangpa nie.. Jangan Silap Orang Dah la.. Tapi tak pa nie baru suspek kan.. Muka pon iras-iras..  

Lepas Saranan Semua Orang Aku try check dengan my identity nie hasilnya:
Number IC dengan Nama Matching.. Apa-apa pon nie baru suspek kan.. 

Kiriman Azran Aziz
Ini CONTOH (NO LEGAL ACTION) gambar suspek DIKEHENDAKI PDRM.. Ciri yang perlu ada yang PDRM keluarkan. Yang kat atas tu ikut Ciri-ciri yang polis keluarkan?


"Salam
,saya mohon kita yg diberi akal ni mencari kebenaran,bukan menjatuhkan hukuman.saya pk.jika suspek dikehendaki,oleh siapa,oleh polis mna?jika dikehendaki polis.malaysia,bedasarkan gmbr cctv,gambarnya tidak akan jelas sbb susah nk dapat wajah yg sempurna .jika diculik .cikgu arbaiyah perlu report.x perlu tungu 24jam.dan jika sudah direport,gambar suspek yg dikehendaki,ada nma pgawai polis yg jalankan siasatan.mohon puan beri sepenuh info n kerjasama sebelum puan minta kami org luar beri krjasama.
Jika bnar sipenculik tiada kena mengena,sharelah kerana ia tnggungjwb kita,
Jika sebaliknya iaitu si.penculik ada talian dgn mangsa,percaya lah menfitnah dibulan puasa dr yg share,yg baca n puan kita ditimpa bala .bala dihujung ramadahan dihujung zaman.wallahualam.saya tidak sempurna n cuba berfikir megunakan akal kurniaanya maafkan saya,bukan tidak menyebelahi puan,tp kesan fitnah itu yg kita.paling takut didunia"
-Azran Aziz


Lagi Info

 Kawan cikgu arbaiyah beri penjelasan

Pemilik Kenderaan BLC 1894
Hasil Check kat MyEG
Saman Seat Belt.. Area SPS Nibong Tebal.. 

Penjelasan Cikgu Arbaiyah
 Please spread the news!!! tolonglah jangan sesuka hati kidnap anak orang.. dah nak raya macam-macam hal pulak jadi.. kesian parents adik aisyah ni, tak lena tidur, tak senang duduk, kesihatan pun dah merosot dah.. sampainya hati penculik buat keluarga adik aisyah macam ni.. takda langsung rasa sensitif & perikemanusiaan

Laporan Polis Cikgu Arbaiyah

Rawang rpt: 8985/13, 3/8/2013 @ 2312hrs. Io: Insp Zalina
Pengadu: Arbaiyah Bt MD Zin
Kpt: 810304-10-5472
Cikgu SMK Sg Choh Rawang.
Fakta Kes:
Pada bulan Mei 2013 pengadu telah berkenalan dengan lelaki melayu bernama Mohd Faisal B.Ibrahin melalui Facebook. Mengikut perangcangan mereka akan berkahwin selepas menyambut hari raya. Pada 30/7/2013 pengadu telah menyerahkan anaknya bernama Wan Aisyah bt Wab Exzan berumur 3thn berserta dokumen milik anaknya kepada lelaki tersebut atas alasan kerana lelaki itu mahu perkenalkan kepada kakaknya yang tinggal di Damansara. Pada 2/8/2013 pengadu telah menyerahkan wang Rm 25,000/- secara tunai kepada lelaki tersebut untuk modal perniagaan emas di Food Avenue Eon Jusco Rawang. Pada 3/8/2013 jam l/krg 8.00 pagi pengadu menunggu lelaki tersebut di rumahnya kerana sebelum itu lelaki itu berjanji akan dtg menjemputnya utk beli brg hantaran kahwin. Namun lelaki itu tidak dtg berjumpa dgn pengadu. Pengadu cuba menghubungi lelaki itu melalui no tel 0172596988 namun sehingga kini gagal dihubungi. Jam l/kurg 1000hrs pengadu telah pergi ke alamat yg diberikan oleh lelaki tersebut di No 37, Pinggiran Zaaba 9/7 Tmn Tun Dr Ismail Putrajaya namun alamat yg diberikan milik org lain. Pengadu buat lapuran kerana bimbang dgn keselamatan anaknya. -Sumber SINI
Apa kaitan Mohd Faisal dengan Sharizal?

betul ka tidak laporan saya tak tau tapi nampak macam betul..

Update Aisyah Selamat Jumpai.. Alhamdulilah


Kalau ada sebarang info baru tolong update kat bawah waima Adik Aisyah dah Jumpa.. 


Mohon kepada yang menyebarkan pengumuman penting di FB, supaya posting disetkan untuk Public. Supaya apabila ada rakan yang share, semua orang dapat baca.

Terima kasih.

5 comments:

  1. check kt MYEG.. Gune IC mamat tu.. Konpem IC tu milik Sharizal Bin Yusoff and owner kenderaan BLC 1894.. Sbb ade saman x bayar..

    ReplyDelete
  2. Yup, aku dah check kat MyEG, boleh tgk printscreen of the suspect's car plate and IC no here.

    http://postimg.org/image/db63e7b6f/

    ReplyDelete
  3. Sebab maklumat yg disebarkan mengandungi banyak keraguan, mendatangkan syak wasangka orang ramai. Skrg bila cerita sebenar terbongkar (suspek) rupanya teman lelaki mangsa-yg mana dia sendiri yg serahkan anaknya pd suspek, orang ramai yg mulanya simpati mula marah. Menyusahkan orang.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.