VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 12 November 2012

Orang Batu Pahat Kecewa, Mampus UMNO Kali Nie



BATU PAHAT - UMNO cawangan Kampung Mohd Noor dilaporkan akan dibubarkan akibat kekecewaan penduduk kampung khususnya ahli UMNO terhadap wakil rakyat dan pemimpin masyarakat mereka.
Penduduk Kampung Mohd Noor mula merasa muak dengan sikap pemimpin UMNO yang tidak mahu turun padang dan tidak mengambil endah tentang masalah mereka.

Kekecewan penduduk kampung ini berpunca daripada isu pembuangan sampah untuk daerah Batu Pahat dan Yong Peng yang dibuat berhampiran kampung tersebut oelhe sebuah konsultan yang dilantik oleh pihak berkuasa tempatan tanpa mendapat persetujuan daripada penduduk.

Difahamkan, penduduk kampung tersebut telah mengadakan satu sesi dialog bersama konsultan yang menguruskan projek tersebut dan kebanyakkan penduduk yang ahdir menyatakan bantahan mereka terhadap projek tersebut atas faktor tempat yang tidak bersesuaian.

Menurut Penyelaras Pusat Aduan Rakyat DUN Parit Yaani yang juga merupakan Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor, Tuan Haji Aminolhuda Hassan, bau busuk yang terhasil daripada tapak pembuangan sampah tersebut bakal mendatangkan masalah kepada penduduk kampung.

"Saya ambil serius berkenaan isu ini. Penduduk kampung jelas tidak bersetuju dengan tapak pembuangan sampah yang berhampiran dengan kampung mereka.

Pihak berkuasa tempatan juga tidak dapat hadir dalam dialog bersama penduduk ini seolah-olah mereka tidak ambil kisah tentang untung rugi nasib penduduk.

"Kita mempersoalkan kenapa projek ini hendak dibuat di kawasan yang mempunyai penempatan penduduk dna kenapa tidak dibuat dikawasan yang jauh daripada penduduk?. Saya bimbang kesihatan penduduk kampung akan terjejas sekiranya isu pembungan sampah ini terus dilaksanakan.

Saya mencadangkan kepada pihak konsultan agar tapak pembuangan sampah itu dipindahkan ke Dusun Damai yang jauh daripada penempatan penduduk", jelas beliau lagi ketika dihubungi.

Sementara itu, ketika diminta mengulas berkenaan pembubaran UMNO cawangan Kampung Mohd Noor, beliau menyatakan bahawa tindakan penduduk kampung tersebut tepat kerana wakil rakyat mereka sudah tidak lagi memperdulikan nasib mereka.

Beliau juga menyatakan bahawa penduduk kampung tersebut sudah mula membuka ruang kepada PAS yang dilihat lebih baik menyantuni penduduk kampung untuk membuat ceramah di kampung tersebut. Selain itu, hasrat untuk mewujudkan cawangan PAS di kampung tersebut akan berhasil dalam masa terdekat. ~nusajayakini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.