VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 11 January 2014

Alasan Anwar Gila Nak Jadi PM, Tidak Boleh Diterima Akal


GILA UNTUK JADI PM..

Alasan " Gila untuk jadi PM " tidak boleh diterima akal, jika mengikut sistem Demokrasi dan juga Perlembagaan Negara Malaysia semua rakyat Malaysia yang sah ( tidak termasuk warga asing yang mendapat IC ) berhak dan layak menjadi PM jika mereka mendapat sokongan Majoriti rakyat Malaysia.. 

Buat Macai UMNO:

Kalau nak berhujah kena berilmu. Ingat.. zaman ni rakyat Malaysia sudah cerdik, golongan yang kurang berilmu akan ketinggalan.. Justeru itu nasihat aku perbanyakkanlah menimba ilmu.. 

Lagi satu agak pelik lagi aneh bila mana golongan yang mendakwa dirinya warga negara Malaysia seperti Macai UMNO tetapi tidak tahu langsung tentang Perlembagaan Negara Malaysia.. agak Musykil juga aku tentang taraf kewarganegaraan Macai-macai UMNO ni...- 

Note I :

1 ) Hanya Jawatan Sultan sahaja yang tidak boleh disandang oleh sesiapa kerana ianya diwarisi secara turun temurun..

2 ) Di dalam Perlembagaan juga menyatakan bahawa sesungguhnya sultan-sultan melayu di setiap negeri adalah sultan yang telah mendapat pengiktirafan dari Kolonial British sebagai sultan yang sah..

3 ) Terbukti bahawa Sultan dan raja-raja melayu adalah sultan yg dilantik serta diiktiraf oleh pihak kolonial British sebagai sultan yang sah di sisi perlembagaan negara Malaysia yang dicipta oleh pihak Koloniah British.. Sama seperti Al- Saud raja yang memerintah Arab Saudi.. Al-Saud dilantik menjadi Raja bagi Negara Arab Saudi oleh pihak British dan sah ianya di sisi perlemagaan negara Saudi Arabia..

Note II :

Apakah Manusia ( Raja Nor Jahan Shah ) yang mendakwa dirinya sebagai Sultan Melaka ini akan menjadi Sultan yang sah tanpa lantikan serta pengiktirafan dan Kolonial British ?

Apakah Manusia yang mendakwa dirinya sebagai Al-Sultan bagi Kerajaan Empatar Islam Langkasuka ini akan menjadi Sultan yang sah tanpa lantikan serta pengiktirafan dan Kolonial British ?

LAIN KALI KALAU NAK BERHUJAH GUNA ILMU JANGAN JADI SERUPA LEMBU..

Teuku Zacharyah Iskandar

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.