VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 9 October 2013

Terbaru.. Cerita Dari Pemilik Kedai Makan Selera Daun Pisang Caj VVIP Negeri Kedah RM6,000.00


Kalau berdasarkan laporan akhbar, rata-rata membidas restoran ini termasuklah Sinar Harian, Awani yang terkejut dengan caj yang dikenakan bagi 50 orang. Namun berdasarkan penjelasan di bawah, banyak perkara yang tidak dilaporkan oleh media. 

Jika begitu kesnya, mengapa PDNKK tetap mengenakan saman terhadap kedai ini? 
Jumlah amat besar, iaitu RM175 ribu.

Laporan awal aku di SINI.


BENARKAH KEDAI NASI SELERA DAUN PISANG CAJ RM6,000.00 UNTUK SARAPAN PAGI ? 
Pagi ni ambo berkesempatan singgah di Selera Daun Pisang untuk bertanya khabar dengan Abe Din dan Kak Yah . Mereka ialah tuan punya perniagaan .  
Abg Din beritahu perkara yang berlaku tidak sama dengan yang keluar dalam akhbar. 
Katanya, " Tempahan untuk Majlis Sarapan Pagi Bersama Datuk Mukhriz Mahathir pada 06/10/2013 jam 8 pagi hingga 9 pagi untuk 200 orang. Apa yang berlaku , ahli rombongan mulai masuk makan jam 7.30 pagi lagi. Lauk-pauk yang disediakan pada hari tu cukup untuk makan bagi 600 orang. Biasanya kita buat untuk 400 orang bagi jualan hari biasa."  
Tambah Abg Din lagi, "VVIP sampai jam 8 pg lebih... masa tu ahli rombongan yang bersama Datuk Mukhriz lebih kurang 50 orang... tetapi didalam kedai ni dah penuh dan bergilir keluar masuk makan .. lepas tu ada yang siap bungkus lagi."  
"Bila saya tanya kepada in caj rombongan pasal hal tu (bungkus bawa balikk) , dia kata ..tak pe lah.. Akhirnya sebelum jam 10.30 pagi semua lauk pauk untuk 600 orang tu dah habis, Jadinya terpaksalah kami masak tambah pula untuk jualan harian." 
"Bila bayaran nak dibuat, terdapat tiga orang yang buat bayaran.. Setelah dikira semua makanan termasuk kueh (kueh pun habis) dan minuman jumlahnya RM6,000.00. Dia minta diskaun, Kak Yah beri RM500... jadi dia bayar RM5,500.00"..tambah Kak Yah. 
Tambah Abg Din lagi,"Kami minta dia bayar apa yang ahli rombongan makan, bukannya kami caj lebih. Kami malu dengan tindakan mereka yang mengaibkan kami dengan cerita fitnah ini." 
Begitulah cerita dari Abg Din dan Kak Yah mengenai hal ini.  
Ambo nampok hal ni menjurus kepada nak jatuhkan imej Negeri Kelantan amnya dan nak jatuhkan maruah Abg Din dan Kak Yah khususnya.  
Ambo postkan gambar yang berkaitan.
Tulisan Adli Muhammad AlHasan 

Update: HANGAT!! Pendedahan Caj Sarapan VVIP RM 6000
Penjelasan oleh pemilik Restoran Selera Daun Pisang mengenai dakwaan yang digembar-gemburkan dan serbuan KPDNKK ke atas kedainya setelah dilaporkan mengenakan caj RM6000 kepada sekumpulan VVIP yang bersarapan di kedainya 6 Oktober lepas.

Kredit to TV Wau..

Dari pemimpin atas, sampai ke tukang pacak bendera.. Semua kebuloq

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com

    Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar untuk perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas

    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com, There could be many reasons why you need access to some extra cash – from unexpected car or home repairs to paying for your wedding or a special holiday. But whatever you need it for, when you borrow between $5,000 USD to 100.000 USD above.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.