VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 17 November 2014

Program Gelandangan Bersama NGO PANGLIMA Malaysia



















KENYATAAN MEDIA

NGO PANGLIMA MALAYSIA telah menjalankan program Gelandangan pada 15/11/2014. Program ini memberi bantuan baju dan mengedarkan makanan kpd golongan tersebut. PANGLIMA MALAYSIA telah berjaya mengesan permasalahan seorang gadis berasal Pantai Remis, Perak yang terkandas di Kuala Lumpur selama beberapa hari, berhadapan dengan menara Maybank.

Maklumat yang diperolehi, gadis tersebut telah melarikan diri dari rumah sudah beberapa bulan bersama teman lelaki. Beliau kemudiannya ditipu oleh Rakan Lelaki yang baru dikenali. Kesungguhan PANGLIMA MALAYSIA terus membantu gadis tersebut membuat report Polis di Balai Dang Wangi.

Setelah itu PANGLIMA MALAYSIA cuba mencari tempat tinggal asal gadis tersebut dengan dibantu oleh Pemuda PAS Perak, di wakili oleh Tim/Pemuda PAS Perak Ust Akmal Kamaruddin untuk menjejaki alamat dan berjaya menemui keluarga Gadis itu. Keluarga gadis tersebut datang ke Kedah dan membawa pulang dengan selamat.

Bersama dengan Program PANGLIMA MALAYSIA ialah Ketua Penerangan Pemuda PAS Pusat sdr Nassaie bg mewakili Pemuda PAS Pusat bagi membantu menjayakan program tersebut. Pada malam itu juga PANGLIMA MALAYSIA dibantu oleh PDRM Dang Wangi untuk menjaga keselamatan selama program berlangsung.

Terima Kasih juga kepada yang turut hadir bersama menjayakan program :

Team Anak muda Bangkit
SAMM diwakili Oleh Sdr Makio
Muslim Dakwah Backpacker (MDB)
Faizal Malek
Ketua Unit Operasi
PANGLIMA MALAYSIA

17 November 2014

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.