VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 9 October 2014

Report Polis: Pelaku Yang Menghina Pemandu Lori dan Bas Diminta Mohon Maaf




Selepas kejadian menyayat hati dimana sebuah keluarga yang menaiki kereta proton saga terlibat dengan satu kemalangan di lebuhraya utara selatan. Dimana sebuah lori trailer yang mengalami masalah break yang gagal berfungsi. Bertimpa-timpa cemuhan dan hinaan di terima oleh pemandu lori dan bas. Salah satunya seperti di atas.

Selalunya malang tidak berbau, bukan kita minta untuk sesuatu kemalangan itu berlaku. Mungkin atas masalah teknikal dan sikap pemandu yang sambil lewa jugak mainkan peranan untuk terjadinya kemalangan.

Kita walaupun marah dengan apa yang terjadi tak semestinya kita harus bertindak melebelkan semua pemandu dengan hinaan yang tak sepatutnya. Pemandu lori juga ada motosikal dan kereta. Memandu lori ada pekerjaan mereka, mencari rezeki untuk anak dan isteri. Memang semua orang lakukan kesalahan tapi bukan semua orang patut dipersalahkan.

Walau apa pun kenderaan yang anda pandu, pandulah berhati-hati

4 comments:

  1. Mintak JPJ polis tolong abik berat sikit tentang lori-lori berat di hway yg bawak mcm hantu pelesit. Bila dah jadi kemalangan kata brek la..sedangkan bawak laju2 melebihi had laju yg dibenarkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu biasa la...this is 1malaya la..sudah manyak gol baru jalan keje la...lps tu ilang sahaja la...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. rocky the great unused dick says: kenapa kepala drebar2 lori/bas/trelar mcm tu? senang je; kalo dah dapat "lesen lebih besar" sape tak naek tocang? contoh mudah: kenape Pakistan2 bawak motor kereta selambe je , bukan korang tak tau pendatang haram ni bukan ada lessen pon... mampos malaysia

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.