VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 17 September 2014

Gerakan Terancang Batalkan AJK Pemuda PAS


Satu Perancangan Dirancang

Perlantikan AJK Pemuda PAS Pusat (PPP) sesi 2013-2015 adalah tidak sah mengikut perlembagaan disebabkan terdapat 5 kawasan yang pendaftarannya tidak sah. Maka dengan ini, usul supaya muktamar hari ini ditangguhkan kepada penyelesaian kes tersebut akan cuba dibawa sekali lagi pada hari ini.

Perancangan hari ini 17.9.14 sebenarnya sudah lama dirancang oleh team yang menyokong Presiden dan MSU. Pengesahan kepada perancangan ini telah dibuat semasa hari penamaan calon di PRK Pengkalan Kubur N.01. Dengan kehadiran beberapa pimpinan tertinggi sesi lepas telah mengakui perancangan ini disahkan dan dibenarkan untuk digerakkan semasa Muktamar PPP.

Tiga hal yang menyokong kearah gerakan ini dirancang iaitu membatalkan AJK Pemuda sesi ini dan melantik semula dalam sesi muktamar khas

1. Sekteriat pemilihan dan Muktamar pemuda tahun 2013 menghantar laporan yang salah untuk dicadangkan supaya disahkan pada sesi ini tahun 2014. Namun, perbahasan yang dibuat mestilah kearah kelalaian SU PPP 2013-2015 dalam mengendalikan Muktamar ini

2. Jom keluar dewan dan menolak minit mesyuarat lepas bagi mewujudkan ketegangan dalam dewan. Terdapat beberapa individu yang telah berbaiah untuk melaksanakan hal tersebut. Ketegangan dalam dewan tidak akan terkawal dan menyebabkan Pengerusi Tetap sesak nafas bagi membolehkan Tim.Pengerusi Tetap Ustaz Dr Riduan Mohd Nor mengambil alih jawatan tersebut. Pengerusi tetap yang baru akan mengambil alih situasi dengan mewujudkan suasana dalam dewan yang tidak harmoni seperti mengangkat MSU dan Presiden setingginya DENGAN mengecam golongan yang dikatakan tidak bersama MSU dan Presiden. Isu Selangor akan dimainkan bagi mewujudkan kebencian terhadap Perjuangan PAS yang sebenarnya dipelopori oleh golongan ulama. Segala masalah hari ini akan dibawa kepada perbincangan tertinggi iaitu MSU dan akhirnya keputusan keluar ajk PPP sesi 2013-2015 tidak sah dan dibatalkan. Perbincangan akan difokuskan kepada perancangan KP PPP sesi 2013-2015 yang merancang untuk kemenangan dia dengan membenarkan 5 kawasan dari Johor menyertai muktamar pada sesi lepas.

3. Segala perbincangan yang dibuat akan dibawa usul khas kepada Muktamar Pas Pusat pada esok hari dengan menyatakan sokongan kepada Presiden dan MSU. Semakan kepada AJK Pas Pusat juga akan dibuat melalui usul tersebut dan kemenangan beberapa individu dipertikai melalui sistem pengundian yang meragukan. Perancangan inj sebenarnya sudah dibentangkan kepada beberapa individu di Ketereh, Kota Bharu dan Pengkalan Chepa supaya dapat berjalan dengan lancar.

Banyak lagi cerita disebalik pengkalan kubur akan dibongkarkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.