VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Friday 23 August 2013

[Kisah] Hikmahnya Berada Dalam Jemaah PAS


HIKMAHNYA BERADA DALAM JEMAAH PAS...

"Petang tadi (22/8/13) dalam jam 4.30 kereta Wira sahabat saya telah rosak berhampiran R&R Bukit Gantang arah utara.. Beliau bersama isteri dan 4 orang anak.. Lorong kecemasan kawasan itu terlalu sempit dan amat bahaya... Hampir 30 minit tak sebuah kereta pun berhenti menolong.. Sewaktu dia buka bonet belakang untuk cari sesuatu, beliau terpandang bendera PAS.. Lalu beliau pacakan tepi keretanya.. Selepas itu beberapa kereta jemaah telah berhenti untuk menolong.. Kebetulan sebuah kereta 4 angota Unit Amal Kedah baru balik dari program di Kuala Lumpur tolong mengawal traffic.. Sebuah Toyota Vellfire yang dipandu oleh seorang Ustaz bersama isterinya menghulurkan bantuan menumpangkan isteri dan anak-anaknya ke Nibong Tebal.. Plus Ronda menunda keretanya ke R&R Bukit Gantang dan beberapa pemuda PAS Bkt Gantang telah membantu beli barang ganti ( V Belt ) dibandar Taiping.. Akhirnya pada jam 8.30pm tadi dia selamat sampai kerumah.. Beliau mengucapkan terima kasih kepada semua yang terlibat dan bantuan tenaga dan alat ganti pecuma dari Pemuda-pemuda Pas Bukit Gantang.." -Ami Welder

Ayat Macai Kaki Pertikai..
Kalau betul buktikan....

Aku Ada Jawapan..
Siapa yang tak percaya esok boleh la cuba tengok.. Mula-mula buh bendera umno dulu tengok berapa ramai orang boleh tolong.. Lepas tu cuba pulak buh bendera pas berapa banyak yang tolong.. Aku pon nak cuba juga.. 

Jangan salah guna sudah.. Mana nak tau perompak ambik kesempatan guna bendera parti jugak ka.. Kita yang nak menolong pon mesti berhati.. Tapi kalau lebih dari sorang berhenti la bagi pertolongan..

Yang penting kalau nak tolong jangan la mengira bendera ka apa.. Janji niat kita tu betul.. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.