VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 11 December 2013

Guan Eng Perkenalkan Permain Import Pulau Pinang


Sukacita dimaklumkan bahawa FAP telah bersetuju untuk mengambil 2 pemain import dari Korea dan seorang pemain import dari Brazil yg bermain semalam.



Mereka ialah Hilton Mauro Moreira, 32, lebih dikenali sebagai Thon Moreira, penyerang dari Brazil, Lee Kwang-Hyun, 32 (pertahanan dari Korea Selatan) dan Lee Gil Hoon, 30 (pemain tengah dari Korea Selatan).

Keputusan ini lanjutan dari persetujuan Ketua Jurulatih, pasukan kejurulatihan beliau dan pengurusan pasukan secara keseluruhannya atas :-

- prestasi 'am' depa yang melebihi kemampuan/skil pemain local
- pemilikan aspek "leadership" ke atas pemain locals kita
- flairs yang dimiliki, rekod permainan/resume depa
- kesesuaian dengan perancangan taktikal team oleh Ketua Jurulatih dan 
- persefahaman dengan penaja. 

Kita menunggu 'pelengkap' untuk team Pulau Pinang kita iaitu Patrick Gimbala seorang striker yang bermain di Liga utama Belgium la ni, berasal dari Congo dan pernah bermain untuk pasukan kebangsaan Congo. Dia akan hanya sampai hari ni/esok atas masalah Visa. HARAP dia MEMENUHI KEPERLUAN KITA. InsyaAllah.

Sama kita doakan langkah FAP ni mendapat keberkatan dr Allah SWT. Kita cuba dan sedang berusaha bina team Pulau Pinang yang kuat. InsyaAllah.

Bagi memastikan pemain skuad Haria Penang Haria dapat terus meningkatkan persefahaman sesama mereka, sebanyak lapan perlawanan pra musim akan diadakan menentang pasukan-pasukan tempatan.



“Perlawanan menentang Kelantan merupakan perlawanan yang amat bersejarah, setelah hampir 10 tahun, stadium penuh dengan kehadiran kira-kira 15,000 penyokong bola sepak,”

Ha.. Dah tau stadium bandaraya penuh.. Mau dok main kat Stadium Batu Kawan  la.. Lagi besaq.. Parking pon sempoi, luas.. Kurang kesesakkan.. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.