VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Tuesday 15 July 2014

Kuasa Menyesatkan Politik, Nasib Rakyat Bukan Lagi Keutamaan


KRISIS KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR

Saya mengambil masa lama untuk meneliti faktor yang menyebabkan berlakunya krisis dalam kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.

Metodologi saya mudah. Saya menemu bual tokoh-tokoh politik tempatan dan nasional, mendengar cerita dari ahli parti, berbincang dengan rakan wartawan dan juga rakan sejawatan.

Rumusan penelitian saya adalah: Teruknya perebutan kuasa dalam politik, semakin pincangnya politik PKR, rapuhnya kerjasama dalam PR, kacaunya politik bila terlalu banyak campur tangan, dan politik ini penuh dengan opurtunis yang menunggu untuk mengambil peluang.

Lalu saya terfikir. Mananya perjuangan untuk membela nasib rakyat dan menegakkan hak rakyat? Nampaknya membela nasib rakyat bukan lagi keutamaan pemimpin politik. Kegilaan mereka ialah berebut kuasa dan mengekalkan kuasa. 

Sesat politik macam ini.

-Agus Yusuf

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.