VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 3 March 2014

Bau Getah Skrap! Lori Bawa Muatan Getah Hangus Terbakar






Sebuah lori kontena yang membawa muatan getah dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) terbakar sebaik tiba di Kilometer 284 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah utara, di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, lori kontena berkenaan dari arah selatan membawa muatan getah itu untuk dieksport. 

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Sembilan berkata, pihaknya menerima panggilan jam 10.07 pagi dan jentera pertama tiba 10 minit kemudian untuk memadamkam kebakaran. 

Beliau berkata, operasi membabitkan lima jentera termasuk Pasukan Unit Bahan Berbahaya (Hazmat) dari Balai Bomba dan Penyelamat Seremban, Nilai dan Bangi serta sebuah kenderaan membawa 12 tong buih dari Balai Bomba dan Penyelamat Nilai.

Katanya, usaha memadamkan kebakaran masih dijalankan dan siasatan akan dilakukan bagi mengenal pasti punca kebakaran itu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.