VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 8 March 2014

Anwar Ibrahim Tolak Jemputan Yang Dipertuan Agung


Ketua Umum KEADILAN,Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau akan menulis surat kepada Yang Dipertuan Agung bagi menyatakan pendiriannya untuktidakmenghadiri majlis jamuan diraja selepas pembukaan parlimen Isnin depan.

Keputusan tidak menghadiri majlis tersebut sebagai tanda bantahan terhadap keputusan mahkamah rayuan,yang mensabitkan beliau bersalah dalam kes Fitnah II, semalam.

Ini kerana jamuan berkenaan akan turut dihadiri ketua hakim negara,selain perdana menteri dan barisan menteri kabinet yang dilihat campur tangan dalam keputusan mahkamah.

“Buat apa nak senyum hipokrit dengan orang yang zalim dan takbur? Buat apa nak hormat ketua hakim negara yang tak hormat perlembagaan dan undang-undang yang menjadi alat perkakas pemimpin?” soalnya dalam ucapan penggulungannya di konvensyen Pakatan Rakyat hari ini.

Bagaimanapun katanya lagi, beliau hanya akan menghadirkan diri dalam ucapan Yang Dipertuan Agung, sebaliknya beliau dan pimpinan Pakatan rakyat tidakakan bersama dengan ahli parlimen BN dalam upacara perbarisan 10 Mac ini.

“Saya dan pimpinan bersedia dan setia akan menghadap Yang Dipertuan Agung bila-bila masa walaupun tanpa jamuan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.