VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 29 July 2013

Hina Allah, Macai Umno BIADAP!


Ini statement yang sangat jahil.. Maksud tali Allah ialah : Agama Allah S.W.T / Islam / Syariah Islam / Al-Quran dan Hadis.. bukan tali pengikat.. Tolong jangan jadi bengap dan bodoh sangat..

Mari Belajar Sama-Sama

“Dan berpegang teguhlah kamu sekalian dengan tali Allah dan janganlah kamu sekalian berpecah belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu semua ketika kamu bermusuh-musuhan maka Dia (Allah) menjinakkan antara hati-hati kamu maka kamu menjadi bersaudara sedangkan kamu diatas tepi jurang api neraka, maka Allah mendamaikan antara hati kamu. Demikianlah Allah menjelaskan ayat ayatnya agar kamu mendapat petunjuk”

(Q.S. Ali Imran ayat 103)

PENJELASAN KALIMAT.

Yang dimaksud “tali Allah” adalah Al-Qur’an sesuai dengan hadits Harits Al A’war dari Ali yang diriwayatkan secara marfu’ tentang sifat Al-Qur’an disebutkan bahwa,

"هُوَ حَبْلُ اللهِ المَتِيْنُ وَصِرَاطُهُ الْمُسْتَقِيْمَ"

(Al-Qur’an itu adalah tali Allah yang kukuh dan jalan-Nya yang lurus. )


Admin IPS nie bukan apa.. Aku rasa dia nie kurang Kasih Sayang sebab tu buat status jahil macam nie.. Nak perhatian lebih.. 

Selalu hentam ulamak.. Ingatkan ilmu power sangat.. 

Ada orang Melayu kata orang Melayu kena Memperkukuhkan Tali Persaudaraan..  
Saudara ada tali ka..?



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.