VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Tuesday 30 July 2013

Anwar Ibrahim di Halang Menziarah Mangsa keAMANan Malaysia, Saudara Sanjeevan Yang Ditembak di Bahau, Negeri Sembilan.

 
Sebentar Tadi DS Anwar Ibrahim Dihalang Dan Tidak Dibenarkan Masuk Melawat Saudara Sanjeevan Yang Ditembak Kelmarin Oleh OCPD Kajang Dengan Alasan Hanya Ahli Keluarga Terdekat Sahaja Dibenarkan Melawat Di Hospital Serdang, Walaupun Seminggu Sebelum Saudara Sanjeevan Ditembak Beliau Telah Berjumpa DS Anwar Dan YB Rafizi Ramli Dan Mendedahkan Beberapa Perkara Sulit Yang Melibatkan Anggota Polis Dan Sindiket Dadah...
Sanjeevan ada bukti polis terlibat sindiket dadah- Rafizi


Pengerusi Badan Pemantau Jenayah,  MyWatch, R. Sri Sanjeevan memiliki senarai anggota polis yang sedang disiasat kerana terlibat dengan sindiket dadah, kata Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

Rafizi membidas kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi yang menafikan penglibatan polis dalam kes tembakan Sanjeevan pada 27 Julai lalu.

“Saya ada berjumpa Sanjeevan pada Jumaat lalu dalam sebuah majlis berbuka puasa, dia jumpa saya dan beritahu beliau memperolehi satu memo dalaman PDRM yang menunjukkan senarai anggota yang sedang disiasat kerana terlibat dalam sindiket dadah,” kata Rafizi dalam sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN.

Menurut Rafizi, beliau kemudian memberitahu Sanjeevan agar tidak mendedahkan terlebih dahulu senarai tersebut kerana ia masih di bawah siasatan.

“Bagaimanapun, saya bersetuju dengan pandangan Sanjeevan berkaitan bilangan anggota yang terlibat serta berat kesalahan mereka, yang menunjukkan keseriusan dalam keterlibatan sesetengah anggota polis dalam sindiket seperti itu,” jelasnya.

Justeru itu, beliau menyifatkan Zahid terlalu awal untuk mengeluarkan kenyataan untuk menafikan keterlibatan polis, sebaliknya beliau perlu menyiasat keterlibatan polis dengan kegiatan kongsi gelap (underworld).

“Umum mengetahui Sanjeevan memang tegas memantau kegiatan anggota polis dengan kesalahan berkaitan jenayah, dengan pendedahan beliau sebelum kejadian dan insiden yang berlaku terhadapnya, membuktikan ada hubungkait,” katanya.

“Zahid juga perlu melihat insiden ini jauh ke hadapan, sekiranya polis terlibat, beliau juga tidak boleh menolak kemungkinan mungkin ada sebahagian anggota dalam KDN yang juga terlibat,” katanya lagi.

Last-last Rafizi di persalahkan sebagai Dalang Sindeket Dadah dan Penembak Sanjeevan.
Anwar pulak akan jadi Dalang Bawa Masuk Senjata Api ke Malaysia..  



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.