VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 8 December 2012

Sekitar Buku Jalanan Jitra dan Puisi Satu Petang Gaza










Buku Jalanan Jitra Promosi Najib? 










Puisi Satu Petang Gaza


PSP Gaza atau Puisi Satu Petang Gaza adalah satu inisiatif daripada warga Zine Satu Malam bagi menyampaikan mesej keamanan untuk Gaza dan menyedarkan/mengingatkan masyarakat mengenai apa yang telah terjadi di sana. Ini adalah salah satu usaha kecil kami selain berdoa dan menderma.

PSP Gaza akan diadakan di beberapa lokasi dengan tarikh yang berbeza di seluruh negara oleh beberapa orang warga ZSM. Anda juga dijemput untuk membuat PSP Gaza di tempat anda sendiri. 

PSP Gaza dijalankan secara kecil kecilan dengan hanya membaca puisi/monolog/akustik mengenai apa yang berlaku di Gaza di mana mana ruang awam. DILARANG sama sekali untuk menyebarkan mesej kebencian. Di PSP Gaza juga kami akan menyebarkan Zine Untuk Gaza (ZUG) yang ditulis oleh teman teman kami yang prihatin.

Kami percaya isu Gaza bukanlah isu agama semata mata tapi ianya adalah isu kemanusiaan. Sesiapapun tidak mengira bangsa atau agama perlu sedar akan perkara ini.






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.