VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 9 December 2012

Hamas sambut ulang tahun ke-25, Malaysia Iktiraf Hamas Belum?


GAZA CITY - Puluhan ribu penduduk Palestin berhimpun dekat sini bagi meraikan ulang tahun pergerakan Islam, Hamas ke-25, hari ini.
Keadaan hujan renyai sejak awal pagi tidak menghalang penduduk Gaza yang setia dengan Hamas untuk berarak sebelum acara utama bermulanya acara utama di kompleks Al-Qatiba, barat Bandar Gaza.
Pemimpin Hamas, Khaled Mashaal yang bertahun-tahun hidup dalam buangan selepas kebangkitan rakyat Palestin atau Intifada menentang kekejaman Israel pada Disember 1987 menyertai perhimpunan bersejarah itu.
Beliau pulang ke Gaza semalam.
Menurut pegawai, Mashaal dijadual menyampaikan ucapan mengenai perkembangan Hamas dalam dunia Arab serta perdamaian bersama pesaing politik sekularnya, Fatah.
"Ucapan Khaled akan menggariskan keutamaan pergerakan Hamas di masa depan dan pelaksanaan proses damai dengan Fatah," kata jurucakap Hamas, Sami Abu Zuhri.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.