VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 14 November 2018

Aoa Keperluan Kita Kepada ICERD?


ICERD & Bumiputera
~~~~~~~~~~~~~~~

Pada saya ICERD ni bukan sahaja tidak wajar diterima , malah langsung Tak perlu diteliti dan diberikan pertimbangan . ICERD ni hanya membawa kepada ketegangan kaum yang sedia harmoni yang hanya membawa kerosakan besar dalam negara & akan mencetuskan huru-hara . Cakap jer takkan sentuh perlembangan , Memang pon. Tapi tu ‘kunci utama’ untuk membolehkan perlembangan tu untuk diusik.

Status Bumiputera ni hanya satu bentuk kelebihan dalam beberapa perkara bagi menjamin kestabilan kaum kerana ini adalah kelompok majoriti , bukan satu bentuk diskriminasi kepada kaum lain . Kalau asal lebih jer kira diskriminasi , itu dah Hukum komunis.

Kuota Bumiputera contohnya pemilikan Hartanah terutama di Bandar & tempat strategik, jika tiada kuota bumiputera , Jangan harap bumiputera ni dapat beli . Lagi-lagi semua developer besar 90% adalah bukan milik bumiputera. Silap-silap jualan pon tak dibuat secara terbuka sebab belum launching dah fully book . Jika kuota ini tak diletakkan jangan harap bumiputera akan berumah di Bandar , semua kena duduk kampung . Yang tertinggal di Bandar hanya kelompok kecil yang betul-betul kaya . Bila situasi ni berlaku , akan berlaku ketidakseimbangan yang menggarap ketidakpuashatian , kelompok dan permusuhan yang boleh mencetuskan huru-hara .

Tengok sekarang yang developer sibuk promo hebat sana sini tu adalah untuk tarik pembeli Bumiputera sebab adanya kuota tu . Kalau takde, Tak wujud pon Promo-promo tu , semua licin awal-awal . Mana Saya tahu ? Saya pernah jadi Speaker untuk 5 developer dalam program menarik pembeli Bumiputera sebab jualan unit Bumiputera memang perlahan dalam setiap development terutama di bahagian Bandar. Boleh tanya sendiri Speaker lain yang biasa jadi Speaker untuk program developer macam Ahyat Khalissabri Bin Ishak , Faizul Ridzuan , Azizul Azli Ahmad . Kalau tiada kuota tu , silap-silap Speaker macam kami pon takkan wujud. Sebab rumah dah licin awal-awal sebelum launching pon lagi .

Kembali pada ICERD , ICERD ni sesuai untuk negara Israel & Myanmar , Sebab jelas mereka bukan sahaja melakukan diskriminasi , malah pembantaian & pembunuhan . Diorang sendiri pon taknak sain kot . ICERD untuk Malaysia buat apa ? Tak lain hanya nak memporak-perandakan keamanan yang sedia ada antara kaum. Fikir baik-baik wahai pemimpin-pemimpin yang bijaksana .

-KEY-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.