VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 27 October 2014

Suara Orang Kampung: Kerajaan Lemah Mengatasi Kejatuhan Harga Getah



Kenyataan media

tujuan protes harga getah ialah, menyuarakan ketidakpuasan hati kelemhan pentadbiran lembaga getah malaysia dan kerajaan malaysia dalam mengatasai masalah kejatuhan harga getah dunia.

mereka ( kerajaan malaysia )tidak cuba mencari pasaran baru untuk mengatasi masalah lambakan getah yg ada dimalaysia.penoreh getah begitu tertekan dengan kejatuhan harga getah yg begitu mendadak dan dalam masa yg sama kos taraf hidup rakyat meningkat dengan pemotongan subsidi minyak.

penoreh getah yg bergantung hidup dengan hanya menoreh sahaja merasakan kerajaan malaysia perlu membuat sesuatu untuk mengatasi masalah keruncingan ini.perhimpunan ini adalah hanya sebgai permulaan .ngo suara org kampung akan menyusun dengan lebih besar perhimpunan akan datang bg menunjukkan protes dimasa akan dtg seandainya kerajaan malaysia masih lagi tidak menghapuskan sistem org tengah yg menetapkan harga runcit getah.

kerajaan perlu mengambil alih semula pengurusan jual beli getah memandangkan pihak swasta mengaut keuntungan yg tinggi dan secara tidak langsung memerah tenaga rakyat miskin dibawah.

sulaiman ibrahim@leman raja lawak
pengerusi
Ngo Suara org kampung

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.