VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 22 September 2014

Ringkasan Sidang Media PRK Pengkalan Kubor


22/09/14. Isnin. Ringkasan sidang media.

1. R adalah NGO bebas. Dari awal PRK, membuat sidang media berasingan. Tetapi hari ini, meminjam platform PAS kerana kerjasama 'Poskad Referendum' tuntutan royalti yang dialamatkan kepada Perdana Menteri, Jabatan Perdana Menteri.

2. Poskad Referendum akan diedarkan sebanyak 20k keping. Dengan bantuan petugas PAS. Pengundi berjumlah 23k orang. PRK yang tidak mengubah kerajaan negeri atau kerajaan pusat ini dirayu supaya dijadikan saluran referendum tuntutan oleh pengundi2. Ianya perlu diagihkan sepenuhnya sehingga tengah malam 25/09/14 (hari pengundian). Bagaimanapun, referendum ini akan diteruskan ke setiap DUN selepas PRK mengikut kemampuan dan kesesuaian.

3. Pihak ROYALTI mengulang penegasan menolak wang ehsan sebagai cara penyelesaian tuntutan. Jika mahu bagi percuma, silakan. Tetapi, jika sebagai penyelesaian tuntutan, kami tolak. ROYALTI jelas dan tegas Petronas perlu bayar ikut perjanjian 9 Mei 2014.

4. Pihak ROYALTI mengulangi penegasan menolak Jawatankuasa Khas Tuntutan Royalti (JK Khas) yang dibentuk Perdana Menteri sebagai cara penyelesaian. ROYALTI jelas dan tegas Petronas perlu bayar ikut perjanjian 9 Mei 2014.

5. ROYALTI mencabar Tan Sri Muhyiddin mendedahkan dokumen pengeluaran Petronas di wilayah laut Kelantan berbanding hasrat mendedahkan dokumen laporan JK Khas. Ianya lebih bermanfaat untuk diketahui rakyat Kelantan.

Khairul Nizam Bin Abd Ghani
Pengarah Pilihanraya ROYALTI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.