VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Saturday, 9 August 2014

Ngeri! 'Divider' Ibarat Pisau di Tepi Jalan






Baca & share, harap-harap dapat sampai idea saya ni kepada pihak bertanggungjawab..

Sekarang ni dah bnyak kes putus dua & kemalangan maut dgn divider jalan jnis besi mcm ni, terutama skali melibatkan penunggang motosikal..setiap kali nmpak divider mcm ni, rasa seram sbb terbayang mcm pisau siap sedia kt tepi jalanraya atau lebuhraya tu..

Jadi, kami sbgai pengguna kalo boleh nk minta pihak "bertanggungjawab" dgn projek jlan raya atau lebuh raya utk kluarkan satu USUL baru utk modified penggunaan divider jnis besi mcm ni..kalo boleh buat sejenis penutup khas atau penghadang utk kaki atau tapak divider tu..sbbnya rata2 kes putus dua dgn penunggang motosikal ni sbb impak bdan tertempuh dgn kaki atau tapak divider tu.. kalo boleh, buang terus penggunaan divider besi mcm ni, mna2 tmpat pun jgn pkai dh jnis mcm ni..elok pkai divider jnis batu...skurg2nya kita dpt kurangkan risiko kematian kt jlan raya yg disebabkan divider, terutamanya kami penunggang motosikal..

Sekurang2nya kalo nk elak eksiden berlanggar dgn knderaan lain, lebih baik lggar divider..tapi divider pulak berfungsi utk mmbunuh, mcm mna tu?..tlong pertimbangkan wahai pihak bertanggungjawab...Biar gmbar berbicara
Nursyahmi Mohammad Yudin‎
Kawasaki Owner Club Malaysia

2 comments:

  1. Terjadi kemalangan sedemikian krn LAJU. Baik kereta mahupun motosikal. Kalau pengadang dimodifai untuk keselamatan, pemandu atau penunggang makin sedap le pecut. Akhirnya, wal hasil balik asal.

    ReplyDelete
  2. Anon 10:18. Artikel ni mengetengahkan isu 'divider pembunuh' yang mengancam semua pengguna jalan raya tak kira pemandu kereta atau penunggang motosikal. Soal kecuaian pengguna jalan raya tu memang la tak dinafikan tetapi sebaik2nya kita tak mahu penyebab kematian akibat penggunaan divider besi yang sebenarnya cukup membahayakan keselamatan pengguna jalan raya. Jikalau penunggang motosikal terbabas ke divider pada hanya kelajuan 50-60Km/j pun boleh mengakibatkan kecederaan serius kalau bernasib baik tak putus dua...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.