VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Monday, 24 March 2014

Kisah Sebenar Disebalik FITNAH Komrad SAMM Ganggu Perniaga Bawal di Kajang


Cerita dari Brader Nizam komrad SAMM yang berhadapan dengan perniaga bawal goreng kononnya di ganggu oleh Komrad SAMM

Sebelum baca kisah di bawah baca dulu kisah ini:
"KISAH SEBENAR DISEBALIK FITNAH WAN AZIZAH HALAU PENIAGA UPTOWN BANDAR PERDA" http://pakat-pakatkalih.blogspot.com/2014/03/kisah-sebenar-disebalik-fitnah-wan.html

Nama peniaga bawal goreng itu mat... Memang kenalan di bandar perda tak lah rapat sangat dan dia adalah sealiran dengan kita dalam PR sewaktu berniaga di bandar perda.
Anak aku yang sulung pernah kerja partime di gerai dia sebagai tukang masak char keow teow.. Walaupun anak aku baru 16 tahun, bekerja partime jumaat sabtu, hari lain aku tak izinkan.

Ada satu masa gerai dia di perda pernah kena halau sebab tak dibenarkan berniaga disitu.. Atas sebab di uptown hanya barang kering..

Dia pernah mengadu kat aku dan aku banyak tolong dia untuk membolehkan dia menjalan bisnes dekat situ bersama gerai-gerai lain.
Akan tetapi kawasan tersebut memang tak boleh berniaga.. Oleh itu gerai-gerai lain bertindak bijak dan cuba cara lain untuk berniaga.. Ada yang sewa kedai dan ada yang minta tempat sesuai untuk berniaga dan diluluskan..

Tetapi si mat bawal goreng+char keow teow ni ketegaq dan teruskan berniaga juga kat situ.. Bila kena halau marah semua orang.. Kata PR tak mahu jaga melayu la...apa la....
Lepas dari peristiwa itu dia berpindah dan membuka perniagaan baru di Kajang.. Aku tak tau kat mana dia berniaga kat kawasan mana di kajang.. Aku terjumpa dia pun terjumpa dia secara kebetulan kat kajang.. Malaysia ni kecik ja.. Kuasa allah...boleh terjumpa....

Masa aku sampai sana.. Dia sampai dia sambut aku dengan salam kat aku dan dia peluk aku.. Lama tak jumpa.. Aku pun sambut baik lah.. Yang lepas tu lepas lah..

Dalam masa yang sama di sudah kalih beri sokong umno... Mungkin yang support dia mai makan puak-puak umno masa tengah rancak PRK Kajang ni..

Dia kena ingat kawasan tu pun dia tak boleh berniaga kerana kawasan itu di larang untuk berniaga.. Dia pernah kena suruh pindah dari mpkj kajang dan pernah kena roboh.. Sebab berniaga depan sekolah tetapi ketegaq dan tidak ikut saluran yang betui untuk berniaga.. Pihak MPKJ tawarkan kepada dia astaka tetapi dia menolak, bagi tempat kesesuaian meniaga pun takmau..

Dekat sana dia jaja habis kat puak-puak umno yang PR penang tak jaga melayu.. Mungkin ada puak-puak umno nak tolong luluskan dia bisnes kat situ.. phuiiiii.. Puak umngok bila nak sokongan janji macam-macam.. Tetapi bila dah habis PRK kajang semua lari.. Dia kena ingat.. Yang mai makan kat situ dari semua lapisan puak..

Sepatutnya dia tak boleh ada politikal thinking dalam bisnes.. Pilihan undi simpan ja dalam hati.. Siapa pun taktau.. Orang PR mai makan kena senyum.. Umno mai makan kena senyum.. baru betui..

Ok ini salah satu ayat yg aku sound kat dia masa aku p jumpa dia.... "Mat..awat hang buat mcm ni...yg hang p halau habis semua org buat apa...hang marah kat sapa.... Yg hang p jaja cerita penang tak reti jaga melayu pasai pa... Hang ni peniaga mat... Bila orang tak bagi berniaga hang ketegaq nak berniaga.. Benda dah tak boleh hang nak meniaga buat apa...awat hang ingat puak2 umngok ni semua nak tolong hang.. Weiii mat hang kena ingat mat.. Hang tu dulu sama-sama sokong PR... Bila hang dah tersepit dengan perangai ketegaq hang.. Hang kalih habih.. Hang salahkan PR.. Untuk kepentingan hang sendiri.. Hang mau ingat mat...rezeki Allah yang bagi.. Rezeki ada kat mana-mana kalau hang ikhlas mat...rezeki tu ada.. Toksah dok jaja cerita macam-macam yang tak betul tu.. Kita hidup ni sat ja mat weiii... Ingat sama kat masa depan anak-anak..
Kalau hammg buat mcm ni.. Hang tak kemana mat weiii.. Allah kalau nak tarik rezeki.. Anytime boleh kena tarik.. Jangan bongkak sangat....dalam diri hang pun hang tak tau apa pendirian hang mat...." lepas aku blah...
Akuada perasan ada yang ambik video.. Ada wartawan mai ambik gambaq la apa la... Bab makan tak bayaq.. Curi meja kerusi tu semua fitnah.... Tak berlaku pun.. Semua komrad SAMM tak p dok pun kedai dia.. Langsung tak masuk.. Fitnah dah memang sebati dengan puak-puak umno ni.. Astagfirullah..... Kebenaran akan tetap di tangan kita satu hari nanti.... Sekian terima kasih....

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.