VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 22 November 2012

[ISU MURTAD] BERDOSAKAH UNDI umno

Artis beri penjelasan isu murtad 


Azhar Sulaiman
Azhar Sulaiman
Artis beri penjelasan isu murtad
Kenyataan dalam Facebook milik Azhar.
Shah Alam -"Kenyataan saya keluarkan dalam laman sosial Facebook, adalah respons daripada tajuk utama yang dipaparkan dalam sebuah akhbar semalam (kelmarin) iaitu 'Nik Aziz dakwa Umno murtad'."
Begitulah penjelasan yang diberikan oleh aktor terkenal, Azhar Sulaiman, berhubung kenyataan mengenai dirinya kerana menjadi ahli Umno.

Azhar berkata, beliau hanya mengutarakan persoalan kepada individu cerdik agama, iaitu adakah beliau juga dikategorikan sebagai murtad kerana menjadi ahli Umno.


"Jika orang baca betul-betul, mereka tahu saya mengutarakan pertanyaan. Ini kerana bila Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengatakan Umno murtad, jadi bagaimana dengan saya?

"Itu hanya kenyataan dari saya, terpulanglah bagaimana interpretasi dan penilaian pihak lain mengenai kenyataan saya itu," katanya kepada Sinar Harian di pekarangan Kumpulan Media Karangkraf, semalam.

Azhar berkata, dia bukan sengaja mahu menimbulkan kontroversi, apatah lagi cuba menjadi ahli politik. Sebaliknya, sebagai rakyat Malaysia, dia cuma mengambil tahu mengenai perkembangan semasa.

Mengenai laporan polis oleh beberapa individu di Perak, Azhar berkata, dia tiada masalah dalam perkara itu.

"Apa yang boleh saya kata, jika orang benar-benar faham dengan kenyataan saya, mereka akan faham apa yang cuba saya sampaikan," katanya.
Pautan Berkaitan

[FITNAH UTUSAN] Bodohkan Ahli umno Meraung Sakan



Top Commenter
Tahniah atas pertanyaan Sdr Artis...setidak-tidaknya saudara ingin tahu...
Setakat yang saya tahu...
1. Jadi Ahli umno tidak murtad, tetapi boleh membawa kepada murtad sekiranya berpegang dengan prinsip "politik suku agama suku". 
2. Isi borang Ahli Umno tidak jadi murtad TETAPI membawa kepada murtad sekiranya menyakini perlembagaan malaysia adalah undang2 tertinggi bg seseorang muslim melebihi undang2 al-Quran.
3. Letak nama anak "Muhd Umno" tak membawa kpd murtad TETAPI murtad seseorang yang menghina sunnah seumpama kata " Orang yang simpan janggut sama dengan kambing"...murtad orang yang berkata dan murtad juga orang yang menyokong. 
4. Pegang Bendera Umno tidak jd murtad TETAPI membawa kepada murtad seseorang yang mengoyak poster hudud kerana bencinya pada hukum hudud, & tidak dihukumkan murtad sekiranya dikoyak tanpa perasaan apa2 seumpama orang gila.

Shahdan Masalah : Berdosakah undi umno..
1. Seseorang yang menolong membina masjid maka dapat pahala, seseorang yg menolong meruntuhkan masjid maka dapat dosa...ANDA SETUJU! 
2. Di kg anda ada satu wakaf/pondok/dewan orang ramai, stgh penduduk cadang adakan kelas agama & sbhgian penduduk lg cadang adakan laga ayam kat situ. Anda undi yang laga ayam, maka anda berdosa w.pun anda tak pegi saksikan pertandingan laga ayam tu...YA SETUJU! 

Jadi anda boleh bandingkan apa yg telah dilakukan umno....& apa yang telah dilakukan pas....Tanyalah ulama2, TANYALAH MUFTI...wallahua'lam. -Abu Uwais  

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.