VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 19 March 2015

Senarai 13 Wira Rakyat Dalam Episod Duka Rampasan Kuasa Kerajaan Pakatan Rakyat PERAK


Kenyataan Media
18 Mac 2015

Hukuman Penjara Untuk Penunjuk Perasaan Adalah Zalim!

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Perak menyifatkan hukuman denda RM5000 dan penjara 10 bulan yang dijatuhkan terhadap 13 penunjuk perasaan oleh Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini adalah satu kezaliman. 

Seramai 13 orang telah ditahan dalam satu tunjuk perasaan membantah pelantikan Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambry Abdul Kadir selepas kerajaan Pakatan Rakyat (PR) dijatuhkan pada 2009, adalah menifestasi rakyat dari satu rampasan kuasa yang jelas oleh regim pemerintah.

SAMM Perak menggesa keputusan ini disemak dan kes ini dimajukan ke Mahkamah Persekutuan, mengambil kira hak rakyat berhimpun adalah terpelihara dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan.

SAMM Perak juga meminta semua pihak khususnya parti dalam Pakatan Rakyat memberi perhatian yang besar terhadap kes ini, dan menjaga kebajikan mereka-mereka yang telah berjuang mempertahankan demokrasi tulin ketika krisis kuasa di Perak pada Februari 2009.


Sekian


Zulfadhli A'dil
Penyelaras Bersama SAMM Perak
Solidariti Anak Muda Malaysia

Senarai 13 Wira Rakyat Dalam Episod Duka Rampasan Kuasa Kerajaan Pakatan Rakyat PERAK.

1. Bad Latif Mansor, 48;
2. Suhana Abdullah, 50;
3. Mohd Faiz Mohd Arshad, 27;
4. Zulhaizam Zulkifli, 30;
5. Isha Riduan Ishak, 60;
6. Adi Hilmee Mohd Nasir, 45;
7. Mohamad Nazeer Hameed, 49;
8. Khairul Azmi Hassan Basri, 49;
9. Mohd Hasri Ismail, 49;
10. Mohamed Ismail S M Abdul Kadir, 48;
11. Idris Mohd Thaib, 49;
12. Meor Safizal Meor Mohamed Amin, 40; dan
13. Yusoff Jaafar, 49.

Allahumma...tabahkan sahabat2 kami ini dan kami semua agar terus berjuang. Kuatkanlah kesabaran mereka dan seluruh ahli keluarga mereka. Pelihara dan lindungilah mereka sepanjang berada di dalam tahanan itu ya Allah. Anugerahilah mereka hati yang ikhlas dan jiwa yang sentiasa kuat. Berikanlah mereka kesihatan yang baik. Jadikanlah sel sel penjara mereka tempat rehat dan uzlah yang baik di atas muka bumi Mu ini wahai Tuhan yang Maha Pengasih. Lapangkanlah dada mereka, tenangkanlah jiwa2 mereka, lenyapkanlah kedukaan di hati mereka dan hiburkanlah mereka dengan ujian halawatul iman ini...wahai Tuhan kami yang Maha Pemurah dan Belas Kasihan.

Allahumma aamiin.

🅰🅰🅰
Aiman Athirah Al Jundi
18 Mac 2015, 16:27

1 comment:

  1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.