VOTE ONLINE PASCA PRU13:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Google+ Followers

Blogger Kool

Wednesday, 15 January 2014

Isu Penutupan Giat Mara Selangor, Khalid Ibrahim Jawab


Khalid Jawab Petang Ini

Sekarang baca sikit cerita dari Orenji

... TV3suku duk canang pasal penutupan GIAT MARA Selayang yang dikaitkan dengan Kerajaan Negeri Selangor. Tak kurang juga cerita karut marut blogger2 UMNO-BN yang sebenarnya dah lari dari topik. Ramai yang tertanya tanya apa sebenarnya yg berlaku.. Aku cerita sedikit lah..

Masalahnya Giatmara mengguna premis sebagai pejabat untuk UMNO bergerak. Didapati bendera UMNO banyak digantung di premis tersebut. Jadi apabila orang awam membuat aduan, pihak Kerajaan Negeri membuat siasatan dan mendapati tanah tersebut adalah milik Kerajaan Negeri. Pusat Giat Mara telah dibangunkan di atas tanah Kerajaan Negeri Selangor dan berstatus Lesen Menduduki Sementara (TOL)

Giatmara tidak pernah membuat apa-apa bayaran untuk penggunaan premis tersebut, sama ada bayaran sewa, cukai dan sebagainya. Lagu duk buat port untuk UMNO adalah!!! Maka dengan menggunakan kuasa undang undang yang SAH, Kerajaan Negeri Selangor mengambil langkah untuk mengelak dari salahguna premis tersebut oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

Jadi tak payahlah juak juak penjilat dan media lidah biawak UMNO-BN nak spin cerita bagai.. Isunya JELAS dan NYATA!!! Ikut surat rasmi, cuma ditutup premis. Tak disebut apa yg akan dibuat. Diberi masa 12 bulan utk pindah. Sama gak ngan beberapa Pusat Giat Mara lain. Di Sabak Bernam ditutup atas arahan sama manakala Pusat Giat Mara Kapar sedang menunggu hari je..

ADA FAHAM??!!! -FB orenji

Apa pon jangan risau Khalid Ibrahim dah janji nak jawab petang nie.. Kita tunggu jawapan dia.. Boleh?

Update
Khalid Ibrahim jawab kat sini kawan-kawan
http://pakat-pakatkalih.blogspot.com/2014/01/isu-giat-mara-selangor-khalid-ibrahim.html

7 comments:

  1. Kau yg putar belit org dgn blog kau ni.. kenapa giat mara kat tmpat aku pn dapat notis? Ckp serupa x bikin.. nk ckp dpt complin x de la pulak.. klu dh dap tu dap jugak kalid ni

    ReplyDelete
  2. Dia ingat perangai khalid ni mcm najib kangkong ke nk cantas2 orang.

    ReplyDelete
  3. Giatmara dh bnyk bantu anak melayu terutamanya lelaki yg tkde kelayakn akademik dpt pekerjaan termasuk jd juruteknik elektrik bersijil dn sebgainya. Sijil dari giat mara amat bernilai dn bukn melayu memang mencemburuinya. Kalau tkt tanah giatmara dikata haram sbb tu mesti tutup, tp kjaan negeri patut cari gantinya dulu sypaya pembelajaran tak terhenti, ank melayu juga yg rugi. Sy tk nmpk pun ean yong suruh tutup dan robohkn semua kilang haram kat balakong sejak 2008. Malah semuanya makin menjadi2 lg dibesarkan smpi makan rizab jalan. Harap jawpan mb khalid nnt jawapan org berotak.

    ReplyDelete
  4. Alasan ko macam budak tadika la. Klu giat mara pro bn. Masa student isi borang ada ke dorg tanya mak bapat undi bn ke apa. Bila student dh habis belajar adake mara mintak balik bayaran pengajian sbb x undi bn

    ReplyDelete
  5. Kena faham kenyataan mb tu
    bukan type ikut tv3 ngan utusan
    Notis setahun untuk upgrade giatmara atau tutup
    bukan suruh tutup

    ReplyDelete
  6. Nie semua desakan cina lakhanat tu.

    ReplyDelete
  7. Cuba check status kedai potong keta tepi sungai.. kilang haram tepi kampong. Kebun sayur tepi hutan.. nsk semua.. semua tapak haram.. tak pulak suruh tutup.. pasal apa? Pasal cina lakhanat.. tempat melayu yg sikit nak dihalau.. pikir sket.. semua kena tipu dgn cina dap lakhanat tu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.