VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 18 October 2015

Antara Bah Kuning dan Himpunan Hijau (H60K)




Jika Mangsa Banjir di Kelantan tahun lepas, PAS ambil pendekatan dgn menghimpunkan ahli seluruh negara seramai 60,000 orang di Stadium sambil mengutip sumbangan derma ahli dan bergerak bersama-sama dengan unit amal bagi membantu Mangsa Banjir rasanya tidak ada lagi Mangsa Banjir yang terpaksa duduk di dalam kemah hingga ke hari ini..

Mengapa ketika Kelantan ditimpa Bah Kuning tahun lepas tidak diadakan perhimpunan besar2an di Stadium seluruh negara? Bukankah setiap negeri dlm negara kita mempunyai Stadium? Malah setiap daerah dalam negara kita juga mempunyai Stadium.. mengapa tidak dihimpunkan ahli PAS bagi mengutip sumbangan dan derma?

Mengapa tidak disediakan BAS sebanyak 500 buah utk mengangkut ahli PAS turun ke Kelantan bagi membantu mangsa Banjir tahun lepas?

Hakikatnya:

PAS akan turun beramai2 berjumpa rakyat hanyalah utk meraih undi.. lepas itu kerja mereka hanyalah buat kutipan sumbangan yg dinamakan sebagai Infaq Fisabilillah dalam setiap ceramah mereka untuk dimasukan ke dalam tabung parti bagi membiayaai perjalanan parti serta membayar gaji dan elaun para pimpinan parti..

Maka tinggallah mangsa banjir dalam kedhoifan dan dalam kemah2 seperti Kaum Badwi padang pasir setelah undi mereka ditagih atas nama Fisabilillah dan Hududullah..

Ijtihadnya:

Membantu mangsa banjir dan rakyat yg dhoif bukanlah Jihad Fisabilillah tetapi membantu bagi menampung organisasi parti dan membayar gaji serta elaun pimpinan PAS adalah Jihad Fisabilillah yg paling utama.

Teuku Zacharyah

posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.