VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 3 August 2015

Harapan Baru Sik Fokus Membangkitkan Isu Rakyat Marhaen


Harapan Baru Sik Fokus Membangkitkan Isu Rakyat Marhaen

Melihat dari situasi dan faktor tekanan ekonomi dan kesengsaraan hidup rakyat marhaen dipedalaman Sik ,Kami dari harapan Baru kawasan Sik Akan meneruskan memperjuangkan nasib rakyat dengan membangkitkan isu-isu yg tak dipedulikan oleh pihak yg bertanggungjawab menyelesaikan masalah setempat.

Sik mempunyai potensi untuk berdaya saing dengan kawasan-kawasan yg lebih membangun bg membantu rakyat pedalaman kawasan ini mengeluarkan mereka dari terumbu kemiskinan tegar yg masih memerlukan pemerhatian penuh.

Harapan Baru Sik percaya ada kaedah yg boleh diselesaikan dengan cara bijak untuk menarik pelancong asing datang kekawasan pedalaman ini bg menaiktaraf ekonomi masyarakat setempat.

Agenda memajukan kawasan Sik amatlah dialu2kan tetapi biar sesuatu pembangunan itu dilaksanakan dengan amanah tanpa keuntungan peribadi terutama pemerintah kerajaan negeri kedah termasuk wakil rakyat yg diangkat.

Kawasan pelancongan seperti tasik beris dan empangan muda adalah dua tempat yg berpotensi bg menarik pelancong luar dan dalam negeri.Tetapi oleh kerana kelemahan BN gagal menguruskan sektor ini dengan baik ,kita lihat pembangunan dikawasan Sik berjalan dengan begitu lembab.

Harapan Baru Sik merupakan kuasa pembangkang yg ketiga ( Third voice ) yg akan menentang secara lantang seandainya kawasan Sik ini dilacurkan untuk keuntungan peribadi mana2 pihak dengan menggunakan projek rakyat tetapi ada agenda ( Buat duit peribadi) dengan menipu mata rakyat.

Harapan Baru Kawasan Sik akan berusaha menggunakan pelbagai saluran bg menaikkan isu rakyat marhaen diambil peduli hingga keakar umbi pedalaman.

HarapanBaru Kawasan Sik
3 Ogos 2015

3 comments:

  1. Tahniah Leman

    ReplyDelete
  2. Leman dah keluar PAS ke? Kalau belum BILA?

    ReplyDelete
  3. he he selamat terjun bersama labu2nya (GHB) Geng Haru Biru....pi leh polok duit tawkey judi n tawkey babi dari dap barua...org semua dok fokus serang umno/bn...tapi barua/broker ghb sicelaka lge n lks asyik dok serang TGHH sejak dari tahun lepas... siang malam.. pagi petang... dok kutuk TGHH...tak putus lidah dok sebut nak putus dgn TGHH...Kepala GHB lemak babi dah masuk sel otak...dok asyik makan duit cina dap.. pakat terima blk jawatan dlm negeri dap perintah....terus-terusan dok serang Jemaah PAS... sama2 kita tunggu balasan n azab yg nyata dari Tuhan keatas golongan munafiqun ni...mampsu le dgn kapiaq n germbolan ubn perasuah tegar

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.