VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 15 February 2015

Resolusi Anak Muda Malaysia


Resolusi Anak Muda Malaysia
15-02-2015

Demi mempertahankan sistem kehakiman Negara kita, anak muda yang berasal daripada golongan mahasiswa, masyarakat sivil, parti politik, kumpulan aktivis, professional, pekerja dan sebagainya telah berhimpun dan membentuk sebuah gabungan anak muda Malaysia yang diberi nama KITA LAWAN.

Kami mengecam sekeras-kerasnya tindakan konspirasi politik yang menjatuhkan hukuman penjara 5 tahun ke atas Anwar Ibrahim. Ini jelas menunjukkan bahawa kerajaan UMNO BN telah sekali lagi menyalahgunakan jentera kerajaan dan memusnahkan keyakinan anak muda Malaysia terhadap sistem kehakiman Negara kita.

Kita juga ingin menyeru rakyat Malaysia supaya menyertai himpunan yang bakal diadakan pada 7hb Mac 2015, jam 4.00 petang, hingga 8hb Mac 2015, bermula di SOGO, Kuala Lumpur.

KITA LAWAN mengemukakan 4 tuntutan anak muda Malaysia:
1.) Kami menuntut agar Perdana Menteri, Najib Razak meletak jawatan dengan segera kerana beliau bertanggungjawab atas konspirasi politik perbicaraan kes Anwar Ibrahim.
2.) Kami sedia menggembling semangat dan tenaga anak muda Malaysia untuk bersama melawan sehingga rejim zalim UMNO BN tumbang.
3.) Kami menuntut reformasi sistem kehakiman Negara bagi menjamin kebebasan dan kewibawaan institusi kehakiman.
4.) Kami menggesa semua pemimpin Pakatan Rakyat yang berjawatan dan telah mendapat mandate daripada rakyat dalam Pilihanraya Umum ke-13 supaya turun bersama ke Himpunan Rakyat yang bakal dilangsungkan nanti.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.