VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 2 August 2014

5 Menteri Besar Terbaik Pilihan Prof. Mohammad Agus Yusoff


CERITA POLITIK HARI SABTU

i

Pagi ini saya bersarapan bersama kawan. Beliau menyatakan iklim politik negara kita kacau.

Katanya lagi, banyak isu sekarang. Antaranya Laporan RCI, keselamatan pantai Sabah, ketegangan agama dan kaum, semangat anti-Persekutuan dan lainnya.

Saya tanya apa yang harus dilakukan? Katanya, Menteri Dalam Negeri perlu dipegang oleh Perdana Menteri. Kemudian kami berhujah.

ii

Semalam saya terfikir akan kekalkah lagi UMNO selepas pilihan raya akan datang? Bagaimanakah caranya untuk menjadikan UMNO kuat?

Maka, otak saya membayangkan untuk UMNO kuat ke depan, pemimpin lain dalam UMNO hari ini perlu memberi laluan kepada pemimpin berikut untuk menjadi nakhodanya. Mereka ialah Dato Mukhriz Mahathir, Dato Seri Hishamuddin Hussein, Khairy Jamaluddin dan Dato Dr Zambry Kadir.

Sebagai manusia, mereka tentu mempunyai kelemahan, tetapi pada saya, merekalah yang terbaik.

iii

Semasa menulis ini saya terbayangkan MB terbaik. Saya memilih lima menteri besar terbaik.

Mereka ialah Dato’ Ahmad Yaakob (Kelantan), Dato’ Seri Dr Zambry Kadir (Perak), Lim Guan Eng (Pulau Pinang), Dato’ Seri Mukhriz Mahathir (Kedah) dan Dato’ Seri Azlan Man (Perlis).

iv

Saya mempunyai alasan memilih nama-nama di atas, tetapi terlalu panjang untuk dihujahkan. Tidak setuju dengan pandangan saya tidak mengapa, tetapi berbincanglah dengan baik.

2 comments:

  1. Terbaik. Tp kenapa zambri antara pilihan anda?

    ReplyDelete
  2. Kenapa perlu hishamudin

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.