VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 21 May 2014

Kenyataan Media Berhubung Tindakan Biadap Memecah Masuk Dewan DUN Pulau Pinang




Tindak balas serta-merta ke Pulau Pinang DUN kejadian hari ini oleh Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin:

Pemimpin UMNO-Perkasa memecah masuk ke DUN dan mengganggu prosiding Dewan Undangan Negeri, ini tidak pernah berlaku dalam sejarah Parlimen Msia. Saya terkejut dan marah.

Saya mengecam perbuatan outrages ini. Saya menuntut UMNO mengambil penuh bertanggungjawab. UMNO mesti meminta maaf secara terbuka kepada semua rakyat Malaysia dan memecat pemimpin-pemimpin UMNO. Saya melihat beberapa pemimpin Umno Bayan Baru di tengah-tengah mereka.

Rakyat Malaysia tidak boleh gentar dengan hukum rimba. Dewan Undangan Negeri adalah tidak boleh dipertikaikan. Lelaki DUN & wanita adalah wakil-wakil yang dipilih oleh pengundi melalui proses demokrasi. Ia adalah integriti parlimen demokrasi berisiko.

Saya menggesa pihak polis untuk mendakwa pelaku ini untuk mengancam demokrasi Parlimen di bawah seksyen 124 SOSMA C.

Celaka UMNO.. UMNO Celaka..
Kutuk umno tidak bermakna kutuk Melayu..

Orang melayu sudah muak dengan perangai umno yang bertidak sebagai parti perkauman..

4 comments:

  1. Dengan Nama Allah SWT
    Selagi PDRM membiarkan orang orang yang buat biadap atau onak di Dewan Dun Pulau Pinang ini , mereka akan berterusan melakukan kebiadapan . Selagi PDRM tidak ambil tindakkan tegas terhadap mereka ini , mereka akan buat lagi dan lagi dan lagi kerana mereka bagaikan tahu yang pihak PDRM tak berani tangkap dan dakwah mereka ini. PDRM please take action in this incidence agar Dewan yang di muliakan tidak dicemari oleh puak puak ini. . Di Putra Jaya Tengku Nan pernah menyatakan DS Anwar Ibrahim sebagai Laknatullah , tidak pula puak ini tegah atau tegur Tengku Nan ini

    ReplyDelete
  2. Jauh api dari panggang. PDRM TIDAK AKAN AMBIL APA APA TINDAKKAN kerana memang Pasukan itu salah satu dari organ partai UMNO!!!!

    ReplyDelete
  3. umno mmg parti celaka...samseng dan biadap...full stop

    ReplyDelete
  4. Tarikh tak btl.. suruh di perbetulkan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.